data- en belproblemen

Discuteer hier mee over Digi Belgium
polydor
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Mijn gezin is overgeschakeld naar digi eind december. we hebben 3 abonnementen. Elk heeft een aantal problemen:

- mijn vrouw verliest soms data. eerste keer opgelost door APN te verwijderen en terug in te stellen. Tweede keer door even in vliegtuigmodus te gaan.
- 1 vast nummer kan nooit gebeld worden (vriend van dochter)
- mijn andere dochter kan sinds gisteren niemand meer bellen. moet nog onderzoeken wat er aan de hand is.

Voor eerste probleem had ik even naar de helpdesk gebeld, maar ze konden me niet direct helpen en gaan terugbellen.

Als de problemen zich blijven voortdoen, schakelen we misschien over naar hey. is ook 5 euro voor 15gb.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik ben zonet geswitched. Er zijn te veel nummers die ik niet kan bellen en die mij niet kunnen bellen.
Overdracht duurde maar 1 minuut.
ym2003
Member
Member
Bedankt: 9 keer

Bericht

Het kan even duren voordat de routing bij alle providers geupdated is.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Enig idee hoeveel tijd dit in beslag zou kunnen nemen?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ym2003
Member
Member

Bericht

24 uur mischien? Als het na 1-2 dagen nog niet in orde is zou ik contact opnemen met de klantenservice.
gvo7
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ik heb ze een week de tijd gegeven om het te fixen en in die week 3 keer met ze gebeld. En uiteindelijk blijken er nog meer nummers bij te komen die niet werkten. Ik ga ze de komende maanden de tijd geven om hun zaken op orde te krijgen. Met mijn hoofdnummer terug de switch gemaakt naar andere provider. De tweede nummer hou ik bij DIGI, die wordt vooral voor data gebruikt en daar ondervond ik geen problemen.
polydor
Starter
Starter

Bericht

ym2003 schreef: 4 maanden geleden Het kan even duren voordat de routing bij alle providers geupdated is.
wat bedoel je hier mee? de overgedragen nummers? We hebben problemen om van digi naar bestaande GSM nummers (die niet veranderd zijn dus) bij andere providers te bellen.
ym2003
Member
Member

Bericht

Sorry, ik heb je post verkeerd gelezen. Ik dacht dat er ook problemen waren met gebeld worden.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

Vandaag plots op beide toestellen geen signaal meer. Kwam na enkele minuten terug...
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Ik heb al paar keer voorgehad dat ik op de autostrade aan het rijden was, en mijn telefoongesprek gewoon uitviel! Gewoon terug opnieuw opbellen en het gesprek verderzetten, was dan de oplossing. Maar dit is niet acceptabel hé.

Wat betreft mobiele data vind ik het ook ondermaats: een typisch probleem is dat als ik bijvoorbeeld in een winkel of binnenruimte ben geweest, waar het signaal wegvalt, en dan terug buitenkom, het enorm lang duurt om nieuw signaal op te vangen. Dat had ik nooit voor bij andere providers. Ook dat is niet acceptabel.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 505 keer
Te Koop forum

Bericht

gesprek dat wegvalt heb ik ook al bij base & pxm gehad (ik ga er dan vanuit dat het net een zone met iets mindere ontvangst is, waar mss ook nog eens werken/storing aan een mast zijn)

dat het signaal in de winkel wegvalt heb ik ook opnieuw met de andere (pxm, orange, en base) voor, en vandeweek was mijn proximus sim zelfs niet meer in staat om terug data te vinden tot ik ze in airplane mode gezet had....

dus het is zeker geen digi-exclusive
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 21 keer

Bericht

Weet niet of ik de enige was met dit probleem, maar ik had vandaag in Antwerpen ineens gewoon geen bereik meer. Bij manuele selectie van netwerken stond er 'Proximus' i.p.v. DIGI, maar geen verbinding mogelijk. Op de terugweg richting Brussel ook niets, maar toen was wel 'DIGI' zichtbaar tussen de beschikbare netwerken, maar nog steeds zonder succes. Net voor het thuiskomen, ruim 2 uur later, toch terug verbinding.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Bericht

misschien een probleem in dat regio toen , kan wel eens gebeuren
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

Het is hier dag en nacht verschil qua kwaliteit in Oostende sinds wanneer ik de SIM eerst in gebruik nam, tot eind januari deftig signaal, 4G, en nu val ik regelmatig terug op 2G/3G en ook veel lager 4G signaal, zowel binnen- als buitenshuis.

Verder heb ik een 2de SIM met buitenlands nummer, die roamt op het Proximus netwerk, en daar is het signaal & stabiliteit data + gesprekskwaliteit ongelooflijk veel beter. Met die SIM heb ik 50 GB data, en ben uit miserie met Digi overgeschakeld op die SIM voor data only.

Ik veronderstel dat ze druk bezig zijn met antennes plaatsen op de masten e.d., maar dan vraag ik me af of ze dat niet beter eerder hadden gedaan om direct met een deftig netwerk uit te pakken i.p.v. de vroege nieuwe klanten als beta tester 'koeien' te gebruiken.

Daardoor overweeg ik serieus om terug te keren naar Base/Orange, maar misschien is het de moeite niet meer.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 21 keer

Bericht

ghostboy1993 schreef: 3 maanden geleden misschien een probleem in dat regio toen
Dat kan ik goed begrijpen, maar mijn netwerk viel weg in Antwerpen centrum toen ik daar vertrok, dan tot Zemst gereden en daar nog een uurtje gebleven. Daarna richting huis, en vanaf het Brusselse kwamen plots alle meldingen binnen. Ik weet dus niet of het echt regiogebonden zou zijn.

De dag erna, donderdag, tussen Liège en Namur vrijwel altijd goed ontvangst, maar gesprek via Teams haperde elke paar seconden en viel uiteindelijk gewoon uit met totaal geen throughput van data meer. Ook klassiek bellen werkte niet. Dan even geen bereik, dan de rest van de weg 3G met geen throughput...
Ik moet wel toegeven dat ik die dag ervoor in NL ben geweest (waar ik overigens, na manueel aanduiden netwerk, perfect werkend bereik had met KPN).

Gisteren, vrijdag, exact hetzelfde, met het verschil dat ik gewoon buiten stilstond. Ineens haperingen, dan niks meer, dan geen bereik, dan 3G met het icoontje dat soms wegvalt (je bent dus wel verbonden met 3G, maar zonder data). Klassiek bellen werkte wel. Pas een drie kwartier later terug LTE met ook daadwerkelijk data die doorkomt.

Net zoals Ken heb ik ook een tweede SIM met een AT&T-nummer dat hier roamt op Proximus, waarmee ik de hele tijd perfect 5G had en data. Dat is niet echt een oplossing, want dat is maar 2 GB / maand en die hou ik voor toepassingen en apps die een Amerikaans IP vereisen... Lijkt mij dus niet aan het netwerk van Proximus te liggen.
limeypluto
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Bericht

gvo7 schreef: 4 maanden geleden Ik ben zonet geswitched. Er zijn te veel nummers die ik niet kan bellen en die mij niet kunnen bellen.
Overdracht duurde maar 1 minuut.
naar?
gvo7
Plus Member
Plus Member

Bericht

@limeypluto Ik ben naar Hey overgeschakeld, tijdelijke oplossing.

Ik ben daar een jaar geleden al eens vertrokken omdat mijn lifetime 40GB aan 10 euro niet tijdig geactiveerd geraakte (had 7 dagen op sim moetrn wachten). Daardoor viel ik terug op 12maanden aan 10 euro. Toen heeft de helpdesk serieus met mijn "kleurpotloden" gespeeld en me lang laten wachten op de chat. Als ik dan zei dat ik zou weggaan heb ik hun nog 5u de tijd gegeven om te antwoorden op de chat. Vervolgens esim bij MV aangevraagd en 3u later kreeg ik op chat reactie dat ze het gingen rechtzetten voor mij,... veel te laat natuurlijk.

Ik hou dus geen goed gevoel over aan Orange/Hey. Als je moet terugvallen op hun klantendienst is het altijd een beetje hopen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die goesting heeft om te werken, en nog bekwaam genoeg is om u te helpen, en dan hopen dat het zeker niet intern doorgezet wordt want het lijkt alsof ze geen logboek bijhouden van de case die je laat aanmaken.

Zodra DIGI hun zaken op orde hebben keer ik terug. En moest in tussentijd BASE hetzelfde offer doen als DIGI/Hey dan switch ik naar BASE voorlopig.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Bericht

Ik ben nu een tweetal maanden klant bij Digi. Over de mobiele data ben ik best tevreden, behalve wat APN-problemen toen ik voor het eerst de grens over ging. Ik bel zelden via het mobiele netwerk maar als ik dat wel wil doen kan ik heel moeilijk verbinding krijgen. Het gesprek wordt onmiddellijk verbroken en pas bij minimaal de 5de poging krijg ik verbinding. Nog iemand die dit al heeft opgemerkt? Telefoon is een Samsung S24 Ultra.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
Bedankt: 797 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Als ik mijn vrouw of dochter bel (beide DIGI), of omgekeerd, lukt dat altijd meteen.
gvo7
Plus Member
Plus Member

Bericht

Hier is mijn probleem nog steeds niet opgelost (eerste melding van gemaakt in januari). Ik kan nog steeds niet naar mijn eigen werknummer bellen. Nochtans een bedrijf met veel klanten, dus alle DIGI klanten kunnen ons niet bereiken. Onze lijnen zitten bij Telenet maar de routing vanaf DIGI geraakt maar niet in orde, geen idee via hoeveel omwegen dat nodig heeft om dat 'goedkoop' tot bij Telenet te krijgen. @DIGI Belgium