VRT & Play Sports zenders in TV-app op erbarmelijke 720p

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Bericht

Hallo iedereen,

Ik wil een aanhoudend probleem aankaarten met de beeldkwaliteit in de Telenet TV-app en BASE TV-app (zowel op Apple TV als Google TV). Niet alleen de VRT-zenders (VRT 1, Canvas, Ketnet) worden beperkt tot 720p, maar ook Play Sports-zenders, waarvoor je genoeg extra betaalt. Ondertussen worden bijna alle andere zenders – inclusief minder populaire kanalen – wél in 1080p aangeboden.

720p in 2025? Komaan...

Vandaag de dag hebben de meeste niet-Userbasers zelfs een 4K-tv, en 720p ziet er gewoonweg slecht uit op een modern scherm. (In combinatie met de 'fantastische' bitrate.) Dat publieke zenders, gefinancierd met belastingsgeld, en zelfs extra betalende Play Sports-klanten genoegen moeten nemen met een lage resolutie, terwijl commerciële zenders gewoon in 1080p worden aangeboden, is absurd.

Contact met Telenet – Geen vooruitgang

Meer dan een maand geleden heb ik dit probleem al gemeld bij de klantendienst, en ook op Netweters is dit uitgebreid besproken. Daar werd bevestigd dat Telenet hiervan op de hoogte is, maar er wordt nog steeds geen oplossing geboden. Hoe kan het dat gratis diensten zoals VRT MAX, YouTube, Netflix, Disney+ en HBO Max wél probleemloos 1080p (en eigenlijk meestal zelfs 4K) streamen, terwijl een premiumprovider (premium in prijs, maar niet premium in dienstverlening) zoals Telenet dit blijkbaar niet kan of vooral niet wil?

Extra problemen op Apple TV

Daarbovenop blijft terugkijk-tv op Apple TV voor alle zenders al jaren in 720p steken, terwijl Android TV-gebruikers wél 1080p krijgen. Dit verschil slaat nergens op en toont nogmaals aan dat er geen duidelijke lijn in het beleid van Telenet zit.

Zijn er leden die weten waarom er 'discriminatie' is op vlak van zenders? Heeft iemand al een concrete verklaring gekregen van Telenet?

Alvast bedankt voor jullie input!

Jari_Opsomer_0-1738861995346.jpeg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-02-18 om 18.28.40_24ba0689 (1).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited€40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
Bedankt: 134 keer
Provider

Bericht

Beslissen met uw portemonnee en weg gaan. Hier tevreden van mijn TVV via app + sport voor €14.95.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

Nja probleem daarmee is, als je bv. Premier League wil bekijken heb je weinig keuze: Telenet of DAZN (die gewoon 3 Play Sports kanalen toont).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Hoe krijg je die stream info te zien in de app?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

ddd schreef: 4 maanden geledenBeslissen met uw portemonnee en weg gaan. Hier tevreden van mijn TVV via app + sport voor €14.95.
Zijn ze daar ook niet nog maar recent overgeschakeld naar 1080?
nerph schreef: 4 maanden geledenNja probleem daarmee is, als je bv. Premier League wil bekijken heb je weinig keuze: Telenet of DAZN (die gewoon 3 Play Sports kanalen toont).
Die 'legale' opties zijn reteduur voor de beeldkwaliteit die ze bieden hé.
Ik wil gerust mijn portemonnee open trekken maar wanneer het grasveld eruit ziet als grote groene vlekken dan hoeft het voor mij niet meer.
Hoofdmoot voor mij is trouwens F1 en het beeld van F1 TV Pro is best wel goed.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
Bedankt: 134 keer
Provider

Bericht

Klopt, maar voor een fractie van de prijs van een Play Sports. Tenzij je echt Engels voetbal wil.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Bericht

ddd schreef: 4 maanden geleden Beslissen met uw portemonnee en weg gaan. Hier tevreden van mijn TVV via app + sport voor €14.95.
Ik ben een Eredivisie fan, en helaas heeft Telenet alle rechten. Ik wou dat ik Ziggo Sport (ook van Liberty Global, maar wel veel betere kwaliteit) kon kijken, wat ook toffere commentaar en omkadering na de matchen heeft.
splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Hoe krijg je die stream info te zien in de app?
In de TV app op Apple TV/Google TV (= hetzelfde) doe je het volgende:

Instellingen - Systeem - "Video-overlay" aanzetten - naar eendere welke zender gaan - Je ziet nu de statistieken (incl. resolutie)
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited€40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

VossyGamer schreef: 4 maanden geleden Instellingen
Allright, even getest hier op AndroidTV en idd live VRT 1 is 720p, terwijl VTM 1080p is...
alloja
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

Bericht

RTBF is in dezelfde situatie.
Waarschijnlijk is er een overschakeling naar HEVC in the pipehttps://www.lavenir.net/actu/conso/mult ... 4ZASDUBUI/
UCG-Fiber • Proximus Flex+ Ultra Fiber • Voo Giga Max
Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) • V7c • Box évasion • Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Engels voetbal maar ook nog F1 en Champions League voetbal enz....
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

Dat Engels voetbal is een merde hé, als je dat allemaal legaal wil kunnen bekijken in degelijke kwaliteit is dat nauwelijks te behappen.
Voor mij was IPTV toch de oplossing al ben ik van de beeldkwaliteit toch ook niet echt helemaal tevreden zeker als het voetbal betreft.
Films ed allemaal dik in orde maar daar heb ik dan simpelweg geen tijd voor.
Maar ik kan nu wel alle competities bekijken en als F1 TV Pro z'n prijs nog verder zal opdrijven dan kijk ik het ook wel via dat medium.
Iedereen blijft maar graaien, ergens houd het wel op natuurlijk.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,