Ik heb 3 jaar geleden deze peperdure 5k2k monitor gekocht: https://www.coolblue.be/nl/product/8403 ... 341wu.html.
Ben ik wel heel tevreden over. Maar gisteren begaf hij het midden in een teams-vergadering.
Begaf = ruis + beeld gaat verloren, afwisselend. De connectie blijft blijkbaar bestaan, want m'n laptop behoudt de scherminstelling. Een wijziging van USB-C naar HDMI of DP geeft geen effect. Andere laptop geeft geen effect. Even uit stopcontact en opstarten geeft geen effect.
Ik denk dat het ding dus perte total is. Voor iemand die meestal 2de hands Dell monitoren koopt die dan geen 200 euro kosten en na 10 jaar toch maar niet stuk willen gaan, is dit een eerste dure monitor die dan exact 6 maanden na z'n garantieperiode stuk is. Zuur.
Ik ga het ding richting recyclagepark sturen, tenzij er hier iemand aangeeft "probeer dat nog eens". Waarvoor ik dankbaar zou zijn...
MSI monitor flikkert - even checken of hij richting vuilnis moet...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Staat hij volgens de led nog aan? Kan je de OSD nog zien?
Als je in dual monitor werkt en hij staat aan maar geeft geen beeld, zie je op het andere scherm dan dat hij verbonden is en resolutie dat gebruikt wordt?
Als je in dual monitor werkt en hij staat aan maar geeft geen beeld, zie je op het andere scherm dan dat hij verbonden is en resolutie dat gebruikt wordt?
- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 63 keer
Hij staat aan idd.
De OSD is zichtbaar, maar ofwel zeer vaag (ruis), en verdwijnt dan ook weer. Heb met moeite een reset kunnen doen van instellingen in de OSD, zonder effect.
Het andere scherm werkt nog idd.
De OSD is zichtbaar, maar ofwel zeer vaag (ruis), en verdwijnt dan ook weer. Heb met moeite een reset kunnen doen van instellingen in de OSD, zonder effect.
Het andere scherm werkt nog idd.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
- Bedankt: 637 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Al eens een andere bron geprobeerd? Andere PC of laptop?
Resolutie/refreshrate aanpassen naar iets anders en weer terugzetten?
Loskoppelen van het net voor een half uurtje?
Internet search naar gelijkaardige problemen?
Resolutie/refreshrate aanpassen naar iets anders en weer terugzetten?
Loskoppelen van het net voor een half uurtje?
Internet search naar gelijkaardige problemen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
Als het OSD ook verstoord is kan je inderdaad al de connectie uitsluiten.
Werkt deze monitor met een externe voeding?
Ik gok dat MSI hun panelen ook bij Samsung afneemt, dus een issue na 3jaar is daar normaal, maar toch zou ik nog eens de fabrikant zelf contacteren en zeggen wat zich voordoet. Ik heb hier al meermaals positieve ervaringen mee gehad dat er een coulance wordt gedaan of zelfs kostenloze omruiling na de garantietermijn.
Bij de verkoper eventueel ook, maar als je deze bij Coolblue kocht, vrees ik ervoor. Ik heb geen goede ervaringen met dat bedrijf laatste jaren en mijd ze als de pest.
Werkt deze monitor met een externe voeding?
Ik gok dat MSI hun panelen ook bij Samsung afneemt, dus een issue na 3jaar is daar normaal, maar toch zou ik nog eens de fabrikant zelf contacteren en zeggen wat zich voordoet. Ik heb hier al meermaals positieve ervaringen mee gehad dat er een coulance wordt gedaan of zelfs kostenloze omruiling na de garantietermijn.
Bij de verkoper eventueel ook, maar als je deze bij Coolblue kocht, vrees ik ervoor. Ik heb geen goede ervaringen met dat bedrijf laatste jaren en mijd ze als de pest.
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 98 keer
Ik zou de fabrikant contacteren, aangezien de levensduur verwachting van een monitor langer is dan 3j. Je kan AI vragen een goede brief hiervoor op te stellen.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 228 keer
- Contacteer:
Ik zou het eerst via MSI zelf spelen: als zij coulance tonen wat garantie betreft, wil je dat niet op de helling zetten door er iemand aan te laten werken. Dat scherm was duur genoeg. Als MSI niet thuis heeft, kan je nog altijd bij een repaircafé langs.
Computer(k)nul