Ik vroeg me af waarom Telenet vereist dat je een coaxkabel tot buiten voorziet terwijl Proximus gewoon het voetpad heeft opengebroken en via de energiebuis een verbinding naar binnen heeft gelegd.
Situatie: ik woon in Ronse en mijn huis bevindt zich op de rooilijn. Proximus heeft keurig via de energiebuis een verbinding voorzien. Helaas wel enkel VDSL.
Telenet ging eerst iemand sturen die een ontwerp kan maken en mij dan laten weten hoe ik de kabel naar buiten moet voorzien...
Sowieso is Telenet toch wel wat speciaal want ik heb de kast gezien waar de verbinding gemaakt wordt (de unit-t technieker liet me die zien) en toch verwijst de medewerker aan de telefoon naar een ander kastje aan de overkant van de straat.
Coaxkabel tot buiten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij Telenet moet jij inderdaad de kabel voorzien, maar slechts tot de rooilijn.
Wel voldoende lengte voorzien tot aan de dichtste aftak-"paddenstoel".
Staat ook allemaal omschreven in het document voor nieuwe aansluitingen, die je wellicht zal ontvangen hebben.
Wel voldoende lengte voorzien tot aan de dichtste aftak-"paddenstoel".
Staat ook allemaal omschreven in het document voor nieuwe aansluitingen, die je wellicht zal ontvangen hebben.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Ik heb niets ontvangen helaas, maar dat is ergens wel vreemd. Waarom ik zie moeten betalen voor een kabel van Telenet tot de aftak. Een kabel naar buiten toe kan ik nog snappen ook al is dat allesbehalve klantvriendelijk als Proximus dit wel kan.
Spijtig dat VDSL zo traag is en er nog geen fiber ligt.
Spijtig dat VDSL zo traag is en er nog geen fiber ligt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gaat het hier om een rijwoning? Of heb je nog een voortuin? Waar zit de aansluiting van Wyre precies?
Telenet legt zelf geen dropkabels aan voor eenvoudige aansluitingen (woningen).
Voor appartementen, overspanningen, onderboringen etc uiteraard wel.
Orange legt wel zelf in beperkte mate dropkabels aan.
https://www.orange.be/nl/hulp/orange-kl ... ing-op-het
Telenet legt zelf geen dropkabels aan voor eenvoudige aansluitingen (woningen).
Voor appartementen, overspanningen, onderboringen etc uiteraard wel.
Orange legt wel zelf in beperkte mate dropkabels aan.
https://www.orange.be/nl/hulp/orange-kl ... ing-op-het
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Het is een vrijstaande woning en dit zonder voortuin. De buitenmuur staat op de rooilijn.
De distributiekast van Wyre staat naast de gevel van het huis naast ons en dit op 20 meter ongeveer. Aan de overkant van de straat
staat er nog eentje, 40m afstand.
Kan je via de energiebuis een kabel voorzien en dat zij dan het voetpad openmaken en de kabel verbinden?
VDSL is vrij traag hier, 40 Mbps down en de Hey Telecom aansluiting die ik vroeger had voldeed wel. Fiber duurt nog een paar jaar in Ronse
De distributiekast van Wyre staat naast de gevel van het huis naast ons en dit op 20 meter ongeveer. Aan de overkant van de straat
staat er nog eentje, 40m afstand.
Kan je via de energiebuis een kabel voorzien en dat zij dan het voetpad openmaken en de kabel verbinden?
VDSL is vrij traag hier, 40 Mbps down en de Hey Telecom aansluiting die ik vroeger had voldeed wel. Fiber duurt nog een paar jaar in Ronse
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als de energiebocht uitkomt op de rooilijn, dan voorzie jij dat je aan de ene kant de bocht toegankelijk hebt en de rest is voor Wyre. Aangezien je direct op openbaar domein zit, is dit voor hen. Op de site voor Wyre kan je een aanvraag doen, als je de nodige foto's toevoegd zodat duidelijk is wat nodig, krijg je een offerte voor de werken te laten doen en kan je verder.
Orange zal ook niets doen zolang je niet de procedure van Wyre volgt.
Orange zal ook niets doen zolang je niet de procedure van Wyre volgt.