alexa echo nederlandstalig

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

sinds wanneer ondersteunt alexa echo dot nederlands als taal. vroeger was datgeen optie, blijkbaar nu wel. makkelijker dan engels of frans en lijkt me goed te verstaan om alarm in te stellen enz.
het menu zegt ' nederlands not fully supported' maar ik schakel hier toch al over

ik zocht verder op en vond

De afgelopen jaren was Alexa nog niet Nederlandstalig, dus je moest de opdrachten in het Engels geven. Daar is in 2024 verandering in gekomen. Sinds augustus 2024 praat en verstaat Amazon Alexa Nederlands, dus je kunt nu naast Engels ook gewoon voor de eigen taal kiezen.

voor diegenen die het nog niet wisten
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Op welke regio heb jij Alexa ingesteld en welke talencombinatie in de Alexa app? Onder Settings Host Name staat alles bij mij op DE (alexa.amazon.de)
Bij de talen staat er bij geen Nederlands tussen en er Nederlands tegen spreken werkt ook niet bij mij.
Ik bedien via Alexa, Spotify, Philips TV, Daikin, Hue & Home Assistant in het Engels weliswaar.
Laatst gewijzigd door gnomezor 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
Bedankt: 524 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Bericht

De vraag is welk Nederlands want wie spreekt er nog Nederlands sinds Martine Tanghe? Ik versta de opdrachten van West-Vlamingen ook amper :)

Misschien de opdracht aan Alexa geven: speak Vloams!!!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

bij de eigenschappen van de echo dot zelf, onder activeringswoord ; 'taal', overige talen
ben op alexa.amazon.co.uk geregistreerd
voor de app zelf op de telefoon staat bij talen nederlands er inderdaad (nog?) niet bij, enkel voor de echo dot's
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Afbeelding

Goed gevonden! Bedankt, zal het eens testen bij tijd en stond