nummeroverdracht naar Hey in de soep gelopen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Ik heb mijn nummer overgezet naar Hey, nu kan ik bellen en sms'en maar data werkt niet.
Ik neem contact op met de klantenservice, zij zeggen mij dat dat komt omdat mijn nummer niet bij Hey Telecom actief is maar bij Orange.
Ik snap dit totaal niet want
  1. Ik ben geen klant bij Orange, mijn vorige provider was Digi en daarvoor Base
  2. Ik heb mijn abbonement aangevraagd, en geactiveerd op de website van Hey
  3. Ik kan gewoon bellen en bellen met mijn nieuwe simkaart van Hey
Even zonder data zitten is niet zo erg, maar ik wil mijn nummer niet kwijt raken :?
Heeft er nog iemand zoiets meegemaakt?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Bericht

Vergelijkbaar met
https://community.orange.be/t5/Mobiel-i ... 516/page/2

Verspringt het 4g icoontje constant?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 137 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dat is al maandelang dezelfde uitleg...

Ik snap niet dat Hey dat nog niet heeft gefixed.

Dus blijkbaar is er een probleem met de overzetting waardoor je maar gedeeltelijk bent overgeschakeld. Dit lost zichzelf normaliter wel op.
ym2003
Member
Member

Bericht

streulma schreef: 3 maanden geleden Vergelijkbaar met
https://community.orange.be/t5/Mobiel-i ... 516/page/2

Verspringt het 4g icoontje constant?
Exact. Maar uit deze post weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. De klantendienst was niet echt behulpzaam. Van het tweede contact heb ik nu wel een dossiernummer gekregen. Ik zal dan maar even afwachten.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Waarom zou u uw nr kwijtspelen...?
Dat u geen gebruik kunt maken van data dient dit door Hey als uw telecomoperator te worden opgelost
Indien het "te lang" aansleept kan u of naar een andere operator overstappen (mobile number porting) of beroep doen op de ombudsdienst telecom voor bemiddeling/oplossing door Hey)
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Bericht

Het is best vervelend zonder data, maar er moet niet gevreesd worden dat je nummer verloren zal gaan.

De switch naar Hey! is nog niet volledig voltooid.

Toen we in ons bedrijf met tientallen telefoonnummers van Proximus naar Orange gingen enkele maanden geleden had ook niemand data en alleen het knipperende 4G-icoon. Na een ruim een dag werden we plots per sms welkom geheten op het nieuwe netwerk en werkte de data.

Voorlopig gewoon wachten en hopen dat je dossier snel behandeld wordt.
Wel vervelend dat het weekend is, maar met wat gelukt raakt het morgen alsnog opgelost.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
ym2003
Member
Member

Bericht

M_016 schreef: 3 maanden geleden Waarom zou u uw nr kwijtspelen...?
Dat u geen gebruik kunt maken van data dient dit door Hey als uw telecomoperator te worden opgelost
Indien het "te lang" aansleept kan u of naar een andere operator overstappen (mobile number porting) of beroep doen op de ombudsdienst telecom voor bemiddeling/oplossing door Hey)
Die vrees kwam vooral door de vreemde reactie van de klantenservice de eerste keer dat ik contact opnam. "Het nummer is bij ons niet actief, u moet contact opnemen met Orange." Terwijl ik helemaal niet van Orange kom.
ym2003
Member
Member

Bericht

Is er iemand waarbij dit opgelost is geraakt? Ik heb al verschillende keren contact opgenomen met de Hey! klantendienst via chat en Facebook Messenger. Ze "sturen het wel naar de acherliggende dienst", maar ik zie niets gebeuren. Ik zit ondertussen al 2 weken zonder data.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

0800 85 519 bellen. Klantendienst van Hey bereiken via chat is een ramp.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer
Provider

Bericht

Helaas geen oplossing voor jou maar heb ongeveer hetzelfde gehad met een nummer van mijn zoon maar dan naar Orange. Kon wel smsen maar niet bellen en geen data. Klantendienst ging het oplossen maar er gebeurde niks. Dossier geopend waar niks mee gebeurde. Probleem ongeveer 5 keer opnieuw moeten uitleggen aan verschillende mensen. Uiteindelijk na 4 weken uit pure ellende een nieuw nummer gevraagd bij Digi. Vorige week melding gehad van Orange dat het opgelost zou moeten zijn. Dat is 7-8 weken (!) na de overstap.
ym2003
Member
Member

Bericht

Ik heb ondertussen dit ingediend bij de ombudsdienst, hopelijk komt er zo wat schot in de zaak. Gelukkig ben ik buiten dat ik geen data heb wel nog bereikbaar. Van wat ik hier lees komt dit bij Orange en Hey regelmatig voor, het verbaast mij dat de klantendienst nog altijd niet weet wat ze hiermee moeten doen.
ym2003
Member
Member

Bericht

Het is opgelost! En ze hebben ook nog 50% korting gegeven voor de eerste 3 maanden. Ik weet nu niet of dit via ombuds geregeld is, ofdat de technische dienst er gewoon na 2-3 weken vanzelf is uit gekomen. Maar ik ben tevreden.
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Bericht

Kijk even na of die 50% korting wel genoeg is, normaal heb je recht op 3eur per dag dat je nummer kwijt is dacht ik
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 137 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Alleen was ym zijn nummer niet kwijt maar werkte zijn data niet.
ym2003
Member
Member

Bericht

Ik ben ook niet uit op een maximum compensatie te zoeken. Die 50% korting compenseert het grootste deel van de prepaid data kaart die ik in de tussentijd gekocht heb, verder ben ik gewoon tevreden dat het nu werkt.
replica
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Bericht

Hier ook problemen met nummeroverdracht naar Hey.

Ik kom van Digi en besloot daar - na een hoop miserie - al snel mijn biezen te pakken en met 5 nummers over te schakelen naar Hey. Dat is nu meer dan een maand geleden en het werkt nog altijd niet.

De sim-kaarten van Hey heb ik ondertussen gekregen, maar die zijn niet te activeren, omdat niemand er blijkbaar in slaagt mijn nummers van Digi naar Hey over te zetten.

Ik denk dat ik al minstens tien keer met de Hey-klantendienst aan de lijn heb gehangen, ze hebben altijd een uitleg: het ligt aan Digi, het ligt aan mijn mailadres dat verkeerd genoteerd werd, het ligt aan softwareproblemen,... Uitleg genoeg, vriendelijk ook, maar het probleem wordt niet opgelost.

Ondertussen werd mijn dossier een dag of tien geleden ook "geëscaleerd" en naar de back-office gestuurd: heeft allemaal geen bal uitgehaald, ik zit nog steeds bij Digi.

Ik had al overwogen om naar nog een andere provider te gaan, maar dan zijn er al drie partijen bij betrokken en het is nu al een soep...

Een paar dagen geleden klacht ingediend bij de Telecom-ombudsdienst...eens kijken of dat iets uithaalt.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Bericht

Zojuist dan ook maar overgeschakeld van Orange naar Hey met vraag mijn Orange nummer te behouden ...... (afwachten dus maar )

Heel proces telefonisch doorlopen , wel raar dat er uitendelijk na al de andere identificaties OOK het sim card nummer gevraagd word ...!! leuk ! dat zit op je sim card waar je mee aan het bellen bent ..... niet aan gedacht blijkbaar dat je dan verbinding moet verbreken daar je die er dus moet uithalen ... :bang:
dus wederom bellen en andere collega (#2) aan de lijn en nummer van Sim card doorgegeven ...... 1 nummer te kort ....(!?)Hey ging dat dan maar bij Mamma Orange opvragen ....

update :
Gezocht en dan toch op mijn Laptop gevonden van een vroegere Orange mededeling het volledige nummer waar het ontbrekende nummer wel aanwezig was ...Sim card toonde bovenaan 8 nummer en onderaan 8 nummers ( bleek dat die nummers gedeeltelijk doorlopen ,een deel ervan teveel , kunt daar maar aanuit) :bang:
Dan maar hey telefonist #3 gebeld en aangepast

Daar ik dit Orange nummer al 26 jaar heb had ik het pakketje met nummer ervan niet meer , reden van overgang naar Hey is omdat ik mijn special edition -5 euro kwijt was door naar orange small overschakeld te zijn

dus op deze wijze die vermindering teniet gedaan ...., orange klantendienst wilde mij wel tijdelijk 10 % korting geven .... weggewuifd als 26 jaar klant genoemd :roll: " Platinium"

Toegevoegd na 26 minuten 22 seconden:
RAAR .... Mijn Hey account juist aangemaakt .....en ....ik kan al mijn contracten van orange bekijken :think: , verbruik staat wel op 0 momenteel ...
Alles vlot verlopen blijkbaar zit ik nu met enkele Euros minder te betalen verschil nog steeds bij Orange ....weliswaar in 2-De klasse-coupee :lol:

Update #2
Blijkbaar is mijn orange nummer nu bij hey , daar my Orange meer en meer toegezet blijkt , kan nu maar heel summier overeenkomst zien , nl. mijn nummer bij inlogscherm en mijn product beheren toont de 5 euro /maand .... de voorheen orange facturen en betalingen niet meer te zien ....dus van 13 uur tot heden 23 uur en nummeroverdracht lijkt omzeggens compleet , al verbruik gedaan maar zal ws. eerst morgen te zien zijn .

Van Orange Naar Hey (orange tweede klas coupee) schijnt vlot te gaan

Toegevoegd na 19 uren 47 minuten 28 seconden:
NU juist mijn mobiel internet getest na overzetting nummer van Orange naar Hey .... en alles werkt prima , ook verbruik van gisteren is vandaag te zien in de hey app ..... prima verlopen alles
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro