Al een aantal maanden heb ik een wireguard tunnel draaien achter poort 51820. Vandaag werkte de tunnel niet meer, ik heb hier enkele uren zitten klooien met het opnieuw opzetten en verwijderen van installatie en zelfs mijn OpenWRT router opnieuw geflashed. Nu probeer ik de poort te veranderen van de standaard poort naar een willekeurige poort en nu werkt het wel. Zou het kunnen dat EDPnet deze poort geblokkeerd heeft? Heeft nog iemand dit probleem?
Ik snap dat ze dit misschien voor "mijn eigen veiligheid" doen ofzo, maar het is natuurlijk wel niet netjes dat ze dit plots blokkeren zonder iets te laten weten.
Poort 51820 geblokkeerd door EDPnet
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 231 keer
Ik heb ze hier nog altijd draaien op poort 51820 in combinatie met een VDSL XL lijn. Bij mij werkt alles nog naar behoren.
Ik denk dus dat het ergens achterliggend ligt (VM, service die niet draait, NAT port forward,...)
Ik denk dus dat het ergens achterliggend ligt (VM, service die niet draait, NAT port forward,...)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Hier niet geblokkeerd.
Op OpenWRT moet ge denk ik de WireGuard service herstarten bij het toevoegen van een peer.
Om zeker te zijn: installeer tcpdump op uw router, login met ssh en voer uit:
en zie of ge verkeer ziet. Indien zo, is het een ontbrekende firewall-regel of misconfiguratie van WG.
Vervang ppp0 uiteraard met uw WAN interface, indien die anders is.
Op OpenWRT moet ge denk ik de WireGuard service herstarten bij het toevoegen van een peer.
Om zeker te zijn: installeer tcpdump op uw router, login met ssh en voer uit:
Code: Selecteer alles
tcpdump -ni ppp0 udp port 51280
Vervang ppp0 uiteraard met uw WAN interface, indien die anders is.
- dimi_be
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt beide om te bevestigen dat het bij jullie nog werkt.
Ik had niets veranderd aan de opzet, zelfs geen peer toegevoegd en plots werkte het niet meer. Ik heb alles (WireGuard device, packages) volledig verwijderd en opnieuw van nul opgezet en het werkte niet. Pas toen ik de poort veranderde werkte het terug. Ik zal morgen proberen om de poort terug te zetten naar 51280 en kijken of het dan nog werkt en ik misschien toch per ongeluk iets veranderd heb.
Ik had niets veranderd aan de opzet, zelfs geen peer toegevoegd en plots werkte het niet meer. Ik heb alles (WireGuard device, packages) volledig verwijderd en opnieuw van nul opgezet en het werkte niet. Pas toen ik de poort veranderde werkte het terug. Ik zal morgen proberen om de poort terug te zetten naar 51280 en kijken of het dan nog werkt en ik misschien toch per ongeluk iets veranderd heb.