Hey Helpdesk zit in Turkije?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
nickvers
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Hallo iedereen,

Ik had daarstraks telefonisch contact met een Hey helpdeskmedewerker voor een contractaanpassing. Perfect nederlandstalig, echter op de contractaanpassing staat opgemaakt te Maltepe - Istanbul (Turkije).

Voorheen stond dit er nog niet op, dus wordt de helpdesk van Hey vanuit het buitenland gerund of is dit voor de gehele Orange helpdesk, dat het een buitenlands callcenter is?

(Gewoon uit interesse & het viel me nu op :-D )
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Hier ook gezien toen ik 2 weken terug men abbo liet pauzeren
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 97 keer

Bericht

Weliswaar niet Hey, maar "blijft binnen de familie" ;-) deze week 2x met Orange helpdesk gebeld en 2x persoon met turkse voornaam aan de lijn gehad.
Behoorlijk goed nederlandstalig, maar zeker toch niet 'perfect'...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

Hey! nog nooit gebeld, maar Orange achterliggende dienst merk je wel dat die tov Telenet wel gebrekkig Nederlands spreken, al heb ik bij Telenet nog nooit de achterliggende dienst gesproken, Telenet weigert te escaleren :')

Moet wel zeggen dat ze mij wel altijd vlot helpen dus, buiten het beperkte Nederlands soms krijgen ze het wel steeds snel klaar.

Ooit eens gehoord dat als je contact moet opnemen voor de zendmasten van Orange dat je in Hongarije uitkomt.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Je moet eens weten hoeveel Belgische helpdesken Belgen tewerkstellen vanuit Turkije of Marokko.
Ze spreken de taal, kennen de markt en kunnen vanuit hun moederland werken (goedkoper dan ze hier tewerkstellen en ze verdienen daar een mooie). Win-win voor beide partijen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Bericht

gvo7 schreef: 3 maanden geleden Win-win voor beide partijen.
Nou ja, nooit uit het oog verliezen dat etnische verschillen praktische implicaties hebben, incl. voor de uitvoering van administratieve formaliteiten.
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Je merkt helaas soms wel dat de taalvaardigheid en het bijhorende begrip toch te wensen overlaten. Dan moet je dingen met handen en voeten beginnen uitleggen die voor een moedertaalspreker kinderspel zijn. Maar goed, die evolutie qua outsourcing was te verwachten.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Troost je, binnenkort full AI helpdesken....We zijn niet ver meer af.
froggy1
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Bericht

Beter een goed Nederlands-sprekend Turks medewerker dan één van die Hollanders die ik totaal niet versta! :D
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Haha ja, ik belde eens naar Hey nadat ik een phishing SMS (van een Orange GSM nr) gekregen had en dit wou melden, kreeg ik "wat is fishing, meneer?" moest ik dat nog beginnen uitleggen ook...
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Ik ben zeker dat de idee alleen al dat je een bedrijf zou contacteren om problemen te melden die jou of jouw groep niet rechtstreeks aanbelangen, de gemiddelde support agent met dat profiel volkomen vreemd is.

Nu doe ik dat ook niet, omdat ik niet verwacht dat support gemotiveerd is om actief het product van het bedrijf waarvoor ze support leveren beter te maken. Actief proberen te "helpen" als klant is vermoed ik vooral een manier voor prosumenten om impliciet stakeholdership te claimen m.b.t. de merken waarvan ze fan zijn, of om hun kennis te etaleren t.a.v. support agents en vervolgens te klagen over "hoe weinig die toch weten in vergelijking met mij..."

In België ga je er altijd van uit dat niets werkt, en dat niemand gemotiveerd is om problemen pro-actief op te sporen of fundamenteel op te lossen. De enige moeite die geen verloren moeite of pretentieuze aanstellerij is, is moeite geïnvesteerd in er voor zorgen dat de onbekwaamheid van anderen jou zo min mogelijk impacteert. Resilience is een cruciale competentie in de context van de "competency crisis", het feit dat we leven in een wereld die draait op systemen waarvan de fundamenten ontworpen zijn door mensen die aanzienlijk capabeler (zowel intellectueel als moreel) waren dan de mensen die momenteel verantwoordelijk zijn om ze draaiende te houden.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

stefan1234 schreef: 3 maanden geleden Actief proberen te "helpen"
Ik zocht enkel een goede oplossing voor mijn probleem, laat hun maar zelf nummers blokkeren ipv ik op mijn GSM.
stefan1234 schreef: 3 maanden geleden waarvan ze fan zijn
Niet echt want ben providerhopper.
stefan1234 schreef: 3 maanden geleden hoe weinig die toch weten
Als je al niet weet wat phishing is dan leef je onder een steen ofzo...

Terug ontopic:

Ik heb een hekel aan onverstaanbare accenten aan de telefoon en onbekwaamheid/ongewilligheid van (1st line) support om een probleem op te lossen. Laat de AI maar komen zou ik zeggen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Support bellen voor zoiets lost niks op voor de persoon die belt zelf, kans dat je ooit nog een phishing SMS krijgt van net hetzelfde nummer is immers quasi nihil. Blokkeren aan jouw kant, blokkeren aan hun kant, niet blokkeren, goeddeels hetzelfde voor jou. Als je dat doet, is het in het beste geval om anderen te helpen. Dergelijke actieve inzet voor de abstracte medeburger is dat profiel vreemd.

Wat je er van mag verwachten qua kennis... tsja... er is een punt waarop te hoge verwachtingen hebben t.a.v. mensen een manier wordt om sociaal verschil te accentueren wanneer ze er niet in slagen om die verwachtingen in te lossen. Dat is in dat geval erger dan al vanaf het begin zeer lage verwachtingen hebben.

Als de kat de goudvis uit de visbokaal schept en opeet, ben ik niet boos op de kat. De kat deed wat een kat doet. Het is de mens die de kat bij de visbokaal liet waar men boos op hoort te zijn. Als een support agent van een B-merk of een massa-A-merk agent functioneel ongeletterd is, geen duidelijk Nederlands spreekt, kennis ontbeert m.i.v. kennis relevant voor de sector van het bedrijf waarvoor hij werkt, dan doe ik geen eyeroll daarvoor. Ik ben hooguit boos op mezelf wanneer ik last heb van het feit dat een laag-kwalitatieve tegenpartij in gebreke blijft. Als je hogere verwachtingen hebt moet je contracteren met een tegenpartij van hogere kwaliteit, bv. edpnet.