Edpnet vdsl nog steeds goede keuze?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Hallo,

Momenteel ben ik aan het overwegen om klant te worden bij Edpnet voor Vdsl. Nu heb ik ook Vdsl bij Mobile Vikings maar zou graag de Fritzbox modem hebben. Heb nooit storingen gehad en ben tevreden van de connectie dus veronderstel dat het bij Edpnet ook goed zal zijn.

Nu is mijn vraag of dit wel nog een goed idee is met de recente historie. Zie geen marketing ervoor en er lijkt ook minder enthousiasme te zijn op dit forum over internet bij Edpnet. In tegenstelling tot dat van Hey om een voorbeeld te noemen. Er is natuurlijk ook niets veranderd aan hun aanbod dus weinig te bespreken.

Zijn de bestaande klanten van Edpnet Vdsl onder jullie nog steeds zo tevreden als vroeger? 😊
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 494 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Waarom zou dat geen goed idee zijn?
Het zit hier vol met edpnet klanten en quasi allemaal tevreden. (ik ben over gegaan naar fiber, dus kan enkel daarover spreken)
nerph
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 15 keer
Provider

Bericht

Ik ben niet zo lang klant bij edpnet (nu 6 maand) maar ik ben wel heel tevreden. Alleszins minder problemen dan wat ik bij Telenet had.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1473 keer
Bedankt: 1296 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Over het algemeen heeft edpnet hier een heel solide reputatie.
gunnix
Plus Member
Plus Member

Bericht

Bedankt voor jullie antwoord, goed te horen dat jullie nog altijd tevreden zijn. Merci!
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Bericht

Tuurlijk is Edpnet nog altijd een goede keuze.

Je moet het allemaal een beetje lezen met in het achterhoofd het "type" dat het schrijft. Een merk als Hey heeft zijn fans omdat het rond de zomer vorig jaar levenslang 10 Euro (25%) korting gaf op hun vast internet. Een techneutenforum als Userbase trekt mensen aan die graag met getallen bewijzen dat ze de slimste setup hebben. Of dat ze beter uit hun doppen kijken dan de massa en dus de speciale levenslange kortingen gescoord hebben. Da's niet verkeerd, maar het verplicht mensen natuurlijk om propagandisten te worden voor een bepaald merk als ze al tientallen keren in een draad voorgerekend hebben dat ze de slimste van de hoop zijn omdat ze merk X genomen hebben op moment Y.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 110 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Als je een goede VDSL snelheid haalt bij MV zal dat bij EDPnet ook moeten zijn.
Ik ben pas klant bij EDPnet en hun L1 support lijkt technisch beter bekwaam te zijn en antwoorden redelijk snel op tickets heb ik ondervonden.
Er zit ook een vaste VoIP lijn optioneel inbegrepen in de prijs.
En vooral, ze hebben echt unlimited internet, geen 3TB FUP zoals de anderen, daar pakken ze tenminste toch mee uit en zal het zeker te weten komen indien het niet zo blijkt.
gunnix
Plus Member
Plus Member

Bericht

Werk zelf in de IT maar ken niemand die er klant is en met de radiostilte rond Edpnet zat ik er wat mee in.

Heb hier altijd gelezen dat ze betrouwbaar zijn dus was wel jammer dat ik paar jaar geleden toch afgezien heb van bij hun klant te worden vanwege de toenmalige issues. Blijkbaar zitten ze nu dus goed onder Citymesh.

De FUP is met mijn verbruik niet echt belangrijk. Eerlijkheid wel, dus ik apprecieer dat ze de definitie van het woord onbeperkt begrepen hebben. Dat is toch moeilijk voor marketeers he 😉
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

gunnix schreef: 1 maand geleden met de radiostilte rond Edpnet zat ik er wat mee in.
No worries. Nog geen seconde spijt gehad dat ik in 2011 klant werd. Ik betaal er al jaren zelfs €9 minder dan in het begin (toen moest er nog "raw copper" betaald worden). Op al die tijd nog maar 1 tariefverhoging en goeie helpdesk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Al 2jaar heel tevreden van.

Enige nadeel als ik echt 1 moet zoeken is de verplichting van 6 maanden klant te blijven zodra je intekend.

Volgende week ga ik voor de promo-deal bij TN 6/maand nadien zien we wel weer.
Fiber hier niet aanwezig
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Wat ik persoonlijk goed vind aan Edpnet, is dat wanneer je de helpdesk belt je de indruk krijgt dat de mensen die je spreekt veel dichter bij het bedrijf en zijn processen staan. Dat geeft meer vertrouwen dat ze het probleem kunnen oplossen en actief willen en kunnen opvolgen.

Een nuance is dan weer: het feit dat je al 150 à 250 euro moet spenderen vooraleer je klant kan worden, zorgt natuurlijk voor een selection bias qua mensen die hun ervaring willen delen. Het is een goede provider, maar wie wegens welke reden of ervaring dan ook het geen goede provider vindt, gaat dat niet openlijk toegeven. "Hallo mijn naam is Jefke, ik heb net een FRITZ!Box gekocht, 50 euro activatiekost en 50 euro installatiekost betaalt, en eigenlijk is het niet beter dan wat ik tevoren had." Zo iemand gaat daar natuurlijk niet eerlijk voor uitkomen, mensen zijn daar te trots voor.

Nogmaals, ik vind het een goede provider, maar het heeft structurele kenmerken die fanboy-denken aanmoedigen.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb het volgende gedaan.

2dehands Fritzbox gekocht 7530AX - defectje aan jammer genoeg maar in garantie wist ik.
Was via Edpnet gekocht door vorige eigenaar.

Edpnet had alles geregeld voor nieuwe via AVM.
Gewoon top service.

Daarnaast gebruik gemaakt van de aanbieding gratis activatie en promo 12 maand korting.

Eventueel bbox3 kan je ook gebruiken voor Edpnet dacht ik lekker goedkoop te halen.

Dit soort provider staat bovenaan qwa service en support vindt je amper bij anderen
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Bericht

Wat ook uitzonderlijk is bij hun zijn de prijzen.
In 2022 hebben ze prijsstijging uitgevoerd van 1€ op hun abo’s. 1ste keer in 10 jaar!
Mocht je vergelijken hoeveel duurder de andere ISP’s geworden zijn…

https://tweakers.net/nieuws/192120/belg ... maand.html
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.5_5
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

stefan1234 schreef: 1 maand geledenEen nuance is dan weer: het feit dat je al 150 à 250 euro moet spenderen vooraleer je klant kan worden
Er is een drempeltje, dat is zeker zo. Ik heb me er zelf ook een tijd door laten tegenhouden (2 keer eigenlijk: 1 x als nieuwe klant en 1 x overstap naar fiber).
Maar op zich valt dat dik mee. vdsl klant wordt je nu gratis, dus dat valt weg.
De modem kan je zelf kopen, eventueel 2de hands. Maar je kan er ook voor kiezen om eentje van hen te nemen. Dan krijg je soort van levenslange garantie. Bedenk je wel dat ze geen vestigingen hebben over het hele land, dus als de modem stuk gaat moet je terugsturen en wachten op een andere. Als je geen vervangtoestel hebt zit je dus enkele dagen zonder op die manier.
Ik betaalde hiervoor in 2021 €75.
Daarom dat ik nu een reserve fritzbox heb en deze gebruik als access point. Als de hoofd modem de geest geeft kan ik snel wisselen.

Als je lange tijd klant denkt te blijven valt die kost in het niets, als je een provider-swapper bent dan is edpnet niet aan te raden.
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Ik ben al jaren klant, eerst op VDSL2 en sinds paar jaar op glasvezel. Heel tevreden over en competente L1 helpdesk. Dat zie je niet bij Telenet of Proximus. Geen commerciële push als je belt met vragen (wat Telenet lang wel deed, daar lijkt 'een upgrade is de oplossing van uw probleem' deel van het script te zijn).
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
Nordic
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Hier ook al jaren klant. Bij de verbouwing in 2013 een promo van Proximus genomen, die hebben een nieuwe kabel binnengetrokken en een jaar klant geweest. Erna zelf een Fritzbox gekocht, toen via Coolblue interessant en die gaven 5j waarborg.
De Fritzbox doet het nog steeds en al vele jaren klant dus. Hier ook eenmalig 1€ verhoging.

Klantendienst maar één keer nodig gehad en dat was geen succes. De lijn lag er al van 7u uit. Toen ik belde rond 15u, een dame in gebrekkig Nederlands. Die gaf aan dat mijn Fritzbox defect zou zijn. Meermaals gevraagd of het aan de wegenwerken in de buurt kon liggen, maar dat kon zeker niet en kon ze niet controleren. Tegen betaling wou ze wel iemand sturen. Toen ik later op die dag dan de wegenwerken ging bekijken stonden er 3 lassers van Proximus te lassen aan 2 volledig afgegraven kabels naar zo'n wijkkast, honderden aders dus. Die mannen hebben daar tot 23u in de gietende regenen gewerkt. Was dus wel degelijk algemeen probleem.
Deze ervaring maakte het voor mensen die een goede klantendienst willen voor mij geen aanrader. Maar gelukkig heb je deze in principe niet nodig.
Met hun platform online of facturen nooit problemen gehad.

Zelf zou ik ze zeker opnieuw nemen, maar als je telefonische ondersteuning belangrijk vind zou ik het zelf niet aanraden.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Mijn ervaring ook even delen met de EDPNet helpdesk.
Ik ben al 7j EDPNet VDSL klant.
Een 3-tal jaar geleden mijn voortuin opnieuw laten aanleggen,
vlak daarna regelmatig problemen met uitval en snelheden die ineens inzakten.
Contact gezocht met de EDPNet helpdesk en die hebben me begeleid totzover er uiteindelijk een lasser van Proximus moest langskomen om de telefoondraad die de tuinman had doorgesneden en eigenhandig had herstelt deze keer volgens de regels van de kunst te herstellen. Nadien nooit nog verdere problemen gehad.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

stefan1234 schreef: 1 maand geleden 150 à 250 euro
Dat is een beetje overdreven. Als userbaser ga je normaal toch een beetje slim te werk?

Ik heb 3 bbox3 modems 2dehands gekocht voor 10 euro per stuk, dat is dan 30 euro en heb er dus wat reserve liggen.
Voor mijn aansluiting was een eenmalige "Test & Label/Telecom" van 50 euro nodig, wat omgerekend op een jaar VDSL XL incl promo op 36 euro per maand komt.
Enige nadeel dat ik misschien nog ga hebben dat de lijnsnelheid niet zo denderend gaat zijn in vergelijking met Heytelecom bv. als je puur naar de prijs/snelheid kijkt.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
Bedankt: 785 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

splinterbyte schreef: 1 maand geledenreserve
Ik heb een Fritzbox nieuw gekocht, maar ook een BBOX3 in reserve.
Internet is voor alle huisgenoten belangrijk, dus een backup toestel is het wel het minste :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 130 keer

Bericht

Ook al jaren klant, heel tevreden. Kan me op al die jaren maar 1 keer een downtime herinneren.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

31.95€ eerste 12 maanden en geen aansluitkosten . Volgens mij beste vdsl deal van het moment .

Ben ook tevreden klant . Al is het wel lastig met hun eerste lijn support vind ik . Zeer vermoeiend om daar door te geraken naar 2e lijn toe .
(ze willen bij 1st line eerst u een modem opsturen om die een week te laten testen , steeds paniek als je meer dan 1 pppoe sessie hebt opgebouwd , foto's maken van heel uw setup enz.)

Geen downloadlimiet , volle lijnsnelheid .

Dezelfde fisieke lijn als die je bij Mobile vikings hebt zal ook bij EDPnet gebruikt worden uiteraard . Ze gebruiken het zelfde VDSL medium .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

webDOLfijn schreef: 1 maand geleden steeds paniek als je meer dan 1 pppoe sessie hebt opgebouwd
Ah ja? dat was ik ook van plan te doen binnenkort. 2 was de limiet zeker he?
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

@splinterbyte
2 sessies werkt alleszins zeker , en zonder enig probleem . Meer heb ik nog nooit getest aangezien niet nodig .

Ik had dit gechecked voordat ik klant werd , het was voor mij een voorwaarde en toen werd mij bevestigd dat het zou moeten werken . Dat ze het niet actief blokkeren , maar dat ze er ook geen support voor leveren om het werkend te krijgen .

Echter als je contact opneemt met hun technische helpdesk voor wat dan ook , dan staat in hun eerstelijns script dat er paniek moet uit breken .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 173 keer

Bericht

Zo tevreden van EDPNet dat ik ondertussen niet enkel privé klant bij hen ben maar hun ook gebruik voor 13 van onze kantoren (professioneel). De stabiliteit en latency, packetloss van hun lijnen (zowel fiber als VDSL) is superieur aan die van Telenet (die we dus ook in die 13 kantoren hebben).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 17 keer

Bericht

Over het algemeen goede ervaring met edpnet. Hun grootste zwakte is inderdaad wanneer er problemen zijn op de laatste honderden meters telefoonkabel. Op een bepaald moment een serieuze drop in snelheid. Volgens klantendienst de schuld van de binneninstallatie van de klant. Als ik dan enkele dagen later bij mijn grootvader was die enkele huizen verder woont klaagt hij dat er veel ruis op zijn telefoon zit. Ja hoor, ergens de in de straat was er iets misgelopen. Proximus heeft het het uiteindelijk gefixt, maat is er wel enkele dagen aan bezig geweest. Het resultaat is wel dat ik uiteindelijk naar Orange was geswitched.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

splinterbyte schreef: 1 maand geleden
stefan1234 schreef: 1 maand geleden 150 à 250 euro
Dat is een beetje overdreven. Als userbaser ga je normaal toch een beetje slim te werk?

Ik heb 3 bbox3 modems 2dehands gekocht voor 10 euro per stuk, dat is dan 30 euro en heb er dus wat reserve liggen.
Voor mijn aansluiting was een eenmalige "Test & Label/Telecom" van 50 euro nodig, wat omgerekend op een jaar VDSL XL incl promo op 36 euro per maand komt.
Dit is dus een perfecte illustratie van wat ik eerder schreef. Het punt van veel advies dat op een forum als dit gegeven wordt, is ten dele om via rekensommetjes aan te tonen dat je de slimste setup hebt. Dan ga je eerst op basis van wat je als de normale manier van werken beschouwt (klant worden op moment dat de vaste kosten tijdelijk gratis zijn, prorateren van hardware-kosten op basis van de aanname dat je als prosument zeer lang klant blijft bij het prosumenten-merk) de "normale prijs voor iemand als wij" bepalen en op basis daarvan je eigen keuzes actief verdedigen. De standaard-kosten "overdreven" noemen is een manier om te zeggen dat Edpnet het merk is voor de slimme consument zoals jezelf en dat de sullen die volle pot betalen niet welkom zijn in de club.

In realiteit is elk argument pro of contra een bepaald merk dat uitgaat van een normale prijs, het resultaat is van een keuze om de zaak op een bepaalde manier te regelen. Dat is dan een keuze die niet objectief de juiste/goede/slimme keuze is, omdat niet iedereen in dezelfde situatie zit en die keuze kan of wil maken.

Ik ga gewoon uit van hoe de zaken standaard werken. Klant worden bij Edpnet kost standaard EUR 150 à 250 aan vaste kosten. Dat is geen argument tegen Edpnet. Niemand hoeft te reageren met een uitlach-smiley dat ik het duopolie verdedig of van die kul. Dat er manieren zijn om veel minder te betalen is waar, maar dat zijn nuances op de standaard manier van werken. Nuances die op hun beurt uit gaan van hun eigen veronderstellingen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 74 keer
Provider

Bericht

Wil die mens gewoon niet 50€ besparen op de aanschaf van zijne nieuwe router die hij perse wil hebben?
gunnix
Plus Member
Plus Member

Bericht

Bedankt voor de reacties. Het is boeiend te lezen welke ervaring jullie met Edpnet hebben.

Maak me geen zorgen over die €99 voor de modem maar vond het wel een goeie tip om eventueel een backup toestel tweedehands te kopen. Ben niet van plan om elk jaar te veranderen dus die kost wordt over enkele jaren gespreid.

Er is wel bij iedere operator vrije modemkeuze maar als ik toch een Fritzbox wil kan ik beter naar Edpnet. Onder andere de VPN en DNS instellingen wil ik kunnen aanpassen. Wil ook geen bridge mode gebruiken, heb liefst maar 1 toestel staan.

Qua snelheid is de upload voor mij belangrijker dan een hogere download te hebben. Daarom zijn de standaard Coax abo’s niet zo interessant met een theoretische upload van slechts 20Mbps of minder. Op fiber is het hier jammer genoeg nog een tijdje wachten.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

stefan1234 schreef: 1 maand geleden Ik ga gewoon uit van hoe de zaken standaard werken. Klant worden bij Edpnet kost standaard EUR 150 à 250 aan vaste kosten.
Ik versta je betoog als het gaat over vervallen speciale acties, maar klant worden voor vdsl kost nu niets (tem 31/03).
Het eerste jaar kost het €32 ipv €36
Als je je fritzbox koopt via edpnet bij een nieuw abonnement kost je dat €99
De opstartkost is over 1 jaar dus (99 - (12 x 4)) = €51

Geen vervallen promo's, geen "ik ben den beste", gewoon de huidige situatie.

Erna op 't gemakske kijken voor een goedkope 2de hands als backup en je bent vertrokken.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

stefan1234 schreef: 1 maand geleden Het punt van veel advies dat op een forum als dit gegeven wordt, is ten dele om via rekensommetjes aan te tonen dat je de slimste setup hebt.
Je zegt het zelf maar als iemand hier dan weldeglijk advies geeft om de drempel/kosten te verlagen om bv. van het duopolie af te geraken kan je er niet mee om en zijn het pochers omdat je wellicht zelf de volle pot betaald hebt zonder eerst research te doen omdat je toch alles op de standaard manier doet?
monty_burns_007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

al jaren tevreden klant van Edpnet.
Gebruik hun laagste 20/2 abonnement.
Daar mocht men voor die prijs toch ook iets aan doen qua limieten vind ik.
bv. 20/4 of 30/4 of dergelijke.
Mijn telefoon lijn synct tegen 30/8, maar speedcap op 20/2.
Prijs voor hun max abonnement met slechts 30/8 is gewoon te duur.