Vermoeiende installatiepoging Telenet
Geplaatst: 31 jul 2025, 11:58
ik woon in een kleine centrumstad en het is oftewel VDSL2 (redelijk ok, maar te traag voor 4k streaming) of coaxiaal. Fiber is enkel beschikbaar voor nieuwbouw.
Helaas is mijn installatie nogal speciaal alsin huis staat op de rooilijn, kabel moet via de energiebuis worden verbonden met het distributiekastje
in de straat. Vanaf het einde van de energiebocht ondergronds is het dus openbaar domein. Unit-T zou deze week langskomen, maar geen Unit-T gezien.
Blijkbaar is dat een richtdatum van installatie en geen effectieve datum,
maar wanneer je belt geven ze een exacte datum en installatie interval (tussen 8 en 1).
Omdat de PE6 kabel door de energiebuis moet worden gestoken, moet ik thuis zijn voor de installatie. Zelf die die draad door de energiebuis steken
kom ik toch enkel terecht op de ondergrondse bocht.
Orange is geen alternatief want die plaatsen en sluiten geen kabels op het publieke domein aan.
Behalve de ceo en kaderleden contacteren van Telenet of de ombudsdienst, weet ik niet direct wat ik hier nog kan doen om Telenet tot hier te krijgen om te graven.
Frapant allemaal want Proximus kwam dus op minder dan een week langs en regelde alles op een paar uur.
Helaas is mijn installatie nogal speciaal alsin huis staat op de rooilijn, kabel moet via de energiebuis worden verbonden met het distributiekastje
in de straat. Vanaf het einde van de energiebocht ondergronds is het dus openbaar domein. Unit-T zou deze week langskomen, maar geen Unit-T gezien.
Blijkbaar is dat een richtdatum van installatie en geen effectieve datum,
maar wanneer je belt geven ze een exacte datum en installatie interval (tussen 8 en 1).
Omdat de PE6 kabel door de energiebuis moet worden gestoken, moet ik thuis zijn voor de installatie. Zelf die die draad door de energiebuis steken
kom ik toch enkel terecht op de ondergrondse bocht.
Orange is geen alternatief want die plaatsen en sluiten geen kabels op het publieke domein aan.
Behalve de ceo en kaderleden contacteren van Telenet of de ombudsdienst, weet ik niet direct wat ik hier nog kan doen om Telenet tot hier te krijgen om te graven.
Frapant allemaal want Proximus kwam dus op minder dan een week langs en regelde alles op een paar uur.