Scarlet product ongevraagd toegevoegd aan bestaand MyProximus profiel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Renshi
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Bericht

Hallo allemaal,

Vooraleer ik verder schrijf wil ik eventjes mijn situatie schetsen om wat meer context te geven bij wat volgt. Ik ben klant bij Proximus voor internet en bij DIGI voor mobile (decennia lang had ik een pay & go "abonnement" bij Proximus maar ik ben begin dit jaar overgestapt naar DIGI). Mijn vriendin heeft (had???) een abonnement bij Scarlet voor mobile.

Nu ontving ik gisteren een email van "Scarlet Billing" met daarin een verzoek tot betaling van een bepaald bedrag. Aangezien ik zelf geen Scarlet klant ben dacht ik dat dit fishing was, ik begon echter te twijfelen omdat het rekeningnummer effectief van Proximus bleek te zijn en dat ook mijn klantnummer correct was. Ik ben dan gaan kijken in MyProximus en ik zag dat er effectief een aanrekening van hetzelfde bedrag beschikbaar was, namelijk voor het mobile abonnement van mijn vriendin.

Allemaal goed en wel maar ik werd hiervan niet op de hoogte gebracht door Proximus, blijkbaar moet dit zomaar kunnen omdat wij op hetzelfde adres wonen? Wat als wij nu geen directe relatie hadden? Is dit dan geen overschrijding van de GDPR regels? Sterker nog, aanmelden op het MyScarlet profiel van mijn vriendin lukt niet meer + zij kan ook niet aanmelden op MyProximus, alles werd zonder ons weten toegevoegd aan mijn profiel.

Soit, het zal de laatste betaling zijn aan Proximus want ik ga het nummer van mijn vriendin ook overzetten naar DIGI. Dit brengt mij tot een volgende vraag: als ik haar nummer invoer in het registratieformulier van DIGI en het klantnummer (dat nu blijkbaar gedeeld is?), hoe groot is de kans dat dit in de soep gaat lopen? Ik wil met internet bij Proximus blijven en de aanvraag bij DIGI zal enkel voor mobile zijn, ik vermoed dat die informatie wel duidelijk genoeg zal zijn maar ik neem toch liever geen risico, mijn vriendin wil haar nummer behouden. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Sorry voor de vele vragen en de lange tekst, van een binnenkomer gesproken :lol:

Alvast bedankt aan iedereen die hierop wil reageren en ons wat goede raad wil geven!
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

2e SIM aanvragen bij DIGI lukt niet via web, je zal hiervoor moeten bellen met klantendienst. (Zo was het toch in december).
Transfer van mobile product zal geen invloed hebben op het internet product dat je bij PXS hebt (worst case financiele impact als het over een bundelproduct zou gaan waardoor je bundelkorting zou verliezen, maar gezien Scarlet geschiedenis lijkt me dat niet het geval)
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 93 keer
Provider

Bericht

Het nummer van uw vriendin zal waarschijnlijk altijd al op uw naam gestaan hebben bij Scarlet. Check maar gerust uw oude facturen.

Alles van Scarlet wordt overgezet naar de systemen van Proximus, vandaar dat het ook bij u zichtbaar geworden is.
Renshi
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Bericht

gvo7 schreef: 2 maanden geleden 2e SIM aanvragen bij DIGI lukt niet via web, je zal hiervoor moeten bellen met klantendienst. (Zo was het toch in december).
Transfer van mobile product zal geen invloed hebben op het internet product dat je bij PXS hebt (worst case financiele impact als het over een bundelproduct zou gaan waardoor je bundelkorting zou verliezen, maar gezien Scarlet geschiedenis lijkt me dat niet het geval)
Ik heb een aparte account aangemaakt voor mijn vriendin bij DIGI en vandaag de SIM ontvangen (hopelijk verloopt de nummeroverdracht even vlot als toen ik mij aangesloten heb). Wel eerst eventjes naar DIGI gebeld en het internet product blijft idd ongewijzigd, ze kunnen ook nog niet overal internet aanbieden. Bundelkorting was er niet bij PX/Scarlet dus dat zit ook goed.

@Fallschirmjaeger
De betalingshistoriek is nu wel toegevoegd aan mijn PX profiel, maar dat is enkel sinds de samensmelting want mijn vriendin had een afzonderlijk contract met Scarlet.
Geduld is een schone deugd.