Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 773 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 15 keer

Verwijderd wegen uit de context getrokken door subjectieve moderatie.
Laatst gewijzigd door ivob 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

R2D2 schreef: 3 weken geleden NVA is met recht en rede een conservatieve partij. Verkozen met de beloftes van verandering maar in realiteit afremmen, stilstand en regressie. Die De Ridder spant de kroon. Recent nog met de A12 tram. Alle kosten voor studies, plannen, onteigeningen, bemiddelingen,…. gewoon weggegooid.
En dan maar klagen in de file, dat er geen alternatieven zijn.
De roestige vastheid. Met als constante dat er wel miljarden blijven gaan naar de Antwerpse regio. Hoe zou dat nu zo komen?
Zou het komen omdat antwerpen als regio het meeste bijdraagt aan onze economie... Gent krijgt per inwoner evenveel geld als Antwerpen en die slagen er in een put van 1 miljard te maken... iets waar we allemaal netjes mogen voor betalen..
Er wordt niet alleen in antwerpen geïnvesteerd..kijk naar de metrolijn in Brussel die miljarden gaat kosten, de ventilus lijn, het energie eiland, in Limburg staan ook giga infrastructuurwerken gepland... De reden waarom die ring zo duur is geworden hebben we te danken aan stratengeneraal en co wat niets anders dan een vehicel is van groen waardoor die hele ring moest overkapt worden, ze doen niet liever dan dwars liggen.. Het is blijkbaar de afkeer tegen bdw en antwerpen die het beeld redelijk gekleurd maakt..maar soit....ieder zijn mening...

Tom
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 16 keer

tom35 schreef: 3 weken geleden Het is blijkbaar de afkeer tegen bdw en antwerpen die het beeld redelijk gekleurd maakt..maar soit....ieder zijn mening...
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 25134.html (gratis artikel, geen paywall)
Afbeelding

En het blijft dus niet bij het gemeentefonds alleen, ook voor "projectsubsidies" verdrinkt Antwerpen in de subsidies.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Als ik in Antwerpen woonde zou ik begrijpen dat men op BDW stemt. De man is politiek ook het grootste talent in jaren... maar dat ligt vooral aan het gebrek aan talent van de rest. In het land der blinden is... Hij gaat nu België redden, het land dat hij het liefst ziet verdwijnen en anders is het de schuld van anderen die uiteraard jaloers zijn op hem :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Verwijderd.
Uit de context getrokken, subjectief gemodereerd.
Laatst gewijzigd door ivob 3 weken geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kan ik me grotendeels in vinden maar laat ons niet te snel conclusies trekken. De eigen belangen/voorkeuren aan de kant schuiven is relatief want zo slecht zal zijn postje niet betalen. Dat hij de voorkeur gaf aan anderen om dat werk op te knappen is echter wel juist gebleken, hij had al premier kunnen geweest zijn maar hij was er niet happig op net vanwege de tegenstrijdige belangen. Als hij België redt dan blaast hij zijn eigen droom op, verscheurend. Als hij faalt dan zal men hem verwijten dat hij het ook niet kan en hij zal al de anderen verwijten dat ze hem niet lieten doen.

We zullen op het einde van zijn periode zien tot wat het geleid heeft en wat het resultaat is, ik hoop dat het beter is dan bij Zweeds waar hij is gaan lopen uit zijn droomcoalitie met een tekort ipv show me the money.

Het blijft echter een politiek talent dat zowel pers als kiezers om de vingers kan winden als geen ander en dat verdient respect. Ik ben het met heel veel niet eens maar niet over het feit dat de rest moeite heeft om aan zijn enkels te komen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator

ivob schreef: 3 weken geleden Verder wens ik hem veel sterkte toe
Om zich uit de budgettaire penibele situatie te redden.
DeCroo had iets soortgelijks, met de corona-crisis en energie-crisis. De BDW-fans - ook hier op UB - vonden dat maar slappe excuses om (mee) de ontsporende begroting te verklaren. Met als pinacle de koopkrachtanalyse die net voor de verkiezingen gepubliceerd werd en die bij een milde sensitiviteitstest compleet andere conclusies opleverde.
Benieuwd of die fanboys dezelfde kritische zin zullen hebben nu Theo en Bart de begroting compleet de prak in willen rijden met ongedekte cheques aan belastingverminderingen (doet aan Trump denken) en hallucinante meeruitgaven (doet aan Trump denken).
De budgettaire truken van in Antwerpen kan hij alvast vergeten: er is op Belgisch niveau geen alternatief voor "de factuur doorschuiven naar Vlaanderen en België". Europa is niet zo vrijgevig en doet het studiewerk typisch wél serieus.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

...
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

BDW is een topverkoper en politiek is verkopen. Je verkoopt een boodschap/idee en ondertussen moet je de boel laten draaien. BDW kan dat als de beste, hij kan van complete onzin nog iets maken waarvan velen zullen zeggen, dat is juist :)

Dat hij uiteindelijk toch de sprong gewaagd heeft om het land te leiden dat hij kapot wil, spreekt voor hem, hij had die verantwoordelijkheid kunnen blijven ontvluchten en zijn vele mandaten blijven combineren tot het oneindige.

Over zijn succes tegenover extreem rechts heb ik meer bedenkingen. Hij zei zelf ooit dat men zijn succes mocht afmeten aan de resultaten van extreem rechts. Als we de populariteit van die strekking zien dan is dat minder positief als graadmeter. Het feit dat hij niet samen met hen een poging waagde is enkel omdat er veel wrevel is tussen de persoonlijkheden binnen deze partijen. BDW weet wel dat veel van de wensdromen van de extremen in realiteit onhaalbaar zijn en dus zou zo'n regering tot mislukken gedoemd zijn, dan kiest deze realpolitieker voor kleinere stappen. Van verraad naar verraad tot de Vlaamse staat was zijn niet latijnse spreuk daarover. Vraag maar aan JM De Decker :)

Laat ons ook niet blind zijn voor het feit dat NVA veel erg rechtse ideeën salonfähig gemaakt heeft en dat dit deels extreem rechts helpt.

In Nederland heeft men een brulboei even laten doen, hij is vanzelf gaan lopen. Dat zou ook hier meer dan waarschijnlijk zo zijn. Hardliners kunnen geen compromissen sluiten. Een mooi voorbeeld van BDW zijn talent was te zien in de uitzendingen waarbij men de kopstukken even bij elkaar liet leven (Conclaaf). TVG zag daar alle hoeken van de kamer en BDW maakte hem compleet belachelijk met zijn onhaalbare ideetjes waardoor TVG leek op een simpele kookwekker :)
heist_175
Moderator
Moderator

Dizzy schreef: 3 weken geleden hij is vanzelf gaan lopen
Theo heeft dat in België toch ook gedaan, met de door hem zelf gefantaseerde "Marrakech-crisis"?
BDW vond dat toen allemaal prima, maar heeft zich dat heel hard beklaagd nadien :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, hij beschermt zijn eigen mensen hard, soms meer dan ze verdienen. Hij kan ook moeilijk anders want hij zit niet echt met de grote talenten bijeen. Ben Weyts werd ooit zelfs als zijn opvolger/voorzitter beschouwd. Dat was gelukkig niet lang het geval en we weten allemaal waarom. Francken van hetzelfde, een compleet onbekwame ijdeltuit. Het feit dat men Van Peel is gaan opvissen zegt ook genoeg.

Tijdens een verkiezing werd hij gevolgd door Jambers en na enkele eerste slechte uitslagen zag je hem zijn eigen aftocht al voorbereiden. Hij was daarbij vooral begaan over de collega's en hun posten. Veel zijn trouwens oude studiegenoten of vrienden.

Soit, zonder BDW zou de NVA in geen tijd gewoon vergaan als een ferry die de deur open liet staan.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

...
Sol Invictus!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk juist dat we blij moeten zijn met een partij als de N-VA. Moraal gezien ligt dit veel beter. Perfect is het niet maar het bewijst wel dat het een partij is die bereid is om boven hun partijbelang te regeren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Voor alle duidelijkheid was mijn verwijzing naar Nederland eerder een waarschuwing dan een tip :lol:

De mens leert weinig tot niets uit verleden en gemaakte fouten en Belgen zijn net als Nederlanders ook maar mensen. Vaak is het ook niet vergeten of fouten maken maar doelbewust een ideologie volgen ook al is al herhaaldelijk de onhaalbaarheid ervan aangetoond. Kijk naar het communisme, het heeft nooit ergens gewerkt en toch probeert men hier en daar het toch opnieuw. Geen enkel dier zou die strategie toepassen, zelfs de steenezels bedanken ervoor.

Waar ik het niet mee eens ben is dat België zonder NVA nog meer uiterst rechts en bijhorende problemen zou hebben. NVA is vaak de perfecte wegvoorbereider van extreem rechts en sommige NVA'ers komen ook van extreem rechts of zouden er perfect naar kunnen getransfereerd worden. Eentje stond bij de voorlopige uitslagen live op TV te dansen van "samen een meerderheid!". Later stond hij even live in een bloembak te pissen :lol:

BDW heeft deze keer de boot afgehouden omdat hij beseft dat het momenteel niet kan, niet omdat hij niet zou willen, dat is een belangrijk verschil. Als we zijn succes volgens hemzelf mogen afleiden aan de omvang van extreem rechts dan moet men kritisch blijven.

Zijn persoon of privé interesseert me minder. Liever zie ik niet hoe hij met lederhosen vakantie neemt met zijn gezin of hoe hij een verhouding heeft met andere partijleden. Dat heeft niets met zijn job te maken. Et alors. Anderzijds werkt hij wel degelijk hard aan dat imago. Hij is nota bene bekend geworden door zijn tweede deelname aan de slimste mens waarbij hij aantoonde dat het slimmer is om deel te nemen met de antwoorden erbij :lol: Hij heeft toen ook een andere strategie gebruikt, ipv ik lach nooit was het ineens de humor van BDW. Dat pakte beter en het was vertrokken. Nadien hebben we nog zijn vermageringstransformatie mogen volgen en recenter was er de show met zijn zoon die een adelaar mocht tonen. BDW bouwt dus net als sommige andere politici keihard aan zijn imago.

Privé ken ik hem niet maar ik geloofde hem toen hij ooit vertelde dat hij fysieke afkeer van mensen had en zelfs amper fysiek contact/nabijheid kon verdragen. Ik denk niet dat ik hem mijn vriendenalbum dus ga laten tekenen, ook niet vanop afstand :)

De man is inderdaad niet perfect maar heeft ook zijn verdiensten en kwaliteiten. Het is een strateeg maar ook geen foutloze, zoals niemand dat is. Ik ben momenteel een supporter want zijn succes zal het succes van België zijn en dus een probleem voor zijn partijprogramma. Kiezen is verliezen. Go Bartje, go!
ivob
Elite Poster
Elite Poster

...
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Eugh, hoe hard moet ik nog benadrukken dat ik de man zijn kwaliteiten best kan appreciëren?

Hij is de geknipte man voor de job en ik hoop oprecht dat hij slaagt.

Dat maakt hem geen heilige of aangenaam persoon. Dat is trouwens subjectief. Ik apprecieer de grappen van een Rik Torfs ook maar persoonlijk denk ik niet dat er een vriendschap in zit. Men hoeft ook geen persoonlijke vriend te zijn om bepaalde deelaspecten te appreciëren. Zo kan ik ook enkele van uw eigenschappen appreciëren en andere iets minder ;)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat zelfs al heeft hij het lastig met dat jong geweld hij het wel op een goede manier aanpakt @Dizzy Ik denk moest er een premier zijn die niet die ervaring had deze regering al gedoemd was om te mislukken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Doel je op mateke? Die twee komen nog redelijk overeen voor zover dat in politiek kan. Hij heeft echter weinig ervaring op federaal niveau, er zijn de klunzen in eigen rangen, de coalitiepartners en daar komt dan ook nog de oppositie bij. Ook de Walen zijn een factor die in Antwerpen geen rol spelen.

Het is dus zeker niet makkelijk en veel zaken zijn eigenlijk al op een hoger niveau beslist maar uiteindelijk heeft hij de job aanvaard en zal men dus oordelen nadien volgens de verwezenlijkingen. Ik kijk al uit naar de 500 EUR extra die werken zou gaan opbrengen :)

Merk ook op dat hij en zijn partij al is gaan lopen uit Zweeds, wat hij de droomcoalitie noemde.

Soit, zijn positie is niet te benijden maar als sterkste man moet je uiteindelijk ook je verantwoordelijkheid nemen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Gezien @ivob zijn posts (weer) verwijderde is alle context weg. Dit topic heeft dus geen zin meer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”