Hi,
Ik ben een Mobile Vikings User en heb de laatste dagen gemerkt dat ik tijdens het mobiel surfen op mijn GSM, enkel een IPv6-adres krijg.
Is dit nog iemand anders opgevallen?
Ik heb een werk-GSM van Proximus, en daar krijg ik nog steeds netjes beide adressen terug.
Ik heb de support al gecontacteerd maar waarschijnlijk is dit een "super technische" vraag aangezien ze nog geen antwoord hebben gestuurd na 1 week.
Mobile Vikings mobiel internet -> IPv6 only geworden?
Blijkbaar toch normaal:
Beste
Vanwege het beperkte aantal beschikbare oude IPv4 adressen wordt het IPv6 gebruikt.
Dit is normaal en geldt ook voor de gewone gsm en websitehosts zelf ondersteunen dit. Dit zou niet beperkt mogen zijn.
Lukt het om te surfen via 4G?
Kind regards
Viking Quinten
Mobile Vikings crew member
Questions? Check out our FAQ pages!
Want to call & surf for free? Use our Viking Deals!
Want to start your own Viking Clan? Here's where it's at!
Beste
Vanwege het beperkte aantal beschikbare oude IPv4 adressen wordt het IPv6 gebruikt.
Dit is normaal en geldt ook voor de gewone gsm en websitehosts zelf ondersteunen dit. Dit zou niet beperkt mogen zijn.
Lukt het om te surfen via 4G?
Kind regards
Viking Quinten
Mobile Vikings crew member
Questions? Check out our FAQ pages!
Want to call & surf for free? Use our Viking Deals!
Want to start your own Viking Clan? Here's where it's at!

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 59 keer
Zou dat antwoord niet eerder iets zijn van ipv6 en cgnat op ipv4 door elkaar halen? Zou het echt raar vinden dat ze volledig geen ipv4 meer zouden aanbieden op momenten.
Hier heb ik toch nog steeds ipv4
Hier heb ik toch nog steeds ipv4
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Eenvoudige check: ga eens vanop je gsm naar github.com.
Werkt het? Dan heb je ofwel een ipv4 adres ofwel doet een provider aan een of andere tunneling (vrij zeker van niet)
Werkt het? Dan heb je ofwel een ipv4 adres ofwel doet een provider aan een of andere tunneling (vrij zeker van niet)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Met die eenvoudige check zal je dat niet zomaar kunnen achterhalen als er bvb gebruikt wordt van 464XLAT. Er zijn al mobiele operatoren die dit toepassen waarbij alles dus over IPv6 gaat.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Misschien kan de OP eens een screenshot posten van z'n ip address in de status van z'n toestel?
Ik twijfel echt of een ISP hier (=BE) al 464XLAT zal gebruiken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Helaas niet. Ik had het gemerkt omdat ik zelf een homelab heb draaien (enkel op IPv4 natuurlijk), en gezien ik niet aan NAT-reflection kan doen en geen zin heb in split-DNS op te zetten, testte ik altijd het publiek domain via mijn telefoon (op 4G). Dit is reeds een maand of 2 gestopt met werken... En ik kom vaak websites tegen of services die inderdaad niet werken op IPv6 ONLY.redman schreef: 3 maanden geleden Ik heb er niet zo'n zicht op maar ik vraag me af of echt alle webservers op IPv6 draaien...
Helaas kan ik geen screenshots posten omdat ik nog niet genoeg berichten heb gepost maar ik test via:devilkin schreef: 3 maanden geleden Misschien kan de OP eens een screenshot posten van z'n ip address in de status van z'n toestel?
=> web browser openen
=> googlen naar meerdere pagina's "what's my public ip address"
en als resultaat op elke pagina is dat ik een IPv6 zie en bij IPv4 dan iets krijg in de aard van "not detected".
github.com is idd een andere site die niet werkt.devilkin schreef: 3 maanden geleden Eenvoudige check: ga eens vanop je gsm naar github.com.
ik heb nog extra onderzoek gedaan en getest en het lijkt dat ik op 5G wél een IPv4 krijg. Het probleem lijkt zich dus voor te doen op 4G connecties.
Moeilijk om te troubleshooten -> ligt het nu aan mijn telefoon ? of aan provider? netwerk-reset geprobeerd en andere settings gereset -> niks veranderd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 42 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Klopt het dat je deze gebruikt? https://ipv6-test.com/zezimish schreef: 3 maanden geleden en als resultaat op elke pagina is dat ik een IPv6 zie en bij IPv4 dan iets krijg in de aard van "not detected".
Indien ja, die klopt niet vaak meer. Test met deze site: https://test-ipv6.com/ die werkt, volgens mijn ervaring wel

Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters