Pagina 1 van 1
Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 27 sep 2025, 11:10
door Stefaand
Ik probeer daarnet in te loggen op digi belgium om een sim-kaartje te krijgen, echter ik krijg geen bevestigingsmailtje en ik kan ook niet inloggen op digi belgium portal om een busnummer te veranderen, want die kon ik ook niet inbrengen in het systeem (computer says no) en ik alleen een huisnummer kan inbrengen, maar geen busnummer met een letter achteraan.
Een poging om via een pw verandering alsnog een bevestigingsmail te krijgen is ook mislukt. Werken de servers wel goed bij digi Belgium ?
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 27 sep 2025, 11:54
door on4bam
Misschien kan @DIGI Belgium je uit de nood helpen.
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 27 sep 2025, 12:02
door Stefaand
Ik heb net gebeld en ze hebben het busnummer handmatig moeten veranderen. Jammer dat hun fiber opnieuw moet worden aangelegd in Aalter, dus helaas vast aan fiberklaar. Wel kafkaiaans als je hun fiber wilt: alles opnieuw open en weer aanleggen. Volgende week komt Fiberklaar langs om de nodige boor- en trekwerk te doen. Wil ik naar Digi Belgium dan moet de grond weer helemaal weer open voor hun kabel.
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 27 sep 2025, 12:55
door nerph
Een beetje off-topic maar als antwoord op jou laatste post Stefaand:
Was het niet dat DIGI kabels niet in de grond ging steken maar aan de gevels?
Zoiezo gaat het nog een tijdje duren voor dat DIGI buiten de groot steden zal aanleggen denk ik.
In verband met je Fiberklaar aansluiting, als Fiberklaar nog niet geweest is gaan ze bij jou dan de NT installeren. Dan ga je nog moeten wachten tot jou lijn actief is, en dan gaat iemand van Proximus de ONT komen installeren. Bij mij duurde dat in totaal ongeveer een maand.
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 27 sep 2025, 14:24
door Stefaand
Geen flauw idee bij DIGI, volgende week komen ze van Fiber Klaar in ons appartementsgebouw om de nodige kabels naar boven te trekken en af te takken naar elk afzonderlijke appartementsunit. We hebben geen Proximus: ik neem aan dat zij dat gaan doen voor EDPNET ?
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 27 sep 2025, 14:35
door nerph
Ja edpnet of fastfiber of wie dan ook moeten beroep doen op Proximus techniekers voor die dingen, aangezien de infrastructuur van hen is
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 30 sep 2025, 15:18
door DIGI Belgium
Stefaand schreef: 2 maanden geleden
Ik heb net gebeld en ze hebben het busnummer handmatig moeten veranderen. Jammer dat hun fiber opnieuw moet worden aangelegd in Aalter, dus helaas vast aan fiberklaar. Wel kafkaiaans als je hun fiber wilt: alles opnieuw open en weer aanleggen. Volgende week komt Fiberklaar langs om de nodige boor- en trekwerk te doen. Wil ik naar Digi Belgium dan moet de grond weer helemaal weer open voor hun kabel.
Hi
@Stefaand en welkom bij DIGI!
Onze excuses voor het adresprobleem dat je meldt. We gaan dit meteen laten onderzoeken door ons webteam. We gebruiken een extern adressenbestand en willen dit natuurlijk corrigeren.
Voor meer informatie over de uitrol van ons netwerk hebben we een FAQ-pagina samengesteld. Hier vind je antwoorden op vragen over hoe we ons netwerk bouwen, de beschikbaarheid, de planning en onze samenwerking met uw gemeente, etc.:
https://www.digi-belgium.be/nl/vraag-vo ... digi-fiber
Groeten,
Noah van DIGI
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 03 okt 2025, 20:08
door Stefaand
Hallo Noah,
bedankt voor de informatie. Ik heb ondertussen mijn EDPNet gsm abonnement laten omzetten naar Digi Belgium, jammer dat jullie wat te voortvarend zijn en de nummeroverdracht onmiddellijk gedaan hebben op een sim-kaartje die nog opgestuurd moet worden. Niet dat dit direct dringend is (heb ook vast nummer), maar wel heel vervelend dat de verbinding met EDPNET direct uitgevallen is....Normaal gezien moet je zelf het kaartje activeren zodra die binnen is en dan zelf de omzetting via een webinterface doen, zodat je zelf dat onder controle hebt of belt naar de helpdesk zodat zij het voor jou kunnen doen. Nu zal ik waarschijnlijk een week niet gebeld kunnen worden of bellen met mijn gsm totdat het kaartje binnen is.
Heel leuk om te werken met een adressenbestand die automatisch voor je invult, maar daar wringt vaak om het zo in te brengen zoals je het wilt (gevalletje computer says no.....) Het gevolg is dat ik het busnummer en het letter niet kan inbrengen en heb moeten opbellen om het handmatig te laten veranderen. Misschien werken met een handmatig systeem, zodat je netjes zelf alles in kunt vullen ipv geforceerd gedwongen om een keuze te maken die dan niet helemaal juist of fout is.
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 05 okt 2025, 20:46
door jantje81
Stefaand schreef: 2 maanden geleden
ik alleen een huisnummer kan inbrengen, maar geen busnummer met een letter achteraan.
Weetje... een busnummer mag alleen uit cijfers bestaan, geen letters. Mijn busnummer was eerst 'bus 1A' en ik heb dit onder druk van Bpost moeten wijzigen in 'bus 2'. Ergens positief dat Digi hierop controleert en ongeldige adressen vermijdt.
Meer hierover in dit document op pagina 6:
https://www.bpost.be/sites/default/file ... ion_nl.pdf
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 07 okt 2025, 11:41
door Stefaand
Nochtans bij andere websites wordt mijn bus nummer met het letter goed geselecteerd uit een database. Zelfs Fiberklaar geeft netjes het busnummer weer met de bijbehorende letter, dus het kan, maar bij Digi is het blijkbaar een gevalletje computer says NOOO. Dus maar gebeld om het handmatig te corrigeren. Ik hoop dat ze hun database corrigeren om ook letters weer te geven: bij mij werkt het al jaren goed bij andere databases van andere websites en anders moeten ze maar een optie handmatig invoeren toevoegen op hun website om dit gedwongen (niet juiste) keuzes te maken.
Re: Poging om abonnement sim-kaartje te verkrijgen
Geplaatst: 07 okt 2025, 14:06
door Flippi
Doet me denken aan websites waar het niet toegelaten is om een email adres dat een plusteken bevat in te geven. Nochtans een toegelaten teken in email adressen en ideaal om in Gmail als filter te gebruiken.