Eigenlijk snap ik het beleid bij DIGI toch niet echt.
Voor mobiele diensten aan te bieden hebben ze een overeenkomst met proximus om zo hun mobiele diensten goedkoop aan te bieden.
Waarom kunnen ze dit dan voor TV en internet ook niet doen?
Zo kunnen ze toch meer inkomsten binnenhalen en groeien want ze hebben ook nog een lening van 90 miljoen euro bij het Roemeense Digi lopen om hier hun infrastructuur te kunnen uitbouwen.
Maar als ze nu hun tv en internet diensten nu ook eens naar de mensen brengen via een andere provider kunnen ze toch meer inkomsten hebben en hebben ze minder van Digi Roemenië nodig.
Als je ook al weet dat via de klanten die ze nu hebben maar een omzet hebben van 41000 euro.
Ze zullen toch iets moeten doen om hun omzet te verhogen en als ze willen wachten om hun tv en internet diensten aan te bieden pas als hun netwerk uitgerold is denk ik dat het veel te laat gaat zijn om te kunnen overleven.
Digi tv en internet
Als je ziet hoeveel problemen ze gehad hebben (en misschien zelfs nog steeds) met enkel mobiele telefonie uit te rollen, dan zou ik niet de sprong willen wagen naar klant worden voor TV en vast internet, zelfs als ze dat in onderaanneming van Proximus leveren.
Het is ook mogelijk dat DIGI geen echte winst ziet in die twee producten van Proximus door te verkopen.
Enkele door ons allen gekende operatoren die dat deden met internet zijn failliet gedraaid (EDPnet en Dommel) op doorverkoop van vaste telefonie.
Zelf ondervind ik meer en meer dat een TV abonnement met de maand minder interessant wordt en dat ik meer overga op streaming. Een product dat zwaar onder druk staat door concurrentie dus.
Met mobiele telefonie zijn ze er in geslaagd om een prijsbreker te worden.
Dat zou hen waarschijnlijk niet lukken voor internet en TV.
Als ze dat aan de prijzen van Mobile Vikings of Orange moeten gaan verkopen heeft het helemaal geen zin voor DIGI.
Het is ook mogelijk dat DIGI geen echte winst ziet in die twee producten van Proximus door te verkopen.
Enkele door ons allen gekende operatoren die dat deden met internet zijn failliet gedraaid (EDPnet en Dommel) op doorverkoop van vaste telefonie.
Zelf ondervind ik meer en meer dat een TV abonnement met de maand minder interessant wordt en dat ik meer overga op streaming. Een product dat zwaar onder druk staat door concurrentie dus.
Met mobiele telefonie zijn ze er in geslaagd om een prijsbreker te worden.
Dat zou hen waarschijnlijk niet lukken voor internet en TV.
Als ze dat aan de prijzen van Mobile Vikings of Orange moeten gaan verkopen heeft het helemaal geen zin voor DIGI.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 16 keer
Daarnaast zijn ze ook afhankelijk van de groothandelstarieven van Proximus (mee bepaald door het BIPT), je bedrijf mag nog zo efficiënt en goedkoop werken, als die hoog liggen zal je niet al te veel onder bestaande budgetmerken kunnen gaan.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1956 keer
- Recent bedankt: 8 keer
1. Proximus is niet verplicht om hun IPTV-platform via wholesale door te verkopen en doet dat ook niet.
2. Elke tv-aanbieder moet eigen overeenkomsten sluiten met de mediabedrijven die de tv-kanalen aanbieden. Dat zit nooit in een eventuele wholesale-overeenkomst voor het technisch tv-platform.
3. Telenet is eigenaar van de Play-kanalen en kan Digi veel geld vragen om die kanalen te mogen verdelen waardoor een tv-pakket tegen een lage prijs aanbieden onmogelijk wordt.
2. Elke tv-aanbieder moet eigen overeenkomsten sluiten met de mediabedrijven die de tv-kanalen aanbieden. Dat zit nooit in een eventuele wholesale-overeenkomst voor het technisch tv-platform.
3. Telenet is eigenaar van de Play-kanalen en kan Digi veel geld vragen om die kanalen te mogen verdelen waardoor een tv-pakket tegen een lage prijs aanbieden onmogelijk wordt.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 230 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
@Perineum: edpnet is failliet gedraaid door mismanagement van (één van) zijn eigenaars maar heeft via een paar omzwervingen toch het hoofd boven water kunnen houden.
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 39 keer
Digi heeft al een tv aanbod in andere markten. Waarom zouden ze dan proximus techniek inkopen?
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Met afbouw van TV-only bij Telenet zou het een super zet zijn moest Digi met een TV-only aanbod komen in België.
Echter als ik naar de andere landen kijk waar digi actief is lijkt het erop dat ze geen TV-only aanbieden, enkel icm internet.
Dus zolang ze geen deftige install base hebben voor internet zal er geen Digi TV aanbod zijn hier in BE
Echter als ik naar de andere landen kijk waar digi actief is lijkt het erop dat ze geen TV-only aanbieden, enkel icm internet.
Dus zolang ze geen deftige install base hebben voor internet zal er geen Digi TV aanbod zijn hier in BE
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 722 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er bestaat al jaren een goedkoop tv only van tvvlaanderen en iets recenter van base.
Ik juich extra spelers zeker toe, maar veel goedkoper dan die €10 zie ik het niet worden.
Ik juich extra spelers zeker toe, maar veel goedkoper dan die €10 zie ik het niet worden.
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 186 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
mischien is hun decoder dan een optie https://www.tv-vlaanderen.be/accessoire ... ontvanger/
ik veronderstel dat deze ongeveer werkt zoals die van proximus/scarlet en Telenet/base
ik veronderstel dat deze ongeveer werkt zoals die van proximus/scarlet en Telenet/base
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is de enige juiste strategie voor DIGI. Is door hun ook al meermaals verkondigd : ze kunnen geen prijsbreker zijn zonder eigen netwerk.
Voor 10 Gbps symmetrisch vraagt DIGI 20€ op hun eigen netwerk, het wholsale tarief voor 8,5/8 zou op 59€ liggen.
Voor 1 Gbps symmetrisch vraagt DIGI 15 € op hun eigen netwerk , het wholsale tarief voor op 35€ liggen.
Zonder eigen netwerk kan je niets beginnen , dus beter investeren met geld uit roemenië.
Voor 10 Gbps symmetrisch vraagt DIGI 20€ op hun eigen netwerk, het wholsale tarief voor 8,5/8 zou op 59€ liggen.
Voor 1 Gbps symmetrisch vraagt DIGI 15 € op hun eigen netwerk , het wholsale tarief voor op 35€ liggen.
Zonder eigen netwerk kan je niets beginnen , dus beter investeren met geld uit roemenië.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder