De Office-pakketten van Microsoft, met daarin de communicatiesoftware Teams, worden in de toekomst merkbaar duurder dan bundels zonder de tool. De leverancier wil een mogelijke antitrustboete van de Europese Unie (EU) vermijden.
Druk van de EU
Het Amerikaanse technologieconcern reageert op een klacht die de Slack-aanbieder, dat nu deel uitmaakt van Salesforce, vijf jaar geleden indiende bij de EU-Commissie. Deze werd in 2023 gevolgd door een soortgelijke klacht van het Duitse bedrijf Alfaview, meldt persbureau Reuters, onder vermelding van drie bronnen die bekend zijn met de zaak.
Teams werd in 2017 gratis geïntegreerd in Office 365 en verving later Skype for Business. Het platform werd vooral belangrijk tijdens de coronavirus pandemie vanwege de videoconferentiefuncties. Concurrenten zien echter een duidelijke marktverstoring in de de facto gratis verstrekking. Volgens hen misbruikt Microsoft de dominantie van zijn Office-pakket om concurrenten uit de markt te drukken op het gebied van Office-communicatie.
Er zijn aanwijzingen dat de mededingingsautoriteiten van de EU deze mening delen. Het gevolg zou zijn dat Microsoft een boete krijgt en gedwongen wordt zijn distributiemodel te veranderen of geconfronteerd wordt met jarenlange dure rechtszaken. Redmond is daarom nu waarschijnlijk bereid om toe te geven.
Onderhandelingen aan de gang
Door de prijs van het Office-pakket aanzienlijk te verhogen met Teams, zou Microsoft concurrenten in staat kunnen stellen om hun producten aantrekkelijker te prijzen en gebruikers over te halen om over te stappen. Het bedrijf had Teams al losgekoppeld van het Office-pakket in 2023 en een versie zonder Teams aangeboden voor twee euro minder, maar dit wordt niet voldoende geacht.
Ondertussen heeft de Europese Commissie contact opgenomen met bedrijven om hun feedback te krijgen op Microsofts voorstel. Een deadline voor reacties is gesteld voor deze week, voordat een beslissing wordt genomen over een mogelijke formele marktherziening. Daarnaast heeft Microsoft naar verluidt verbeterde interoperabiliteitsvoorwaarden voorgesteld om de concurrentie verder te bevorderen.
https://winfuture.de/news,148757.html
Microsoft maakt Office-pakket met Teams merkbaar duurder (onder druk van EU)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 24 keer
Slechte zaak dat EU Microsoft dwingt om Teams duurder te maken.
Gaat ons bedrijf véél geld kosten, net nu we alles mooi via Teams voor mekaar hebben.
Telefoontoestellen zijn hier al even buitengegooid (waren toch aan vervanging toe), en Teams gekoppeld met een van de vaste telefoonproviders was een goede oplossing. Zeker in combinatie met telewerk dat fors uitgebreid is.
Omschakelen kost wéér tijd én geld. En dan maar hopen dat het met een andere aanbieder minstens even goed werkt.
Gaat ons bedrijf véél geld kosten, net nu we alles mooi via Teams voor mekaar hebben.
Telefoontoestellen zijn hier al even buitengegooid (waren toch aan vervanging toe), en Teams gekoppeld met een van de vaste telefoonproviders was een goede oplossing. Zeker in combinatie met telewerk dat fors uitgebreid is.
Omschakelen kost wéér tijd én geld. En dan maar hopen dat het met een andere aanbieder minstens even goed werkt.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
- Bedankt: 671 keer
- Recent bedankt: 14 keer
De EU dwingt MS helemaal niet om Teams duurder te maken, ze dwingen hen om de bundeling ervan niet meer zo goedkoop te maken (in vgl met het pakket zonder Teams) dat het de concurrentie verstoort. MS had even goed Office zonder Teams goedkoper kunnen maken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
- Bedankt: 785 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dit is toch gewoon "Windows N"-discussie all-over (2005)?
Niemand wilde die versies, volgens mij ook nooit door OEM's geleverd, maar het was het resultaat van een rechtszaak waarin Microsoft werd veroordeeld en de EU-commissie voorstelde om "N" toe te voegen: niet met mediaplayer.
Los daarvan, is de prijs van Office best verteerbaar

https://www.allkeyshop.com
Niemand wilde die versies, volgens mij ook nooit door OEM's geleverd, maar het was het resultaat van een rechtszaak waarin Microsoft werd veroordeeld en de EU-commissie voorstelde om "N" toe te voegen: niet met mediaplayer.
Privé heb ik Teams nog nooit nodig gehad, dus ik zie niet in waarom ik een Office versie met Teams zou willen?Microsoft is to rename the European version of its Windows operating system "Windows XP Home Edition N", with the 'N' standing for "Not with Media Player", the company announced on 28 March.
Los daarvan, is de prijs van Office best verteerbaar

https://www.allkeyshop.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 11 keer
https://tweakers.net/nieuws/231758/micr ... hogen.html
Aanklacht weg en extra inkomsten
Win-win voor Microsoft.Microsoft heeft de Europese Commissie aangeboden om de prijzen van Office-pakketten met de videobelapp Teams te verhogen. Dat schrijft Reuters op basis van drie verschillende bronnen.
Aanklacht weg en extra inkomsten

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
- Bedankt: 335 keer
- Recent bedankt: 1 keer
"'Got blocked key, bought in 2024 june, sent them several emails, no reply. Scammers."
"Never received my key and they do not respond to any message or email, even if they advise to contact them if there's a problem. Totally a scam"
succes met de illegale keys.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
- Bedankt: 516 keer
Heb het ook gebruikt, werkte goed en zelfs zeer snelle respons.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1038 keer
- Bedankt: 358 keer
"De aarde is plat, ik heb het met mijn eigen ogen gezien"satsurfer schreef: 2 maanden geleden "'Got blocked key, bought in 2024 june, sent them several emails, no reply. Scammers."
"Never received my key and they do not respond to any message or email, even if they advise to contact them if there's a problem. Totally a scam"
"Mijn kinderen zijn voor vanalles gevaccineerd en nu hebben ze autisme"
On-topic, ik heb de voorbije 10 jaar al diverse Windows en Office licenses gekocht via die grijze markt en nog nooit issues gehad (waarmee ik niet beweer dat het niet kan, maar gewoon domweg negatieve ervaringen quoten, erm, neen, zelfs dat niet, is wel vrij goedkoop).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1038 keer
- Bedankt: 358 keer
Daar ben ik het met je eens, maar daar kun je ook het Uitroeptekentje voor gebruiken.satsurfer schreef: 2 maanden geleden dus ik denk niet dat op dit forum advies moet gegeven worden voor illegale software
(Ik zie overigens nu pas die screenshot/URL... ofwel overgekeken ofwel was dit eerder op mijn telefoon niet duidelijk zichtbaar).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 208 keer
en als de key niet werkt kan je nog steeds een activatie scriptje van github halen hé
want ook de tweedelijns helpdesk van microsoft gebruikt het github scriptje als ze een officiële key niet kunnen laten werken ...
https://hothardware.com/news/microsoft- ... ks-windows
wel grappig: microsoft is de eigenaar van github
en github hosts alle activatiescriptjes voor windows/office

want ook de tweedelijns helpdesk van microsoft gebruikt het github scriptje als ze een officiële key niet kunnen laten werken ...

https://hothardware.com/news/microsoft- ... ks-windows
wel grappig: microsoft is de eigenaar van github
en github hosts alle activatiescriptjes voor windows/office
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 112 keer
Das misschien spijtig voor mensen/bedrijven die het gebruiken maar MS doet dit echt wel om concurrentie te onderdrukken.
Persoonlijk erg blij dat mijn bedrijf Slack ipv. Teams gebruikt, en altijd jammer als je moet samenwerken met externen die wel via Teams willen/moeten werken.
Kan mij best inbeelden dat een of andere financiële verantwoordelijke niet wil dat er een ander(beter) product gebruikt wordt als je het gratis krijgt bij je Office licentie.
Persoonlijk erg blij dat mijn bedrijf Slack ipv. Teams gebruikt, en altijd jammer als je moet samenwerken met externen die wel via Teams willen/moeten werken.
Kan mij best inbeelden dat een of andere financiële verantwoordelijke niet wil dat er een ander(beter) product gebruikt wordt als je het gratis krijgt bij je Office licentie.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 24 keer
Wat is er precies jammer aan anderen die via Teams werken waarmee je moest samenwerken ? Wat miste je ?
Volgens mij hoef je zelfs Teams niet te installeren, maar kan je het gewoon online gebruiken.
Had onlangs een online training die via Zoom verliep (hebben we ook niet geïnstalleerd op onze laptops). Okee, het ziet er net iets anders uit als Teams, maar functionaliteit is (voor wat het toen nodig was) ongeveer gelijkaardig.
Vermoedelijk zal datzelfde ook opgaan voor Slack ?
Volgens mij hoef je zelfs Teams niet te installeren, maar kan je het gewoon online gebruiken.
Had onlangs een online training die via Zoom verliep (hebben we ook niet geïnstalleerd op onze laptops). Okee, het ziet er net iets anders uit als Teams, maar functionaliteit is (voor wat het toen nodig was) ongeveer gelijkaardig.
Vermoedelijk zal datzelfde ook opgaan voor Slack ?
Pluk de dag