Pagina 1 van 1

iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 12 maa 2025, 19:48
door pwr
zijn er nog mensen die sinds hun overstap naar Digi geen iMessage en Facetime meer hebben op hun iPhone?
voor de rest werkt alles normaal.
iMessage.jpg

Re: iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 12 maa 2025, 21:43
door nerph
Toen ik eventjes klant was bij DIGI eind december had ik problemen met het activeren van iMessage/FaceTime, maar naar een dag of 2 is het wel gelukt.

Of het nu aan DIGI lag of aan Apple, weet ik niet. Ik had trouwens terug problemen met activeren toen ik naar een andere provider ging.

Ik zou Apple contacteren, ze hebben een live chat op hun website.

Re: iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 22 maa 2025, 11:42
door fryelectro
bij mij ook geactiveerd geraakt, na 12 activatie SMSen die ze ook netjes hebben aangerekend :(

Re: iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 22 maa 2025, 14:03
door selder
Om iMessage of Facetime te activeren op een mobiel nummer op een iOS apparaat, wordt er in de achtergrond een SMS bericht gestuurd. Volgens mij naar Ierland of de UK. Da's dus internationaal en mogelijk loopt daar bij Digi dus wat mis.

Re: iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 25 jun 2025, 11:14
door koenie_00
Ik heb hetzelfde voor, krijg de melding 'iMessage-activering Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw'.
Sinds een paar dagen de eSIM geactiveerd, sinds gisteren is nummer overdracht van Proximus gebeurd en dan is dit begonnen.
Heb al tientallen keren de melding gekregen om iMessage in te schakelen, hoop niet dat ze elke keer een internationale SMS gaan aanrekenen?
Bij de helpdesk wisten ze van niets en na wat aandringen is er toch een case gestart, ik voel een ping-pong spelletje met Apple aankomen.

Re: iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 25 jun 2025, 17:53
door nerph
koenie_00 schreef: 1 maand geleden hoop niet dat ze elke keer een internationale SMS gaan aanrekenen?
Ik vrees er voor, bij mij was het toch het geval, €0,07 per sms.

Re: iMessage en Facetime probleem

Geplaatst: 25 jun 2025, 18:17
door pwr
koenie_00 schreef: 1 maand geleden Ik heb hetzelfde voor, krijg de melding 'iMessage-activering Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw'.
heb je zelf manueel uw telefoonnummer ingebracht bij Mobiel netwerk en mijn nummer?
ik heb ondertussen een tweede iPhone ook voorzien van een Digi-sim en alles werkte direct zoals het hoorde.
iMessage en Facetime waren geactiveerd.
toen zag ik dat mijn nummer niét werd weergegeven bij Mobiel netwerk
ik heb er dat toen zelf in gezet en plots werkte iMessage en Facetime niet meer en kreeg ik ook de foutboodschap.
heb mijn nummer toen opnieuw verwijderd en gewoon gewacht.
een tijd later (ik dacht één dag max 2) werkte iMessage en Facetime opnieuw.

en de sms'sen niet moeten betalen