4G Router ervaring en suggesties

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Bericht

Collega UB-ers

Ik ben in de markt voor een 4G/5G router als backup link voor uitgaand verkeer op een klein netwerk. Fail-over zal gebeuren op een UDM Pro. Ik vind voldoende exemplaren, maar daar zit telkens (ook) wifi op, wat ik niet nodig heb.

Iemand een suggestie? En ja, ik weet dat je meestal de wifi kan uitschakelen op zo'n dingen :-) maar als het even kan betaal ik niet voor iets wat ik nooit ga gebruiken.

Mocht e.e.a. meteen ook in een 19" rack kunnen gemonteerd worden ben ik helemaal gelukkig...
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

mogelijks een usb modemstick , is de udm hiermee compatibel? 5 g erbij is wel prijzig heb ik onthouden van een vroegere zoektocht
www.amazon.de/-/nl/dp/B0CL6L75VB/ www.amazon.de/-/nl/dp/B0C9TRCGD2/
Laatst gewijzigd door thomasdb 1 maand geleden, in totaal 3 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 482 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

ik kom weer af met teltonika...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
FredericV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Ik heb een TP Link Archer MR200 - ja daar zit wifi in, maar dit zal niet de grote meerkost zijn van dit ding.

Ik heb er maanden lang een off the grid installatie mee gedraaid voor camerabewaking van een storage ruimte. Ecoflow + 12V DC kabel naar de MR200, en een PTZ wifi camera op de 5V USB en klaar. Die MR200 gaat ook als backup mee naar hifi shows voor als de LAN of WIFI brak is.

Een MR6400 is ook een optie:

"Well AFAIK there should be much difference between them. We use MR6400 for clients that have a fault on a fiber line and we cannot fix it the same day. We roatate around 10-15 of these around and have not had any complaints. Except for when 4G signal is poor on location. If that happens we try to put it as high as possible."

Zie ook

PS: niche 4G routers zonder wifi zijn een pak duurder dan eender welke 4G / LTE TP Link

https://www.3grouterstore.co.uk/product ... hout-wifi/
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 88 keer

Bericht

Ik ben sinds 2023 content met mijn ZTE MU5001 5G.
Internet via USB, via Ethernet en via Wifi.
Afbeelding
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV