Vandalismeproof behuizingen Wifi Accespoints.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sandman79
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,

in het kader van een nieuwbouwproject voor mensen met een meervoudige beperking, ben ik op zoek naar behuizingen die een hoge slagvastheid hebben voor wifi accesppoints.

Heeft hier iemand eventueel ook een Belgische of Benelux leverancier van?
Wij gebruiken vaak polycabonaat van 10 mm dik, voor tv's te beschermen bvb, maar een snelle google zoektocht bracht me enkel op wat uk sites die idd ook polycarbonaat gebruiken, enkel slechts 3 mm dik (wel bolvormig)

Iemand tips? :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik weet niet van welke streek je bent maar neem bvb eens contact op met Netconnect.be in Zandhoven of LV Technics in Leuven. Ik ben er zeker van dat die gaan kunnen helpen. Wat het gaat kosten is een andere zaak natuurlijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 714 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Aan het plafond hangen?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 228 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Even out-of-the-box: als je vals plafond hebt (met van die kartonnen plafondtegels) ze óp het vals plafond leggen (maar met de voorkant naar beneden zodat ze alsnog aan het plafond lijken te hangen) zodat ze niet meer zichtbaar zijn, is dat een optie?
Computer(k)nul
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mss eens kijken naar een industrial acces point.
Sandman79
Starter
Starter

Joe de Mannen schreef: 4 maanden geleden Ik weet niet van welke streek je bent maar neem bvb eens contact op met Netconnect.be in Zandhoven of LV Technics in Leuven. Ik ben er zeker van dat die gaan kunnen helpen. Wat het gaat kosten is een andere zaak natuurlijk.

J.
Merci Voor de tip

Toegevoegd na 1 minuut 1 seconde:
cadsite schreef: 4 maanden geleden Aan het plafond hangen?
Daar hangen ze aan. Maar als die mannen vanaf tafel springen ofzo...

Toegevoegd na 58 seconden:
Sinna schreef: 4 maanden geleden Even out-of-the-box: als je vals plafond hebt (met van die kartonnen plafondtegels) ze óp het vals plafond leggen (maar met de voorkant naar beneden zodat ze alsnog aan het plafond lijken te hangen) zodat ze niet meer zichtbaar zijn, is dat een optie?
Geen Systeemplafond. Bij de aanbesteding van het gebouw vonden ze geen geschikt slagvast materiaal wat tegen de stootjes kan.

Toegevoegd na 6 minuten 13 seconden:
Data technicus schreef: 4 maanden geleden Mss eens kijken naar een industrial acces point.
Acces points hangen al. Ik vond ook weinig met te googlen wat betreft slagvastheid van die behuizingen. Eerder over ip65 certificering etc, maar ze hangen meestal binnen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 228 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Met AP's moet je sowieso opletten dat het materiaal geen (of amper) extra demping veroorzaakt qua signaalsterkte... vandaar mijn voorstel om ze boven het plafond te leggen.
Laat zeker weten hoe je het uiteindelijk opgelost hebt.
Computer(k)nul
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Provider

NetConnect heeft onlangs ook een vestiging in Lokeren geopend, dat verhoogt misschien de nabijheid.

En LV Technics kan het volgens mij zelfs maken naar uw wensen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 22 keer

Mischien in deze richting kijken

https://www.conrad.be/nl/p/spelsberg-tk ... 87579.html

Bestaat in verschillende soorten en afmetingen
Sandman79
Starter
Starter

Sinna schreef: 4 maanden geleden Met AP's moet je sowieso opletten dat het materiaal geen (of amper) extra demping veroorzaakt qua signaalsterkte... vandaar mijn voorstel om ze boven het plafond te leggen.
Laat zeker weten hoe je het uiteindelijk opgelost hebt.
Dat doe ik zeker. Momenteel is de optie om een kader te maken van dik (4-5 cm poly-ethyleen) (hebben we geen idee van van de blokkage van het wifisignaal en daarop een 6mm of 10 mm dik polycarbonaatplaat. Polycarbonaat geeft het signaal wel nog goed door.
Ik heb een paar kant en klare oplossingen gezien in de UK, goedgekeurd door de Uk ministry voor het gevangeniswezen, maar dat zijn bolvormige constructies (sterker dan een vlakken plaat) van3 mm polycarbonaat) 3 mm polycarbonaat is wat dun.

Een collega had ook voor badgelezers te omkasten ook een prototype gemaakt uit TPU met een wand van 2,5 cm dik en een fillrate van 30%, dat was geen succes ;).

Zelf maken uit dikker polycarbonaat is eventueel ook nog een optie, mits geschikte 3D printers. Maar ik zou het liefste ze willen afhebben voor 3e week februari. dan is de officiële opening. :) verhuis paar weken later. :)

Toegevoegd na 3 minuten 59 seconden:
Joe de Mannen schreef: 4 maanden geleden NetConnect heeft onlangs ook een vestiging in Lokeren geopend, dat verhoogt misschien de nabijheid.

En LV Technics kan het volgens mij zelfs maken naar uw wensen.

J.
LV technics keeg ik vandaag niet aan delijn. :) Lokeren is de verkeerde kant uit. We zitten in regio midden Limburg.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer

Op een vals plafond leggen is meestal nefast voor het bereik (faraday kooi effect).

Daar hebben vele organisaties zich al aan laten vangen.
Een international school waar iemand die ik ken lesgaf, had zo hun APs geinstalleerd (want "rijke ouders mochten die lelijke domes niet zien"); ik zei hem nog "slecht idee", en geen 6 maand later hingen ze toch zichtbaar ("het werkte niet goed").
Zelfs het UZ Leuven heeft haar allereerste installatie in het vals plafond gehangen ("hygieneregels"), en hebben dan extra moeten betalen om aan alle APs externe antennes te hangen die door dat plafond staken, want de ontvangst was barslecht.
Het helpt uiteraard niet als degene die komt uitmeten dat meettoestel niet in het vals plafond legt; dan krijg je waarden die niet accuraat genoeg zijn en gaat je plan uiteindelijk niet kloppen.

Dat gezegd: plexiglazen case rond hangen?
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 4 keer

Weet niet welk merk je hebt maar bij cisco heb je acces points waar je enkel de antenne onder plafond kunt hangen en de acces point zelf boven plafond.

https://www.cisco.com/c/nl_nl/support/w ... eries.html
Sandman79
Starter
Starter

helaas absoluut geen ruimte boven het plafond. Dat was niet geschikt voor de destructieve krachten die onze gasten soms hebben :)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sandman79 schreef: Dat was niet geschikt voor de destructieve krachten die onze gasten soms hebben
Hoe gaan die dan om met hun eigen toestel... of is dit louter voor gebruik door het personeel ?
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Personen met een beperking hebben niet door wat ze verkeerd doen, noch van hun kracht.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer

Is het ophangen aan het plafond geen beveiliging genoeg, of kunnen ze daar aan?

Dat gezegd, heb ik een soortgelijke vraag (met andere context) zien passeren op FB, en daar was het antwoord eigenlijk vrij unaniem in de trant van "zij die iets hebben van plexiglas of dergelijke hebben het allemaal custom laten fabriceren".
Wat impliceert dat er niet direct iets op de markt is, blijkbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”