Ik ben zeker dat de idee alleen al dat je een bedrijf zou contacteren om problemen te melden die jou of jouw groep niet rechtstreeks aanbelangen, de gemiddelde support agent met dat profiel volkomen vreemd is.
Nu doe ik dat ook niet, omdat ik niet verwacht dat support gemotiveerd is om actief het product van het bedrijf waarvoor ze support leveren beter te maken. Actief proberen te "helpen" als klant is vermoed ik vooral een manier voor prosumenten om impliciet stakeholdership te claimen m.b.t. de merken waarvan ze fan zijn, of om hun kennis te etaleren t.a.v. support agents en vervolgens te klagen over "hoe weinig die toch weten in vergelijking met mij..."
In België ga je er altijd van uit dat niets werkt, en dat niemand gemotiveerd is om problemen pro-actief op te sporen of fundamenteel op te lossen. De enige moeite die geen verloren moeite of pretentieuze aanstellerij is, is moeite geïnvesteerd in er voor zorgen dat de onbekwaamheid van anderen jou zo min mogelijk impacteert. Resilience is een cruciale competentie in de context van de "
competency crisis", het feit dat we leven in een wereld die draait op systemen waarvan de fundamenten ontworpen zijn door mensen die aanzienlijk capabeler (zowel intellectueel als moreel) waren dan de mensen die momenteel verantwoordelijk zijn om ze draaiende te houden.