Hoi allen,
Even een vraag.
Voor het vliegtuigspotten gebruik ik altijd Lightroom 6 standalone.
Uiteraard heeft abdobe deze een maandelijks abbo gemaakt.
Maar nu met de nieuwe pc build krijg ik Lightroom zelfs niet geïnstalleerd ook al heb ik de bestanden om te installeren.
Melding niet compatibel
Eigenschappen en compatibel maken vorige versies Windows zelfde verhaal.
Mijn vraag aan mensen die zelfde software of alternatieven gebruiken.
Want geen zin om maandelijks te tikken voor sporadisch gebruik voor Lightroom
Lightroom 6.11-14 en W11
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 557 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Alternatief: DxO photolab. Na een free oude versie te gebruiken een nieuwe versie aangekocht en ondertussen van V5 > v6 > v8 gegaan. Zeer onder de indruk van de bewerking van low light foto's (max ISO in grotten en tijdens "nacht" wandeling met zaklamp in het regenwoud.
De periode van Black Friday is er altijd een mooie korting.
Je kan alles testen met de free trial versies.
De periode van Black Friday is er altijd een mooie korting.
Je kan alles testen met de free trial versies.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 117 keer
Top zal eens testen goed dat dat kan.
Cyberlink photodirector ook tegen gekomen zou ook goede zijn.
Opensource darktable
Cyberlink photodirector ook tegen gekomen zou ook goede zijn.
Opensource darktable
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
- Bedankt: 530 keer
- Recent bedankt: 4 keer
LR 6 is echt wel oud ondertussen en mist heel wat functies en verbeteringen.
Er bestaan inderdaad alternatieven en Darktable is zelfs gratis.
De Adobe progs zijn goed als je verschillende programma's gebruikt omdat het in 1 workflow kan gebeuren en de programma's uiteraard goed samenwerken. Voor kleine aanpassingen aan belichting is het echter overkill. Een abo op de cloud is enkel nodig als je veel AI-toepassingen gebruikt.
Let op, er bestaat een photografie abo met LR en Photoshop in tegen beperkte kost.
Er bestaan inderdaad alternatieven en Darktable is zelfs gratis.
De Adobe progs zijn goed als je verschillende programma's gebruikt omdat het in 1 workflow kan gebeuren en de programma's uiteraard goed samenwerken. Voor kleine aanpassingen aan belichting is het echter overkill. Een abo op de cloud is enkel nodig als je veel AI-toepassingen gebruikt.
Let op, er bestaat een photografie abo met LR en Photoshop in tegen beperkte kost.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 117 keer
Ja klopt heb die beperkte abbo gezien maar alsnog te duur omdat ik niet maandelijks ga gebruiken eerder sporadisch
Binnenkort maar eens aan de slag met darktable enz wel jammer van de presets van HDR die ik had ervoor.
Zal deze waarschijnlijk wel gelijkaardige kunnen maken en vinden voor de laatst genoemde
Binnenkort maar eens aan de slag met darktable enz wel jammer van de presets van HDR die ik had ervoor.
Zal deze waarschijnlijk wel gelijkaardige kunnen maken en vinden voor de laatst genoemde
Internet = Telenet + HeyTelecom
-
- Elite Poster
Dat is het probleem, de mogelijkheden zijn niet zo verschillend maar het werkt telkens wel anders en je bent bepaalde presets kwijt. Wie echt veel foto's bewerkt zal zijn workflow niet zo snel veranderen en daar profiteert Adobe van.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 557 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hier was de beslissing toch snel genomen. Toegegeven, Premiere was al eerder vervangen (DaVinci Resolve) de overstap van DxO Photolab en Gimp was snel gemaakt. Het was wat aanpassen maar ondertussen loopt alles vlot.
Gebruik is hier "sporadisch" dus vakantiefoto's en een aantal activiteiten tijdens het jaar, voor wie er dagelijks mee bezig is is dat anders natuurlijk maar de prijs van Adobe is voor gewone hobbyisten niet te verantwoorden.
Gebruik is hier "sporadisch" dus vakantiefoto's en een aantal activiteiten tijdens het jaar, voor wie er dagelijks mee bezig is is dat anders natuurlijk maar de prijs van Adobe is voor gewone hobbyisten niet te verantwoorden.
Bye, Maurice
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 873 keer
- Bedankt: 558 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar kan m'n weg niet vinden in de andere apps, of de workflow is echt vervelend. Meerdere weekends gespeeld met darktable, rawtherapee, dxolabs, luminar, capture one, on1photo, ...,buthead schreef: 1 maand geleden Ja klopt heb die beperkte abbo gezien maar alsnog te duur omdat ik niet maandelijks ga gebruiken eerder sporadisch
Ik koop nu op Black friday een voucher (of op groupon als er een aanbod is) voor een jaar voor het photography plan. Stukken goedkoper.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Wat ook speelt is dat de grote meerderheid de Adobe progs gebruikt. Er is dus heel veel materiaal beschikbaar en ook op de fotoclub werkt iedereen ermee. Het zijn ook vrij krachtige programma's die niet altijd hun gelijke elders vinden of toch niet alle functionaliteit. Dat speelt minder voor wie af en toe eens een foto licht bewerkt maar wel voor iemand die elke maand honderden foto's intensief bewerkt.
De nieuwe mogelijkheden beperken trouwens erg sterk de bewerkingsduur omdat je bvb geen moeilijke selecties meer moet maken. Je kan (telefoon)draden of mensen gewoon automatisch verwijderen,enz... Wat ook niet helpt is dat LR eigenlijk een gereduceerde versie van PS is. Soms moet je toch naar PS om zaken die niet kunnen in LR of die minder goed werken in LR. Adobe doet dat bewust, anders zouden veel hobbyfotografen enkel LR nemen.
De adobe fotografie aanbieding is best betaalbaar voor mensen die het regelmatig gebruiken, elke hobby kost uiteindelijk geld. Door verkoop van foto's kan ik eigenlijk de kosten ook terugverdienen.
De nieuwe mogelijkheden beperken trouwens erg sterk de bewerkingsduur omdat je bvb geen moeilijke selecties meer moet maken. Je kan (telefoon)draden of mensen gewoon automatisch verwijderen,enz... Wat ook niet helpt is dat LR eigenlijk een gereduceerde versie van PS is. Soms moet je toch naar PS om zaken die niet kunnen in LR of die minder goed werken in LR. Adobe doet dat bewust, anders zouden veel hobbyfotografen enkel LR nemen.
De adobe fotografie aanbieding is best betaalbaar voor mensen die het regelmatig gebruiken, elke hobby kost uiteindelijk geld. Door verkoop van foto's kan ik eigenlijk de kosten ook terugverdienen.