Het is sinds de buren een nieuwe verbinding hebben gemaakt met ADSL (beneden in de schakelkast wat draadjes verlegd door Belgacom etc), dat het probleem is begonnen ermee. Dezelfde dag/avond hadden wij zeer veel problemen die later min of meer zijn weggeëbd totdat het soms (vooral 's nachts) soms wel (en dan vaak) en soms niet voorkomt. Overdag hebben wij absoluut geen probleem, enkel 's nachts rond 12 uur en soms iets later. We hebben van EDP-net ondertussen een nieuwere Fritzbox 7530 AX gekregen of dit probleem zou oplossen, helaas ziet het niet zo uit dat het echt geholpen heeft, zelfs niet door de splitter die er voorheen tussen zat eruit te halen (om mogelijke interferentie uit te sluiten).
Ik weet niet of het ligt aan mijn buren, die mogelijks enkel 's nachts veel internetten dat het dan plotseling gebeurt, maar dat lijkt me nogal straf als een plotseling datastroom door hun modem bij mij interferentie kan geven en de boel doet flippen/resetten. Ik kan me niet voorstellen dat een surge van data bij de buren bij mij interferentie kan geven op onze lijn/modem en die doet flippen.
Toegevoegd na 8 uren 6 minuten 53 seconden:
We hebben een vermoeden, dat het aan proximus ligt, die de internetverbinding van onze buurvrouw heeft aangelegd.
Tijdens de dag is ze nooit thuis en dan is onze internet verbinding heel stabiel.
We horen ze net om 23:30 thuis komen en 5 minuten nadien ligt ons netwerk eruit. En dan 5 minuten later ligt ze er nog eens uit.
Het is dus vrijwel erg toevallig als ze thuis komt en begint te internetten dat onze lijn er telkens uit ligt.
Wij hebben een TICKET aangemaakt op EDPNET en ik hoop dat dit snel verholpen wordt wnat het is PROXIMUS die ons draadjes om zeep geholen heeft.
Hier is de logging :
Code: Selecteer alles
22.06.25 23:42:48 De DSL-gegevenssnelheid is aangepast. Verdere dynamische aanpassingen worden automatisch uitgevoerd (zonder vermelding).
22.06.25 23:42:41 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 94.105.124.53, DNS-server: 213.211.150.250 en 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.35, breedband-PoP:rb-91gen_bru1
22.06.25 23:42:38 DSL is beschikbaar (DSL-synchronisatie met 99999/29999 kbit/s).
22.06.25 23:41:46 DSL-synchronisatie begint (training).
22.06.25 23:41:22 Internetverbinding is verbroken. [2 meldingen sinds 22.06.25 23:41:22]
22.06.25 23:41:22 DSL antwoordt niet (geen DSL-synchronisatie).
22.06.25 23:32:37 De DSL-gegevenssnelheid is aangepast. Verdere dynamische aanpassingen worden automatisch uitgevoerd (zonder vermelding).
22.06.25 23:32:30 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 94.105.124.53, DNS-server: 213.211.150.250 en 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.35, breedband-PoP:rb-91gen_bru1
22.06.25 23:32:27 DSL is beschikbaar (DSL-synchronisatie met 99999/29999 kbit/s).
22.06.25 23:31:35 DSL-synchronisatie begint (training).
22.06.25 23:31:12 Internetverbinding is verbroken. [2 meldingen sinds 22.06.25 23:31:12]
22.06.25 23:31:11 DSL antwoordt niet (geen DSL-synchronisatie).
22.06.25 16:34:21 De DSL-gegevenssnelheid is aangepast. Verdere dynamische aanpassingen worden automatisch uitgevoerd (zonder vermelding).
22.06.25 16:34:06 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 94.105.124.53, DNS-server: 213.211.150.250 en 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.35, breedband-PoP:rb-91gen_bru1
22.06.25 16:34:03 DSL is beschikbaar (DSL-synchronisatie met 99999/29999 kbit/s).
22.06.25 16:33:10 DSL-synchronisatie begint (training).
Toegevoegd na 3 uren 23 minuten 38 seconden:
Ik denk dat proximus haar aangesloten heeft OP ONZE LIJN. Het is niet toevallig dat onze lijn er uit vliegt op het moment dat mijn buurvrouw (in een appartementsgebouw) ook begint te computeren. Zeer vervelend is dat. Ik heb een brief onder haar deur geschoven en haar medewerking gevraagd.
Ik hoop dat EDPNET vandaag iemand van proximus stuurt, want ALLES zit hier op internet, TV, Radio, stoncontacten, aurci, mijn zendamateurradio, alles en als zij internet, dan valt alles hier uit.
Ik ben naar beneden gaan kijken in de kelder naar dat grote loshangend panee met draadjes, maar niets is gelabeld en er is niets speciaals te zien. De proximus kerel zal met een cable finder moeten werken om het euvel op te lossen.
Het is ZEER VERVELEND, we hebben al een nieuwe router aangekocht om die lijnuitval proberen op te lossen, maar het probleem ligt bij die man van PRoximus die de draadjes gewoon zonder kennis van zaken heeft "ergens" aangekoppeld.
Wij zijn er niet blij meer. Wij gebruiken internet 24/24 7/7 want we slapen ook met specialie rustgevende betalende slaap muziek (uit Canada), anders kunnen we niet slapen en toevallig ligt de lijn altijd rond 23:30 eruit als de buurvrouw thuis komt. En dan is het lijn op, en weer uit, weer op en weer uit en zo loop ik dus een heel stuk van het midden van de nacht rond. Leuk is anders. Het is nu 03:21 en ik heb nog steeds geen slaap kunnen vatten door dit euvel. Tja ik ben zelf ICT-er en als er een technisch probleem is, dan doe ik geen oog dicht.