Microsoft did it again ...... leak !!

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Eentje voor de Nerds .... :wink: want wij dino's kunnen daar toch niks mee doen om verhelpen ... :-D

https://www.hln.be/tech/groot-beveiligi ... ~a00f3908/

Groot beveiligingslek in Microsoft-software: “Hackers maken actief misbruik van ernstige kwetsbaarheden”

update In de SharePoint-serverdienst (software om documenten te beheren en delen) van Microsoft is een groot gat in de beveiliging ontdekt. Hackers hebben die “ernstige kwetsbaarheden” ook gevonden en maken er “actief misbruik” van, waarschuwt het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC).
Redactie 21-07-25, 22:09 Laatste update: 21-07-25, 22:33 Bron: ANP

meer om lezen ...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een van de honderden incidenten met de software van dat bedrijf elk jaar. Niemand die daar nog van opkijkt. Niets nieuws onder de zon.

Wat dat bedrijf aflevert is en blijft erg lage kwaliteit, waar ze mee weg raken omdat hun klanten al locked in zijn. Wie belang hecht aan de beveiliging van z'n systemen/data en Microsoft software installeert of draait, doet hetzelfde als de persoon die z'n privacy belangrijk vindt en zich aanmeldt voor Facebook.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Klopt , want ik heb tot laatst gewacht om de update naar 11 te doen zgz. omdat anders de beveiliging niet meer geupdate zou worden in Win 10 , resultaat ....werkte wel , maar kon de volgende update van Windows niet meer geinstalleerd krijgen , lukte van geen kant.

Dan maar de" repair versie" gedownload en gebruikt ( raar dat ze die ook al hadden , blijkbaar verwachten ze al problemen ...) nu werken de updates , maar Notepad ,Paint ,Outlook, Copilot vindt windows het pad niet meer of zou ik geen toegang hebben ...?
Voor outlook heb ik al een vervelende maar werkende bypass methode gevonden voor mijn email te gebruiken van hotmail , en Notepad vervangen door NotepadS

Maar ja voor simpele gebruikers als ik maakt dat Windows enig alternatief is :-)
Laatst gewijzigd door Matt555 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1077 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 2 dagen geleden Wie belang hecht aan de beveiliging van z'n systemen/data en Microsoft software installeert of draait, doet hetzelfde als de persoon die z'n privacy belangrijk vindt en zich aanmeldt voor Facebook.
Ik hoor graag je alternatief voor bvb O365 in een enterprise omgeving (10000+ users), met dezelfde mogelijkheden tot sharing, central management, etc.

't is niet dat ik pro-MS ben (verre van) maar 'k moet de eerste oplossing nog tegenkomen die bruikbaar is in een enterprise context en in de interconnected wereld waar we inzitten. Als je puur op je eigen eilandje leeft doe je wat je wilt, natuurlijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”