USB opslag BBOX3 Proximus

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Dag beste forumgebruikers.

Ik zit met volgend probleem. Ik zou graag de USB poort op de BBOX 3 van Proximus willen gebruiken voor opslag van data. In principe zou dat moeten lukken. Ik heb in de GUI bij netwerkdrive -> algemeen de functie "opslag" gekozen. Verder staat dat de usb schijf succesvol is aangekoppeld, NTFS bestandssysteem, bestanden verkennen via \\mymodem\BBOX 3 netwerkschijf. Zowel Samba als DLNA zijn enabled. Ik heb de bbox ook al eens volledig opnieuw laten opstarten.

Probleem: enkel media worden weergegeven (DLNA) maar ik kan er geen bestanden op wegschrijven. Ook in windows staat alles normaal correct ingesteld.

Wie weet raad? :bang: :bang: :bang:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dit al geprobeerd?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 147 keer

Bericht

Zou kunnen dat de prutbox alleen SMBv1 doet, en moderne windows systemen kunnen dat niet meer zonder apart aan te zetten.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 345 keer
Provider

Bericht

Verwacht ook geen fantastische performantie, eigenlijk niet echt bruikbaar behalve voor overnacht een backup op te kopiëren.
Een NAS heeft bewust zijn bestaansrecht en ook daar moet je wel wat tegenaan gooien om voldoende rekenkracht te hebben (zeker voor Windows protocollen en bestandssystemen)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –