Mailboxen scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Sinds het overzetten van de mailboxen naar de systemen van Proximus, kan je blijkbaar niet meer aan je mailboxen.

Scarlet webmail werkt wel en is ook vernieuwd.
Ook via een mailprogramma komen de mails wel binnen.
Maar bij myscarlet vind je niet veel meer terug.
Als je al iets terug vind van je producten, want de site blijft maar laden.

Nog iemand met problemen.

De overgang naar de systemen van Proximus zijn bij mij alles behalve soepel verlopen.
Met zelfs drie dagen geen internet en telefoon.

Mvg
Sanatax
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 dec 2023, 23:12
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Ik ben sinds januari vorig jaar abonnee van het Scarlet Trio-pack, en om de een of andere reden kunnen mijn producten niet worden ingeladen in MijnScarlet. Er is door de klantendienst nog geen oplossing voor gevonden. Mijn facturen worden maandelijks netjes per post thuisgestuurd, dus op zich maakt het mij niet veel uit.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Ik heb nog een adres van yucom maar de overzetting is gelukt met wat kleine onvolmaaktheden zoals mails die telkens terug als nieuw worden ingeladen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

hier ook alles wat nog op de server stond dat terug binnenkwam, maar verder niks, zelfs niks moeten aanpassen in mijn client. Wat ik trouwens vreemd vind.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Je moest enkel aanpassen als je via pop werkte.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

Ik werk via pop en heb niks aangepast en het werkt nog altijd.
Alleen als ik op webmail ga kom ik bij proximus uit ipv bij scarlet en moet ik inloggen met een mailadres ipv een username.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Hier is ook alles blijven werken, dat is het probleem niet.

Je kan nu zelfs via scarlet webmail terug je paswoord aanpassen.

Maar je hebt nergens de mogelijkheid om een mailbox bij aan te maken, of een alias.
Nergens nog te vinden op My Scarlet.

Mvg
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

ik kan op dit moment scarlet.be of mijn.scarlet.be niet eens meer bereiken
J.

Toegevoegd na 10 uren 23 minuten 54 seconden:
Er lijkt ook meer in de spam te blijven hangen bij hen.

J.

Toegevoegd na 8 uren 57 minuten 6 seconden:
Ik kan ook maar telkens 1 keer de scarlet site bereiken, gelijk welk deel, mijnscarlet of webmail, vanaf ik probeer te refreshen is hij onbereikbaar
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

Ik heb dus nog steeds "problemen" met de scarlet website, maar het is mij ook geheel onduidelijk wat het eindresultaat van deze 'shift' moet zijn, alles op proximus of alleen de webmail of....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Hier nu ook problemen om mails te versturen met de scarlet mailadressen, het zijn oude adressen van yucom. Ontvangen is geen probleem maar versturen lukt niet. Het rare is dat het op PC wel werkt (Thunderbird), op ipad en iphone problemen ook al neem ik de settings van PC over. Adres van verzender bestaat niet komt er als foutboodschap. Ik ben die oude adressen nu maar overal aan het vervangen want ik ben dat gedoe beu.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

Versturen doe ik via google servers.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

welke settings gebruik je daarvoor?

smtp.gmail.com
Serverpoort: 587

Bij Apple hebben die opties allemaal andere namen:
gebruik SSL: ON
Authetificatie: wat moet je daar kiezen?
MD5 HTTP
MD5 Digest
NTLM
Wachtwoord
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Daarstraks in webmail willen inloggen, maar het paswoord zou foutief zijn.
Net nog eens geprobeerd en lukt het wel.

De website myscarlet doet ook al dagen moeilijk.
Dan kan je niets opvragen, dan wordt je naar Proximus gestuurd.

Als dat zo verder gaat... dat belooft.

Ik had willen vragen hoe het met mijn compensatie zit, .aar nergens vind je se mogelijkheid om een vraag te stellen.🤔
Het zal bellen worden.

Mvg
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Heb ook al willen bellen maar je raakt niet binnen als je geen klantnummer hebt, ergens logisch maar toch.

Ik kan inloggen op de webmail maar ook daar kan ik geen mail versturen, wel ontvangen. Het ligt dus bij hen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 30 nov 2007, 23:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

Bericht

Via de webmail lukt het mij wel om een mail te versturen.

Voor de eerste keer in meer dan 25 jaar heb ik mijn paswoord kunnen veranderen via de webmail. (ex, uunet klant) . Eindelijk een veiliger paswoord.

ik merkte net via de webmail dat de "user-id" (of hoe ge dat ook noemt) nu [email protected] is, terwijl ik in mijn thunderbird client nog steeds het oude [email protected] kan gebruiken.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

ik merkte net via de webmail dat de "user-id" (of hoe ge dat ook noemt) nu [email protected] is, terwijl ik in mijn thunderbird client nog steeds het oude [email protected] kan gebruiken.
Dat is mij ook opgevallen.

Maar nu kan je ook inloggen met je e-mail adres.
Dan hoef je de gebruikersnaam niet meer te gebruiken.

mvg
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

Weet er eigenlijk iemand wat de bedoelde 'status na migratie' is ? mij is dat al van het begin onduidelijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Dat was me ook opgevallen dat die usernaam veranderd was in de webmail maar welke moet je dan in de settings gebruiken bij Thunderbird of maakt dat niets uit?

Het probleem zit bij uitgaande mails en zelfs in webmail kan ik geen berichten versturen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Ik zou je email adres gebruiken i.p.v de gebruikersnaam.

Hoe haal jij je mails binnen?
Via POP3 of IMAP?

ik gebruik nu IMAP
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6801
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

ik pop
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Ik heb nu de 2 manieren in Thunderbird, 1 keer via IMAP een 1 keer via POP, beiden hetzelfde, ontvangen geen probleem, zenden niets.

Bij iphone krijg ik boodschap dat adres verzender niet bestaat. Ik zal eens proberen met dat nieuwe adres uit de webmail maar daar werkt het ook niet dus het zou me verwonderen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
lucproost
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 maand geleden

Bericht

Hier sinds 16/01/2025, geen werkende email, geen toegang tot webmail, geen toegang tot myscarlet.
Heb al 4 nieuwe wachtwoorden toegekregen, zonder resultaat.
Nu kan ik wel op myproximus, maar niet op de webmail daar.
Alles loopt daar in het honderd, er is ook geen continuiteit in opvolging....
Ik ga veranderen van provider, ik ben het zat.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 feb 2021, 09:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

Het was en is nooit een goed idee om mailadressen van je provider te gebruiken. Bij overschakeling zit je gegarandeerd in de problemen. Maak toch gewoon een emailadres aan via Google, Outlook, ... of één van de vele andere gratis providers. Geen gezever bij verandering van provider en de grootte van je mailbox is een veelvoud van de armtierige mb's die je van je provider krijgt.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Scarlet heeft weer wat veranderd aan hun instellingen als je gebruik maakt van IMAP.
Ik kon sinds een paar dagen wel mails ontvangen maar geen verzenden.

Als je de instellingen wilde opzoeken op hun site.....was deze niet bereikbaar.
De instellingen op andere sites waren nog de oude.

Vandaag is het gelukt om op hun site de instellingen terug te vinden en ze zijn dus verander.
( op dit moment is de site weer niet bereikbaar)

Voor de uitgaande mail zijn de IMAP instellingen nu

Adres : relay.scarlet.be
Poort : 587
Beveiliging : STARTTLS

Voor inkomende mail ( is niet veranderd)

Adres :imap.scarlet.be
Poort : 993
Beveiliging : SSL/TLS


De instellingen voor POP ook maar meegeven
Inkomend
Adres : pop.scarlet.be
Poort : 995
Beveiliging: SSL/TLS

Uitgaand
Adres: relay.scarlet.be
Poort : 587

MVG
Beveiliging: STARTTLS
crc
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2019, 18:28
Bedankt: 1 keer

Bericht

edwin.d schreef: 1 maand geleden
De overgang naar de systemen van Proximus zijn bij mij alles behalve soepel verlopen.
Met zelfs drie dagen geen internet en telefoon.

Mvg
Prijs je gelukkig :-D , hier bij overgang van Proximus naar Scarlet reeds 2 maanden zonder telefoon. Zie mijn topic onder mijn kleine (nu ja) frustratie

Toegevoegd na 5 minuten 12 seconden:
fmcstaartmees schreef: 1 maand geleden Het was en is nooit een goed idee om mailadressen van je provider te gebruiken.

Geen gezever bij verandering van provider en de grootte van je mailbox is een veelvoud van de armtierige mb's die je van je provider krijgt.
Correct, hetzelfde geldt trouwens voor vaste telefonie. Veranderen van provider is simpeler als je met een afzonderlijke VOIP oplossing werkt en bovendien liggen de variabele kosten vaak nog een heel stuk lager.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 11906
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 513 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Bericht

Merci @edwin.d hier werkt zenden nu ook maar met dezelfde settings als voorheen die al deze waren die je opgeeft. Ze hebben dus iets aangepast waardoor het nu wel werkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Fastspek
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 maand geleden

Bericht

Hallo, heb mij juist geregistreerd.
Sinds 3 dagen kan ik geen emails meer versturen met mijn Scarlet account en dit op 2 computers, een laptop en een smartphone. Binnenkomende mails zijn geen problemen.
Ik kriijg foutcode 0x800CCC80: Deze server ondersteunt geen enkele verificatie methode die door deze clent wordt ondersteund.
Webmail werkt wel. Ik heb een pop3 account en niets veranderd aan de instellingen.
De helpdesk kon mij vandaag niet helpen maar zou mogelijk terug bellen.
Ik vraag mij af of Scarlet mijn account omgezet heeft in imap.
Als ik pop3 verwijderd vrees ik echter dat ik niet meer aan mijn oude berichten geraak.
Heeft iemand een idee?
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Je kan een IMAP account bij aanmaken.
Je moet wel de gegevens manueel ingeven want o.a Outlook kent de nieuwe instellingen nog niet.

De gegevens vind je hoger in dit topic.

Ook eens kijken bij je POP instellingen.
Waarschijnlijk staat de beveiliging nog verkeerd.

Mvg
jodeaal
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jan 2007, 21:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Hallo
Vraagje: ik heb "eM Client" als mailprogramma en in de instellingen staat enkel POP3 en SMTP.
Pop3 werkt perfect, maar om één of andere reden geeft die SMTP er de brui aan.
Ik kan ook nergens die instellingen terugvinden en ook niets aanvinken waarbij gesteld wordt dat dezelfde gegevens vaan pop moeten overgenomen worden.
Wie kan mij de juiste instellingen geven, en SSL/TLS : gebruiken indien beschikbaar of gebruik frorceren? --> Bij pop 3 en smtp.

Alvast bedankt voor de info.
on1bes
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 weken geleden

Bericht

Hi, heb een groot probleem dat ik nu via een verzendlijst in MS Outlook en mijn Scarlet mailbox geen uitnodigingen meer kan sturen naar onze Radio Club.
Alle aangestuurde berichten naar contact personen uit de verzendlijst komen als onbezorgd terug.
Enig idee ?