Horizon soundbar en telenet tv box

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Hallo

Mijn neef heeft een hele tijd geleden de oude tv van mijn schoonmoeder vervangen door een computerscherm en soundbar (omdat zij toch alleen maar via de digicorder keek en dus geen nood heeft aan een volwaardige tv met toeters en bellen). Nu is haar digicorder geruild voor een telenet tv box, en die tv box heeft geen “eigen” volume meer zoals vroeger. Wel knopjes op de afstandsbediening voor het volume.

Nu wilde ik die soundbar linken aan de tv box afstandsbediening maar helaas, de soundbar is van het obscure merk “horizon” en staat niet in de lijst van te koppelen merken. Iemand enig idee of ik die twee toch gelinkt krijg? Ze heeft nu een afstandsbediening voor de tv en een voor de soundbar en dat is nu al een drama. Als ze de tv wil afzetten, zet ze de soundbar af, en als ze het luider wil zetten verandert ze van zender. Het is allemaal te moeilijk die twee afstandsbedieningen. Iemand tip? (Andere tips dan “koop een echte tv” of “koop een andere soundbar”.)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Provider
Te Koop forum

Hey :)

En lukt automatisch koppelen niet?

Onder de batterijtjes van de afstandsbediening van de soundbar (of op de soundbar zelf) vind je mogelijk een sticker met de model code erop, of in de handleiding ergens.

Bij universele afstandsbedieningen zit ook meestal een lijst met codes. Bij eentje vond ik Horizon: 31079 (link to pdf) maar misschien zijn er nog andere.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Provider

Als ik wil koppelen kan ik enkel iets uit een lijst met merken kiezen. Horizon staat daar niet tussen.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Meestal is zo een obscuur merk een rebrand van een gekend merk. Als je deze kan vinden, zal je 'm wschl kunnen koppelen.
Ik had ooit een beeldbuis TV van een of andere nooit gehoord merk, maar dat was eigenlijk een rebrand philips, en zo heb ik die kunnen linken alszijnde een philips tv aan onze digicorder.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik had ook ergens iets gelezen van de 0 indrukken en de tv knop tegelijk, maar niet wat je dan precies moet doen.

@cptKangaroo als ik zo’n code heb, op welke manier kan ik dan koppelen? Volgens Telenet is de enige manier om via het menu te gaan en een merk te kiezen. Zij zeggen niks over koppelen met codes.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Die TV & 0 is om de afstandsbediening te koppelen met de tvbox zelf. Het "universeel" maken van de afstandsbediening gaat inderdaad enkel via de menu.

Het was bij de oude Digicorder/Digibox dat je dmv een code de afstandsbediening moest instellen voor bediening van tv, maar bij de huidige is dat dus niet meer zo.
Inderdaad zoeken naar het originele merk om de bediening zo te testen.

Die Horizon, is dat zo'n huismerk van Mediamarkt? Komen die niet van bij Vestel? Of TCL?
kippewit
Pro Member
Pro Member
Provider

Hij komt inderdaad van de mediamarkt en kan hem nergens anders vinden, dus mogelijk een huismerk.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ken de Telenet hardware niet dus ging eigenlijk voort op deze Telenet support pagina en de 0+TV methode die elders aangehaald werd.

Je kan niet echt iets misdoen met (de grotere) merken eens uit te proberen in de lijst als dat de enige manier is. Zo vind je misschien een match waarbij de nodige knoppen toch overeenkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”