,koffie gemorst en einde verhaal
doet niets meer
wat te doen?
laptop lust geen koffie
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 229 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Inderdaad hopen dat je de harde schijf nog kan recupereren, maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn als je overal een backup van hebt.
Maar ook als je een backup hebt, de harde schijf sowieso uithalen om ervoor te zorgen dat je data niet ongewild in vreemde handen valt.
Zelfs al zou de laptop nog terug opstarten, betrouwbaar zal die sowieso niet meer zijn.
Trouwens: water kan al voldoende zijn om het toestel naar de haaien te helpen (door de mineralen die er in zitten).
Maar ook als je een backup hebt, de harde schijf sowieso uithalen om ervoor te zorgen dat je data niet ongewild in vreemde handen valt.
Zelfs al zou de laptop nog terug opstarten, betrouwbaar zal die sowieso niet meer zijn.
Trouwens: water kan al voldoende zijn om het toestel naar de haaien te helpen (door de mineralen die er in zitten).
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Als je hem toch nog wil proberen te redden:
* zeker niet aanzetten of aansluiten op de elektriciteit
* inpakken met maanverband of luiers( droge rijst kan eventueel ook, maar dan moet je wel uitkijken dat er geen rijstkorrel achterblijft) en geduld hebben.
Dit is overigens geen garantie op succes, hoe onzuiverder de vloeistof (koffie met melk & Suiker) hoe groter de kans op permanente schade.
* zeker niet aanzetten of aansluiten op de elektriciteit
* inpakken met maanverband of luiers( droge rijst kan eventueel ook, maar dan moet je wel uitkijken dat er geen rijstkorrel achterblijft) en geduld hebben.
Dit is overigens geen garantie op succes, hoe onzuiverder de vloeistof (koffie met melk & Suiker) hoe groter de kans op permanente schade.
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Als het Windows 11, dan ga je inderdaad de BitLocker recovery key nodig hebben, tenzij je de laptop toch nog in gang krijgt en Bitlocker kan uitzetten...
Probleem is dat heel veel consumers die met een Microsoft-account inloggen niet beseffen dat hun schijf met BitLocker versleuteld is en dat die key bij Microsoft zelf staat. Ik zou even online moeten zoeken hoe je die vanuit je Microsoft-account kan achterhalen...
Probleem is dat heel veel consumers die met een Microsoft-account inloggen niet beseffen dat hun schijf met BitLocker versleuteld is en dat die key bij Microsoft zelf staat. Ik zou even online moeten zoeken hoe je die vanuit je Microsoft-account kan achterhalen...
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 21 keer
WIE logt er nu in met een Microsoft-account...Sinna schreef: 4 dagen geleden
[...]

Ik begrijp de stommiteit/onwetendheid van sommige mensen niet...
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Meer mensen dan je denkt, zeker die op Windows 11 Home waar je al echt toeren moet uithalen om niet met een Microsoft-account in te loggen.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 79 keer
@ Sinna : om bij eerste opstart van Windows 11 een lokale account aan te maken :
Shift + F10
start ms-cxh:localonly
Gebruikersnaam en wachtwoord (of zonder wachtwoord) ingeven en je kan meteen starten
Shift + F10
Gebruikersnaam en wachtwoord (of zonder wachtwoord) ingeven en je kan meteen starten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 216 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Turbokeu schreef: 4 dagen geleden WIE logt er nu in met een Microsoft-account...
Ik begrijp de stommiteit/onwetendheid van sommige mensen niet...
Ik kan me niet voorstellen dat Jan modaal dit weetShift + F10

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1072 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Soms ook omdat het werkt. Kennis van me, oudere dame waar ik mss 1x per jaar passeer haar pc was volledig naar de zak na een stroomstoring. SSD fried etc.
Gelukkig had ik die pc ingelogged met een MS account en alles via one drive laten back-uppen.... Haar nieuwe pc installeren was op een fractie gedaan, en ze had direct alles terug zo ze het gewoon was.
We vergeten hier (en op tweakers.net) zeer vaak dat wij geen representatieve doorsnede van de maatschappij zijn.
Gelukkig had ik die pc ingelogged met een MS account en alles via one drive laten back-uppen.... Haar nieuwe pc installeren was op een fractie gedaan, en ze had direct alles terug zo ze het gewoon was.
We vergeten hier (en op tweakers.net) zeer vaak dat wij geen representatieve doorsnede van de maatschappij zijn.
Werkt dit op alle windows varianten? Of enkel Pro en hoger? (al te lang geleden dat ik nog een windows geinstalleerd heb)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)