Mailboxen scarlet
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
Sinds het overzetten van de mailboxen naar de systemen van Proximus, kan je blijkbaar niet meer aan je mailboxen.
Scarlet webmail werkt wel en is ook vernieuwd.
Ook via een mailprogramma komen de mails wel binnen.
Maar bij myscarlet vind je niet veel meer terug.
Als je al iets terug vind van je producten, want de site blijft maar laden.
Nog iemand met problemen.
De overgang naar de systemen van Proximus zijn bij mij alles behalve soepel verlopen.
Met zelfs drie dagen geen internet en telefoon.
Mvg
Scarlet webmail werkt wel en is ook vernieuwd.
Ook via een mailprogramma komen de mails wel binnen.
Maar bij myscarlet vind je niet veel meer terug.
Als je al iets terug vind van je producten, want de site blijft maar laden.
Nog iemand met problemen.
De overgang naar de systemen van Proximus zijn bij mij alles behalve soepel verlopen.
Met zelfs drie dagen geen internet en telefoon.
Mvg
-
- Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 11 dec 2023, 23:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ben sinds januari vorig jaar abonnee van het Scarlet Trio-pack, en om de een of andere reden kunnen mijn producten niet worden ingeladen in MijnScarlet. Er is door de klantendienst nog geen oplossing voor gevonden. Mijn facturen worden maandelijks netjes per post thuisgestuurd, dus op zich maakt het mij niet veel uit.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb nog een adres van yucom maar de overzetting is gelukt met wat kleine onvolmaaktheden zoals mails die telkens terug als nieuw worden ingeladen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6801
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
hier ook alles wat nog op de server stond dat terug binnenkwam, maar verder niks, zelfs niks moeten aanpassen in mijn client. Wat ik trouwens vreemd vind.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Je moest enkel aanpassen als je via pop werkte.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6801
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik werk via pop en heb niks aangepast en het werkt nog altijd.
Alleen als ik op webmail ga kom ik bij proximus uit ipv bij scarlet en moet ik inloggen met een mailadres ipv een username.
J.
Alleen als ik op webmail ga kom ik bij proximus uit ipv bij scarlet en moet ik inloggen met een mailadres ipv een username.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
Hier is ook alles blijven werken, dat is het probleem niet.
Je kan nu zelfs via scarlet webmail terug je paswoord aanpassen.
Maar je hebt nergens de mogelijkheid om een mailbox bij aan te maken, of een alias.
Nergens nog te vinden op My Scarlet.
Mvg
Je kan nu zelfs via scarlet webmail terug je paswoord aanpassen.
Maar je hebt nergens de mogelijkheid om een mailbox bij aan te maken, of een alias.
Nergens nog te vinden op My Scarlet.
Mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 6801
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
ik kan op dit moment scarlet.be of mijn.scarlet.be niet eens meer bereiken
J.
Toegevoegd na 10 uren 23 minuten 54 seconden:
Er lijkt ook meer in de spam te blijven hangen bij hen.
J.
Toegevoegd na 8 uren 57 minuten 6 seconden:
Ik kan ook maar telkens 1 keer de scarlet site bereiken, gelijk welk deel, mijnscarlet of webmail, vanaf ik probeer te refreshen is hij onbereikbaar
J.
J.
Toegevoegd na 10 uren 23 minuten 54 seconden:
Er lijkt ook meer in de spam te blijven hangen bij hen.
J.
Toegevoegd na 8 uren 57 minuten 6 seconden:
Ik kan ook maar telkens 1 keer de scarlet site bereiken, gelijk welk deel, mijnscarlet of webmail, vanaf ik probeer te refreshen is hij onbereikbaar
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6801
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb dus nog steeds "problemen" met de scarlet website, maar het is mij ook geheel onduidelijk wat het eindresultaat van deze 'shift' moet zijn, alles op proximus of alleen de webmail of....
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hier nu ook problemen om mails te versturen met de scarlet mailadressen, het zijn oude adressen van yucom. Ontvangen is geen probleem maar versturen lukt niet. Het rare is dat het op PC wel werkt (Thunderbird), op ipad en iphone problemen ook al neem ik de settings van PC over. Adres van verzender bestaat niet komt er als foutboodschap. Ik ben die oude adressen nu maar overal aan het vervangen want ik ben dat gedoe beu.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6801
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Versturen doe ik via google servers.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
welke settings gebruik je daarvoor?
smtp.gmail.com
Serverpoort: 587
Bij Apple hebben die opties allemaal andere namen:
gebruik SSL: ON
Authetificatie: wat moet je daar kiezen?
MD5 HTTP
MD5 Digest
NTLM
Wachtwoord
smtp.gmail.com
Serverpoort: 587
Bij Apple hebben die opties allemaal andere namen:
gebruik SSL: ON
Authetificatie: wat moet je daar kiezen?
MD5 HTTP
MD5 Digest
NTLM
Wachtwoord
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
Daarstraks in webmail willen inloggen, maar het paswoord zou foutief zijn.
Net nog eens geprobeerd en lukt het wel.
De website myscarlet doet ook al dagen moeilijk.
Dan kan je niets opvragen, dan wordt je naar Proximus gestuurd.
Als dat zo verder gaat... dat belooft.
Ik had willen vragen hoe het met mijn compensatie zit, .aar nergens vind je se mogelijkheid om een vraag te stellen.
Het zal bellen worden.
Mvg
Net nog eens geprobeerd en lukt het wel.
De website myscarlet doet ook al dagen moeilijk.
Dan kan je niets opvragen, dan wordt je naar Proximus gestuurd.
Als dat zo verder gaat... dat belooft.
Ik had willen vragen hoe het met mijn compensatie zit, .aar nergens vind je se mogelijkheid om een vraag te stellen.
Het zal bellen worden.
Mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heb ook al willen bellen maar je raakt niet binnen als je geen klantnummer hebt, ergens logisch maar toch.
Ik kan inloggen op de webmail maar ook daar kan ik geen mail versturen, wel ontvangen. Het ligt dus bij hen.
Ik kan inloggen op de webmail maar ook daar kan ik geen mail versturen, wel ontvangen. Het ligt dus bij hen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 23:14
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 11 keer
Via de webmail lukt het mij wel om een mail te versturen.
Voor de eerste keer in meer dan 25 jaar heb ik mijn paswoord kunnen veranderen via de webmail. (ex, uunet klant) . Eindelijk een veiliger paswoord.
ik merkte net via de webmail dat de "user-id" (of hoe ge dat ook noemt) nu [email protected] is, terwijl ik in mijn thunderbird client nog steeds het oude [email protected] kan gebruiken.
Voor de eerste keer in meer dan 25 jaar heb ik mijn paswoord kunnen veranderen via de webmail. (ex, uunet klant) . Eindelijk een veiliger paswoord.
ik merkte net via de webmail dat de "user-id" (of hoe ge dat ook noemt) nu [email protected] is, terwijl ik in mijn thunderbird client nog steeds het oude [email protected] kan gebruiken.
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
Dat is mij ook opgevallen.ik merkte net via de webmail dat de "user-id" (of hoe ge dat ook noemt) nu [email protected] is, terwijl ik in mijn thunderbird client nog steeds het oude [email protected] kan gebruiken.
Maar nu kan je ook inloggen met je e-mail adres.
Dan hoef je de gebruikersnaam niet meer te gebruiken.
mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 6801
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Weet er eigenlijk iemand wat de bedoelde 'status na migratie' is ? mij is dat al van het begin onduidelijk.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat was me ook opgevallen dat die usernaam veranderd was in de webmail maar welke moet je dan in de settings gebruiken bij Thunderbird of maakt dat niets uit?
Het probleem zit bij uitgaande mails en zelfs in webmail kan ik geen berichten versturen.
Het probleem zit bij uitgaande mails en zelfs in webmail kan ik geen berichten versturen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb nu de 2 manieren in Thunderbird, 1 keer via IMAP een 1 keer via POP, beiden hetzelfde, ontvangen geen probleem, zenden niets.
Bij iphone krijg ik boodschap dat adres verzender niet bestaat. Ik zal eens proberen met dat nieuwe adres uit de webmail maar daar werkt het ook niet dus het zou me verwonderen.
Bij iphone krijg ik boodschap dat adres verzender niet bestaat. Ik zal eens proberen met dat nieuwe adres uit de webmail maar daar werkt het ook niet dus het zou me verwonderen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 1 maand geleden
Hier sinds 16/01/2025, geen werkende email, geen toegang tot webmail, geen toegang tot myscarlet.
Heb al 4 nieuwe wachtwoorden toegekregen, zonder resultaat.
Nu kan ik wel op myproximus, maar niet op de webmail daar.
Alles loopt daar in het honderd, er is ook geen continuiteit in opvolging....
Ik ga veranderen van provider, ik ben het zat.
Heb al 4 nieuwe wachtwoorden toegekregen, zonder resultaat.
Nu kan ik wel op myproximus, maar niet op de webmail daar.
Alles loopt daar in het honderd, er is ook geen continuiteit in opvolging....
Ik ga veranderen van provider, ik ben het zat.
-
- Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 09:24
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Het was en is nooit een goed idee om mailadressen van je provider te gebruiken. Bij overschakeling zit je gegarandeerd in de problemen. Maak toch gewoon een emailadres aan via Google, Outlook, ... of één van de vele andere gratis providers. Geen gezever bij verandering van provider en de grootte van je mailbox is een veelvoud van de armtierige mb's die je van je provider krijgt.
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
Scarlet heeft weer wat veranderd aan hun instellingen als je gebruik maakt van IMAP.
Ik kon sinds een paar dagen wel mails ontvangen maar geen verzenden.
Als je de instellingen wilde opzoeken op hun site.....was deze niet bereikbaar.
De instellingen op andere sites waren nog de oude.
Vandaag is het gelukt om op hun site de instellingen terug te vinden en ze zijn dus verander.
( op dit moment is de site weer niet bereikbaar)
Voor de uitgaande mail zijn de IMAP instellingen nu
Adres : relay.scarlet.be
Poort : 587
Beveiliging : STARTTLS
Voor inkomende mail ( is niet veranderd)
Adres :imap.scarlet.be
Poort : 993
Beveiliging : SSL/TLS
De instellingen voor POP ook maar meegeven
Inkomend
Adres : pop.scarlet.be
Poort : 995
Beveiliging: SSL/TLS
Uitgaand
Adres: relay.scarlet.be
Poort : 587
MVG
Beveiliging: STARTTLS
Ik kon sinds een paar dagen wel mails ontvangen maar geen verzenden.
Als je de instellingen wilde opzoeken op hun site.....was deze niet bereikbaar.
De instellingen op andere sites waren nog de oude.
Vandaag is het gelukt om op hun site de instellingen terug te vinden en ze zijn dus verander.
( op dit moment is de site weer niet bereikbaar)
Voor de uitgaande mail zijn de IMAP instellingen nu
Adres : relay.scarlet.be
Poort : 587
Beveiliging : STARTTLS
Voor inkomende mail ( is niet veranderd)
Adres :imap.scarlet.be
Poort : 993
Beveiliging : SSL/TLS
De instellingen voor POP ook maar meegeven
Inkomend
Adres : pop.scarlet.be
Poort : 995
Beveiliging: SSL/TLS
Uitgaand
Adres: relay.scarlet.be
Poort : 587
MVG
Beveiliging: STARTTLS
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 nov 2019, 18:28
- Bedankt: 1 keer
Prijs je gelukkigedwin.d schreef: 1 maand geleden
De overgang naar de systemen van Proximus zijn bij mij alles behalve soepel verlopen.
Met zelfs drie dagen geen internet en telefoon.
Mvg

Toegevoegd na 5 minuten 12 seconden:
Correct, hetzelfde geldt trouwens voor vaste telefonie. Veranderen van provider is simpeler als je met een afzonderlijke VOIP oplossing werkt en bovendien liggen de variabele kosten vaak nog een heel stuk lager.fmcstaartmees schreef: 1 maand geleden Het was en is nooit een goed idee om mailadressen van je provider te gebruiken.
Geen gezever bij verandering van provider en de grootte van je mailbox is een veelvoud van de armtierige mb's die je van je provider krijgt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11906
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 513 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Merci @edwin.d hier werkt zenden nu ook maar met dezelfde settings als voorheen die al deze waren die je opgeeft. Ze hebben dus iets aangepast waardoor het nu wel werkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 1 maand geleden
Hallo, heb mij juist geregistreerd.
Sinds 3 dagen kan ik geen emails meer versturen met mijn Scarlet account en dit op 2 computers, een laptop en een smartphone. Binnenkomende mails zijn geen problemen.
Ik kriijg foutcode 0x800CCC80: Deze server ondersteunt geen enkele verificatie methode die door deze clent wordt ondersteund.
Webmail werkt wel. Ik heb een pop3 account en niets veranderd aan de instellingen.
De helpdesk kon mij vandaag niet helpen maar zou mogelijk terug bellen.
Ik vraag mij af of Scarlet mijn account omgezet heeft in imap.
Als ik pop3 verwijderd vrees ik echter dat ik niet meer aan mijn oude berichten geraak.
Heeft iemand een idee?
Sinds 3 dagen kan ik geen emails meer versturen met mijn Scarlet account en dit op 2 computers, een laptop en een smartphone. Binnenkomende mails zijn geen problemen.
Ik kriijg foutcode 0x800CCC80: Deze server ondersteunt geen enkele verificatie methode die door deze clent wordt ondersteund.
Webmail werkt wel. Ik heb een pop3 account en niets veranderd aan de instellingen.
De helpdesk kon mij vandaag niet helpen maar zou mogelijk terug bellen.
Ik vraag mij af of Scarlet mijn account omgezet heeft in imap.
Als ik pop3 verwijderd vrees ik echter dat ik niet meer aan mijn oude berichten geraak.
Heeft iemand een idee?
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
Je kan een IMAP account bij aanmaken.
Je moet wel de gegevens manueel ingeven want o.a Outlook kent de nieuwe instellingen nog niet.
De gegevens vind je hoger in dit topic.
Ook eens kijken bij je POP instellingen.
Waarschijnlijk staat de beveiliging nog verkeerd.
Mvg
Je moet wel de gegevens manueel ingeven want o.a Outlook kent de nieuwe instellingen nog niet.
De gegevens vind je hoger in dit topic.
Ook eens kijken bij je POP instellingen.
Waarschijnlijk staat de beveiliging nog verkeerd.
Mvg
-
- Member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 21:09
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo
Vraagje: ik heb "eM Client" als mailprogramma en in de instellingen staat enkel POP3 en SMTP.
Pop3 werkt perfect, maar om één of andere reden geeft die SMTP er de brui aan.
Ik kan ook nergens die instellingen terugvinden en ook niets aanvinken waarbij gesteld wordt dat dezelfde gegevens vaan pop moeten overgenomen worden.
Wie kan mij de juiste instellingen geven, en SSL/TLS : gebruiken indien beschikbaar of gebruik frorceren? --> Bij pop 3 en smtp.
Alvast bedankt voor de info.
Vraagje: ik heb "eM Client" als mailprogramma en in de instellingen staat enkel POP3 en SMTP.
Pop3 werkt perfect, maar om één of andere reden geeft die SMTP er de brui aan.
Ik kan ook nergens die instellingen terugvinden en ook niets aanvinken waarbij gesteld wordt dat dezelfde gegevens vaan pop moeten overgenomen worden.
Wie kan mij de juiste instellingen geven, en SSL/TLS : gebruiken indien beschikbaar of gebruik frorceren? --> Bij pop 3 en smtp.
Alvast bedankt voor de info.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 3 weken geleden
Hi, heb een groot probleem dat ik nu via een verzendlijst in MS Outlook en mijn Scarlet mailbox geen uitnodigingen meer kan sturen naar onze Radio Club.
Alle aangestuurde berichten naar contact personen uit de verzendlijst komen als onbezorgd terug.
Enig idee ?
Alle aangestuurde berichten naar contact personen uit de verzendlijst komen als onbezorgd terug.
Enig idee ?