Hallo,
Even een informatieve vraag waar ik niet onmiddellijk het antwoord op weet. Ik kan een warmtepomp overkopen van iemand die deze gekocht heeft via EasyKit. Het apparaat zelf werd zelf nog nooit geinstalleerd wegens omstandigheden. Ik kan het apparaat overkopen van die persoon aan een mooie prijs. Echter krijg ik als koper de garantie volgens Easykit niet mee en sta ik er alleen voor mocht er een defect optreden met het apparaat.
Is het niet zo dat de fabrikant sowieso 2 jaar garantie dient te verlenen en dat ik dus in feite zou kunnen aankloppen bij de fabrikant zelf en niet noodzakelijk EasyKit hiervoor nodig heb?
Bedankt!
Toegevoegd na 11 minuten :
Oeps, om één of andere reden staan mijn bericht er 2 keer. Verwijder/sluit gerust één van de 2.
[Mod] dubbele post verwijderd
Garantie EasyKit
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
- Bedankt: 3534 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Als je bij de aankoop de initiële aankoopfactuur hebt gekregen en het product nog geen twee jaar oud is, beschik je over dezelfde rechten als de eerste eigenaar op de wettelijke garantie tegen de oorspronkelijke professionele verkoper.
bron: https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... dsgoederen
bron: https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... dsgoederen
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 100 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik heb de voorwaarden van Easykit eens gelezen, rekening houdende met dat wat Philippe_d hierboven zei inderdaad de wetgeving is.
Daar staat in puntje 6 van hun voorwaarden niets dat zegt dat de garantie zou vervallen bij verkoop.
In punt 5 van de voorwaarden staat dit wel.
Echter gaat dit over verkopen aan professionals.
Dus de logische vraag zou zijn:
De persoon die de warmtepomp gekocht heeft van Easykit: zou hij deze als professional of als particulier gekocht hebben?
Daar staat in puntje 6 van hun voorwaarden niets dat zegt dat de garantie zou vervallen bij verkoop.
In punt 5 van de voorwaarden staat dit wel.
Echter gaat dit over verkopen aan professionals.
Dus de logische vraag zou zijn:
De persoon die de warmtepomp gekocht heeft van Easykit: zou hij deze als professional of als particulier gekocht hebben?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 48 keer
Daarnet de factuur verkregen. Toestel werd reeds besteld in 2022, maar staat nog in originele verpakking. Dus garantie is sowieso al niet meer van tel...
Gokje wagen en sta ik daar plots met een "oud ijzer" die ik aangekocht heb, of het idee gewoon laten varen... Nog eens nadenken wat ik zal doen.
Gokje wagen en sta ik daar plots met een "oud ijzer" die ik aangekocht heb, of het idee gewoon laten varen... Nog eens nadenken wat ik zal doen.