Trage downloadsnelheid UDR - firewall issue?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Runne_Pil
Starter
Starter

Bericht

Beste forumleden

Ik zit met een vervelend probleem. Sinds een tijdje geleden heb ik last van een trage snelheid op m’n UDR. Ik heb ids/ips al uitgezet maar dit bood geen soelaas. Ik heb dan maar mn UDR teruggezet naar fabrieksinstellingen met een basic netwerkje en toen had ik wel m’n volledige snelheid.
Zette ik een oude back-up terug, dan werkte het ook (van 1 jaar geleden ofzo), zette ik de huidige back-up terug, hopla, weer van dat. Ik krijg meestal een +- 170 tot max 200mbps snelheid van onze 300mbps WAN (Telenet), dus daarmee dat ik dacht aan een VLAN issue.
Er zijn totaal niet zoveel apparaten verbonden op het netwerk, dus dat kan het niet zijn.
Mss firewall issues/ rules die niet juist staan?
Zoveel firewall rules heb ik ook weer niet, hoogstens 1tje voor de gasten omdat ik hier nog niet zo goed in thuis ben.

Iemand raad?

Dankuwel
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Als de backup van die UDR een .unf-bestand is, dan vind je online tools om dat bestand om te zetten in een .zip-bestand. Je kan dan (hopelijk) een compare doen tussen de verschillende bestanden om te zien wat er verschilt en wat eventueel de oorzaak kan zijn.
Computer(k)nul