satsurfer schreef: 2 maanden geleden
fkes geen -paranoïde- veronderstellingen maken. Mss. eens artikel lezen.
heb het gelezen, en ik haal er toch een aantal andere zaken uit dan dat jij doet.
Onderaan artikel:
Klasse reageert
ja, want wat moeten die anders zeggen? "bijna niemand gebruikt het en we gaan zorgen dat de vlaamse overheid $$$ aan ons geeft" ?
het blijft belachelijk dat mensen meer en meer bewust worden over smartphonegebruik, dat scholen actief smartphones gaan verbieden op school,
en dan de leerkrachten -dewelke de kinderen het goede voorbeeld moeten geven- verplicht worden om een smartphone te gebruiken omdat ze leerkracht zijn.
(ok, er is een nuance dat ze dat niet verplicht zijn, maarbon)
maar de Vlaamse overheid verplicht ons niet om in een fysiek alternatief te voorzien.”
met andere woorden: wij krijgen geld maar doen ons goesting, en niemand kan ons wat maken.
maar in een tijd van regering dewever, waar we straks ook allemaal gezellig terug betalen voor het veranderen van energieleverancier,
is dat natuurlijk iets dat "business as usual" zal zijn en nog maar het begin van wat we allemaal gezellig met zen allen gaan mogen slikken.
Al die voordelenplatformen werken ook zonder lidkaart.
geen idee of dat zo is, maar als dat zo is, waarom zouden ze dan uberhaupt een app moeten gemaakt hebben ervoor?
Als ge indertijd U niet wilde vaccineren, kon je ook niet naar café/optredens. Da's de keerzijde. Als je daarvoor bewust kiest, tja.
goh, iets voor de gezondheid van u en uw medemens vergelijken met iets dat net het omgekeerde is, daar zijn we toch ook een andere mening geneigd.
Hier kiezen ze ook bewust voor géén smartphone te hebben, en dan is het niet aan de overheid om die einzelgangers op hun wenken te bedienen vind ik.
"illegalen komen het land binnen zonder gevraagd te zijn, het is niet aan de overheid om ze uberhaupt iets te geven" en toch ....
niemand zegt dat ze op hun wenken bediend moeten worden, maar:
1) die kaart was er, en is nu weggehaald (dus je kan argumenteren dat het een wijziging van hun reden tot leerkracht worden is, al is dat natuurlijk wat over the top)
2) ze zeggen "de vlaamse overheid verplicht ons niet", maar zover ik weet is onderwijs & vorming onderdeel van de vlaamse overheid... tuurlijk schieten ze zichzelf niet in de voet?
3) ze zeggen kostenbesparend, maar nergens zijn cijfers publiek gemaakt ivm wat de kaart vs de app kost / jaar (again: een kaartje opsturen = eenmalig, een app = constant development.... en onze overheid is daar nu niet bepaald de sterkste in, toch?)
4) klasse zegt dat er 120.000 downloads zijn, in de playstore is dat ongeveer 50k en apple geeft geen stats vrij, maar dat moeten er dan ook al meer dan 50k zijn.
en er zijn ook al meer dan genoeg negatieve reviews, dus het is niet omdat leerkrachten verplicht worden dat ze het er ook mee eens zijn van dat te gebruiken.
(de meerderheid zal gewoon wel, zoals zovele belgen, geen vechtlust meer hebben om tegenstand te bieden)
@Nordic : en dat je er zelf een foto op moest kleven, dat was dan toch een mooi voorbeeld van kostbesparing?
geen speciale extra inkt nodig voor de foto op de kaart te printen

en omdat je ze moest aanvragen, ook daar een besparing: geen kaarten printen & sturen als je ze niet vraagt.
de app daarentegen is gemaakt & vereist onderhoud of er nu 1 of 1 miljoen gebruikers van zijn
@cadsite : die klasse zullen ze ongetwijfeld nog steeds opsturen, dus de enige kost die zou verdwijnen is dus die kaart,
en wat kost dat nu realistisch?
voor de app gewoon in de apple store te hebben betaal je al iets van een 100 euro / jaar (of meer als het als "organisatie" aangegeven is) als ik me niet vergis....
daar heb je volgens mij al een hoopje kaarten voor.
het procedure aanspannen gedeelte is misschien wat overdreven, maar dat kan je van iedereen die ooit meedoet met een vakbondststaking en daardoor mensen die wel willen werken blokkeert ook zeggen (op zijn minst), dusjah.
wat de uiteindelijke kost is, ik zou zeggen "we shall see", maar ik denk niet dat er transparantie over is (of dat, indien het er wel is, er ook maar 1 iemand is die de moeite doet om aan het rekenhof die gegevens op te vragen & na te kijken)