QCI (Quality of Service Class Identifier)

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
ghostboy1993
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Ik las op internet dat mobiele providers met QCI (Quality of Service Class Identifier) werken.
In Amerika vooral heel fel , vb een hoofd provider zoals T-Mobile heeft altijd een lage QCI vb 6 en een Metro bij T-Mobile ( b-merk ) heeft een hoger QCI 9 bijvoorbeeld dus een lagere prioriteit ( lagere prioriteit houd in dat als je vb in een voetbal stadium surft of iets met je mobiele data doet je erg word beperkt/ afgeknepen ) .

Is dit vb bij ons in België ook zo ?
Vb Proximus heeft een lage QCI dus altijd prioriteit en Mobile Vikings / Scarlet een hoge QCI vb 9 en ze worden altijd regel recht beperkt en zeker met drukke netwerk momenten ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 774 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik weet dat emergency services (politie, brandweer, ambu) idd simkaarten hebben die hen priority geven op het netwerk (Blue Light Mobile).
Maar of dat bij een serieus overbelast netwerk veel zoden aan de dijk zet... als de frequentie vol is, moeten ze in de ether ook nog kunnen doorstoten uiteraard.

https://www.astrid.be/nl/faq/simkaart
ghostboy1993
Premium Member
Premium Member
Provider

Snap dat politie en brandweer Enzo altijd prioriteit hebben , vroeg me nu serieus af hoe dit zit voor ons consumenten. Ik kan me inbeelden als ik een duur abo heb van een provider dat ik wat meer prioriteit heb dan ene die goedkoper is of een herlaadkaart. Vroeg mij af hoe dat zit vb met een hoofdmerk zoals Orange en de B merk hey . Persoonlijk denk ik dat hey zeker met druk momenten op een festival vb heel laag prioriteit gaat hebben 😅
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 161 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik geloof dat het vroeger zo is, maar dat het heden niet meer van toepassing is bij ons.
Dus Scarlet is gelijk aan Proximus klant.
MVNO's hebben dus geen lagere prio.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.2
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Geen idee of dat SIM-kaart gebonden is of gebonden aan telefoonnummer. Indien het eerste - én er zou een QCI actief zijn - dan zou je dus best starten met een duur(der) abo en daarna verminderen. Maar ergens vind ik niet logisch dat de prijsbewuste consument terug achteraan de rij zou staan ipv. in de grote meute.
Hoe zit dat dan met MVNO's zoals edpnet die geen eigen netwerk hebben?
Computer(k)nul
ghostboy1993
Premium Member
Premium Member
Provider

@Sinna dat is net wat @TheCeet zei : MVNO's zoals EDPnet , Lyca Mobile , Yoin , Mega , etc ....
Hebben geen beperking QCI beperking .

Maar @TheCeet als je bij scarlet gaat lezen zie je wel dat je tot 25Mbit down krijgt met 4G ( kan ondertussen zijn aangepast ) . Is dit geen QCI maar enkel snelheids beperking of een ander soort vorm van QCI :???: :?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”