Ik wou dus mijn FRITZ!Box 5530 gebuiken als volwaardige fiber router (dus fiber kabel in de router).
Ik belde vandaag naar de klantendienst van Edpnet om hem te laten activeren.
Nu hebben we alles geprobeerd maar het lukte niet om verbinding te maken.
Mijn FRITZ!Box heeft een XGS-PON module blauwe kabel naar groen.
Als ik een GPON module koop zou het dan wel werken?
Klantendienst denk dat het probleem ligt omdat ik een XGS-PON module heb.
Kan iemand dit bevestigen of werkt een XGS-PON wel bij iemand?
FRITZ!Box 5530 Fiber als ONT gebruiken
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 202 keer
Dat is afhankelijk van hoe je huidige fiberverbinding opgeleverd is.
Volgens @raf1 kan je zelf achterhalen of je een multi-gig-lijn hebt of niet, zie viewtopic.php?p=1015071#p1015071, maar dat klopt in mijn geval niet.
Voor mijn adres krijg ik maar zou het dus toch een GPON zijn.
Ik kan dit echter nog niet testen (heb beide modules liggen) omdat Scarlet er tot op heden niet in slaagt het modem-ID in MyScarlet op te geven.
Volgens Je eigen uitrusting gebruiken | Scarlet zou dat wél mogelijk moeten zijn.
Volgens @raf1 kan je zelf achterhalen of je een multi-gig-lijn hebt of niet, zie viewtopic.php?p=1015071#p1015071, maar dat klopt in mijn geval niet.
Voor mijn adres krijg ik
Code: Selecteer alles
"multiGigEligibilityFlag": "Y"
Ik kan dit echter nog niet testen (heb beide modules liggen) omdat Scarlet er tot op heden niet in slaagt het modem-ID in MyScarlet op te geven.
Volgens Je eigen uitrusting gebruiken | Scarlet zou dat wél mogelijk moeten zijn.
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
De eenvoudigste manier om te achterhalen op welke technologie je bent aangesloten lijkt mij om naar de huidige ONT te kijken.
Is dit een GPON of XGS-PON ONT?
Je zal (tenzij Proximus een interventie doet in hun systeem) dezelfde technologie moeten gebruiken dan de ONT die je hebt 'gekregen'.
Is dit een GPON of XGS-PON ONT?
Je zal (tenzij Proximus een interventie doet in hun systeem) dezelfde technologie moeten gebruiken dan de ONT die je hebt 'gekregen'.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
- Bedankt: 3509 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het resultaat van bovenstaande test wilt waarschijnlijk zeggen dat je op een multigig OLT lijnkaart aangesloten bent.Sinna schreef: 1 maand geleden Voor mijn adres krijg ikmaar zou het dus toch een GPON zijn.Code: Selecteer alles
"multiGigEligibilityFlag": "Y"
Maar dat wil nog niet zeggen dat Proximus jouw lijn (administratief) op XGS-PON heeft gezet.
Dat wordt pas gedaan vanaf het ogenblijk dat je een multigig abonnement neemt.
Waarschijnlijk wel.Molleke schreef: 1 maand geleden Als ik een GPON module koop zou het dan wel werken?
Klantendienst denk dat het probleem ligt omdat ik een XGS-PON module heb.
Gezien EDPNet geen multigig fiber abonnementen aanbiedt (het hoogste is "Fiber XL boosted 1.000/500 Mbps), is dat inderdaad GPON.
Tenzij je EDPnet kunt overtuigen om bij Proximus een upgrade aan te vragen naar XGS-PON?
Misschien is er hier nog wel een user die overgegaan is op XGS-PON en nog een GPON module op overschot heeft liggen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.