MPAA haalt LokiTorrent offline

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Het lijkt de Amerikaanse waakhond voor de filmindustrie (MPAA) dan toch te zijn gelukt. De MPAA heeft de torrent-site LokiTorrent gesloten. Op de site is nu slechts de volgende waarschuwing van de waakhond te lezen: "Je kan klikken, maar je kunt niet verstoppen. Er zijn websites waar je legale downloads kunt vinden. En op deze website kun je dat niet."
<center>Afbeelding
De website had tot de sluiting meer dan 40.000 dollar opgehaald. </center>
LokiTorrent kwam een paar maanden geleden in het nieuws, omdat zij de juridische strijd wilde aangaan met de MPAA. De website vroeg aan zijn bezoekers een donatie om het gevecht te kunnen bekostigen. LokiTorrent zou, volgens eigen zeggen, ongeveer 30.000 dollar per maand nodig hebben om de advocaten te kunnen betalen.

Deze overwinning van de MPAA is een grote opsteker voor de waakhond. De MPAA is al geruime tijd bezig met het aanklagen van diverse serverbeheerders in de Verenigde Staten en Europa. De serverbeheerders zouden zich bezighouden met hosten van films en andere bestanden die via de netwerken van BitTorrent en eDonkey verspreid worden.

Op de site van LokiTorrent werden zogenaamde torrent-links aangeboden. In de link staat alle informatie die de internetter nodig heeft om bijvoorbeeld een film te downloaden. Na het ophalen van het bestand, begint de download. Het principe werkt iets anders dan p2p-programma's zoals Kazaa en Napster. Zodra een gebruiker een stuk heeft gedownload, wordt dit bestand meteen beschikbaar gesteld aan andere torrent-gebruikers.

Bron: Nu
Laatst gewijzigd door Kochanie 12 feb 2005, 01:38, in totaal 1 gewijzigd.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Laat de heksenjacht beginnen ...
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
satori
Plus Member
Plus Member

Bwa, is op zich nog niet zo erg.

BT was toch allang compleet verziekt door zn eigen populariteit.
Zodra zo'n zaken in de mainstream terecht komen ist naar de vaantjes.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

BT is belange nog niet dood alleen zijn de sites voor de massas er niet meer :-)
anime wordt nog steeds verscheept via bittorrent.

Maar et is wel waar vanaf dat iets populair wordt springt iedereen erop dit heb je niet enkel met p2p maar ook met andere software(msn, firefox,..)
de pispaal <<
satori
Plus Member
Plus Member

Mr.Cide schreef:Maar et is wel waar vanaf dat iets populair wordt springt iedereen erop dit heb je niet enkel met p2p maar ook met andere software(msn, firefox,..)
Da gans de mainstream op msn/firefox/etc springt, vr mij geen probleem,
maar dat grote groepen leecherkes met het IQ van ne pot yoghurt mijne downstream omlaag hale van gemiddeld 200kbps naar een armzalige 3kbps (en der ook voor zorge da mijne upload 3x zo hoog is als download) vind ik al minder te verdragen...

Voor mijn part mag BT langzaam doodbloeden, want achteraf bezien zijn der altijd al betere proggies geweest...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

satori schreef:
Mr.Cide schreef:Maar et is wel waar vanaf dat iets populair wordt springt iedereen erop dit heb je niet enkel met p2p maar ook met andere software(msn, firefox,..)
maar dat grote groepen leecherkes met het IQ van ne pot yoghurt mijne downstream omlaag hale van gemiddeld 200kbps naar een armzalige 3kbps (en der ook voor zorge da mijne upload 3x zo hoog is als download) vind ik al minder te verdragen...

Voor mijn part mag BT langzaam doodbloeden, want achteraf bezien zijn der altijd al betere proggies geweest...
Ik denk dat het eerder aan uwe network setup ligt, dat de speeds zo laag liggen. Misschien XP SP2 geinstalleerd? (die automatisch de XP firewall aan zet).

Ik ken geen enkele P2P technologie die beter werkt dan BitTorrent (anders zou men daarop overschakelen) dus die bewering klopt niet.
satori
Plus Member
Plus Member

cptKangaroo schreef:
satori schreef:

Ik denk dat het eerder aan uwe network setup ligt, dat de speeds zo laag liggen. Misschien XP SP2 geinstalleerd? (die automatisch de XP firewall aan zet).

Ik ken geen enkele P2P technologie die beter werkt dan BitTorrent (anders zou men daarop overschakelen) dus die bewering klopt niet.
Nope, aan netsetup zal het zeker ni ligge, en SP2 is nog nooit me mijne pc in aanraking gekome,
en da zal in de nabije toekomst ook ni al te snel gebeure...

Qua architectuur is BT tot nu toe inderdaad superieur, maar daar had ik het dan ook ni over.
Ik gebruik BT sinds eind 2002, en heb de snelheid gradueel en uiteindelijk exponentieel zien dale,
door mensen die ik al in ne eerdere post heb vernoemd...

Voor een serie zoals South Park durf ik het ook nog wel ns te gebruike, omdat de snelhede dan meestal meevalle,
maar suprnova e.a. waren toch al ne behoorlijke tijd verziekt. Een aantal fora hebbe in den tijd hun registratie
zelfs invite-only moeten make om de ****ers weg te houde...

Ik heb mijn conclusie allang gemaakt en verdoe er mijn tijd en bandbreedte nimeer aan...

Om nog ff terug te kome op
cptKangaroo schreef:Ik ken geen enkele P2P technologie die beter werkt dan BitTorrent (anders zou men daarop overschakelen) dus die bewering klopt niet.
Wie zegt dat "men" op de hoogte is gebracht van een "P2P technologie die beter werkt dan BitTorrent" ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

3 KB/s downloadspeed is echt gewoon te weinig om het aan leechers te wijten.

Efficienter dan BitTorrent bestaat [nog] niet. Noem dan maar man en paard als je het daar niet mee eens bent :P
Akira
Elite Poster
Elite Poster

@cptkangaroo: ik heb het ook wel zien dalen ze de snelheid waarmee ik bestandjes afhaalde van de grote publieke trackers, waardoor ik er uiteindelijk mee gestopt ben
de pispaal <<
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Mr.Cide schreef:@cptkangaroo: ik heb het ook wel zien dalen ze de snelheid waarmee ik bestandjes afhaalde van de grote publieke trackers, waardoor ik er uiteindelijk mee gestopt ben
Umm ja misschien, maar 3KB/s is toch niet normaal te noemen?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ter info ik heb gisteren in een meeting met technische mensen van een toch-niet-zo-kleine ISP de volgende opmerkelijke statistieken meegekregen:

80% (!) van de traffiek op het hele internet is momenteel BitTorrent
5% http
2% mail
en de rest is voor "exotische" dingen als andere P2P programma's, FTP, IRC etc...

Ik viel bijna letterlijk van mijn stoel maar ze zeiden dat het echt geen zwans is en dat het net P2P protocollen zijn die de groei in bandbreedte drijven.

BitTorrent wordt blijkbaar niet louter voor illegale rommel gebruikt maar wordt ook door vele wetenschappelijk & educatieve instellingen gebruikt om data uit te wisselen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Deej_1977 schreef:BitTorrent wordt blijkbaar niet louter voor illegale rommel gebruikt maar wordt ook door vele wetenschappelijk & educatieve instellingen gebruikt om data uit te wisselen.
En heb je daar statistieken van... hoeveel BT gebruik legaal is (het zal een heellllll klein cijfertje zijn). Het is een van de weinige argumenten om het bestaan ervan te verdedigen.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:En heb je daar statistieken van... hoeveel BT gebruik legaal is (het zal een heellllll klein cijfertje zijn). Het is een van de weinige argumenten om het bestaan ervan te verdedigen.
Nee daar hebben ze niks van gezegd. Maar blijkbaar worden er bv tussen Universiteiten linux distributies via Bittorrent uitgewisseld. Nu ik kan met het buikgevoel delen dat het waarschijnlijk een klein % is dat legaal is.

Zouden de mensen van Belnet hier eigenlijk geen inzicht in kunnen geven? Daar hangen toch vele wetenschappelijke instellingen aan denk ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Deej_1977 schreef:Zouden de mensen van Belnet hier eigenlijk geen inzicht in kunnen geven? Daar hangen toch vele wetenschappelijke instellingen aan denk ik.
Doe geen moeite... of geloof je nu echt dat alle BT verkeer tussen universiteiten legaal is :wink: Trouwens ik kan me moeilijk de noodzaak inschatten dat een universiteit BT zou gebruiken om een Linux distributie uit te wisselen... die plaatsen dat wel gewoon op een lokale mirror.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

dus als jij software uitbrengt en je wilt die downloadbaar maken voor mensen dan vind je dat je zelf maar moet zoeken voor een server (en ervoor betalen) die dit wil hosten ... BT is hiervoor een goed alternatief om zo een downloads over meerdere gebruikers te verspreiden en zo de ontwikkelaars van kleinere (OS) software de kans te geven hun software te verspreiden
Akira
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: En heb je daar statistieken van... hoeveel BT gebruik legaal is (het zal een heellllll klein cijfertje zijn). Het is een van de weinige argumenten om het bestaan ervan te verdedigen.
daar vergist ge u totaal in :-)
niet alleen linuxdistro's worden via bittorrent geshared ook meeste animeseries kunnen legaal geshared worden(jaja meeste japanse mediabedrijfjes vinden het zelfs leuk dat hun bedrijf zo populair is buiten japan)

ook zijn er legale muziek downloads van bittorrent en nog veel andere dingen waarvoor de auteur, artiest de toestemming geeft

voorbeeldje: legaltorrents
LegalTorrents is a collection of legally downloadable, freely distributable creator-approved files, from electronic/indie music to movies and books, which we have made available via BitTorrent - we (concept/updates - simon c., code - reed, bandwidth - joe/tommy, logo - tony kinglux) are also hosting a 'guaranteed' high speed seed for them. Everyone that grabs the BitTorrent client and downloads helps contribute more bandwidth, because BitTorrent utilizes your unused upload bandwidth. Please note that all of the current torrents are made available under a Creative Commons license with the full permission of the rights holder.
en nog meer...

-- Torrentocracy (http://torrentocracy.com/torrents/) has videos of the U.S. presidential debates and other political materials.

-- File Soup (http://www.filesoup.com) offers open-source software and freeware, music from artists whose labels don't belong to the Recording Industry Association of America trade group, and programs from public television stations like PBS or the BBC.

-- Etree (http://bt.etree.org) is for devotees of "trade-friendly" bands like Phish and the Dead, who encourage fans to share live recordings, usually in the form of large files that have been minimally compressed to maintain sound quality

zo denk dak genoeg geantwoordt heb op wat u vroeg :wink:

en nog iets:
bittorrent zorgt dat degene die zijn files legaal aanbiedt kan besparen in bandbreedte daar de mesnen die de files downloaden (normaal gezien) ook uploaden. en voor kleine bedrijfjes en opensource projecten kan dit al voordeliger zijn.
Je moet er niet altijd van uitgaan dat een p2p protocol altijd voor 100% illegaal is
de pispaal <<
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mr.Cide schreef:zo denk dak genoeg geantwoordt heb op wat u vroeg :wink:
Je moet mij niet overtuigen dat het legaal kan gebruikt worden, en dat het in zekere zin ook zo is, het gaat er gewoon om dat dergelijk gebruik peanuts is tov. het illegale gebruik.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

vroeger was da mss pienuts maar nu dat de publieke trackers voor illegale dingen offline gehaald zijn is de kans groot dat er nu meer legaal verkeer is :P

zijt es nie zo ouderwets ge hebt gij vast ook radioprogrammas en cd'tjes opgenomen op tape voor in een walkman

das hetzelfde vind ik als ze rippen en op hdd zetten
de pispaal <<
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mr.Cide schreef:zijt es nie zo ouderwets ge hebt gij vast ook radioprogrammas en cd'tjes opgenomen op tape voor in een walkman

das hetzelfde vind ik als ze rippen en op hdd zetten
Het enige misdrijf was eigenlijk gedurende mijn tijd bij vrije radio's. De nieuwste muziek was daar steeds voorhanden, en cassette's werden toch wel regelmatig opgenomen.

Ondertussen heb ik rond de 800 CD's (allemaal legaal), en liggen de cassette's al lang in de prullenmand. Ik zie echt niet in wat sommige aan MP3s liggen te downloaden.

Feit is inderdaad toen er toen niemand echt een probleem van maakte, daar waar het nu absurde proporties aanneemt (zie de thread over de nieuwe PC taks).

Het heeft trouwens niets met ouderwets te maken of niet, maar het zou een beetje hypocriet zijn te geloven dat er procentueel meer dan 20% legale dingen op BT gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”