Geen PPPoe verbinding meer met Asus router achter BBBOX3

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik ben al jaren klant bij Scarlet. Vorige week ben ik overgezet op de systemen van Proximus.
Natuurlijk met de nodige problemen. Geen internet meer.
Na drie dagen bellen en zeggen dat het probleem bij hun zit hebben ze dan toch een technieker gestuurd.
Men had alles verkeerd geconfigureerd, zoals ik al voorspelt had, waardoor er geen gegevens naar de modem gepushet werden.
Toen dit terug in orde was, had ik terug internet via de modem.

Mijn PPPoe verbinding op mijn Asus router werkte echter Inog steeds niet toen het internet hersteld was.
Blijkbaar had men mijn gebruikersnaam ook veranderd 🤔
Gebruikersnaam aangepast en de verbinding werd ook terug opgebouwd.

Nu een paar dagen later merk ik dat mijn Asus router geen WAN IP adres meer krijgt.
Enkel een intern 192.168.0.1 adres.
Heb al vanalles geprobeerd. PPP verbinding in de BBBox uitgezet...maar geen resultaat.

Zet ik echter mijn oude gebruikersnaam in mijn router dan krijgt die wel een WAN adres.
Maar geen internet.
Het gekke is wel dat ik dan een 10....WAN adres krijg, terwijl de modem een 90....adres krijgt

Wat kan hier het probleem zijn?

Mvg
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Probleem opgelost,

In de logfile van mijn router zag ik "CHAP authentication faile".
Blijkbaar heeft dit te maken met je gebruikersnaam en paswoord.

Blijkbaar hebben ze mijn paswoord ook veranderd.
Het moet nu exact 8 karacters hebben.

Gelukkig kan je dit nu wijzigen in de app.
Paswoord aangepast en de PPPoe verbinding wordt terug opgebouwd.

Mvg
ben144
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 mei 2020, 08:56
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Bedankt voor de oplossing, dat is dan waarschijnlijk ook mijn probleem enkele weken geleden geweest. Er staat inderdaad in myscarlet dat het wachtwoord exact 8 tekens moet bevatten. Zal het volgende week eens opnieuw proberen.

Voor login naam staat er
xxxxxxx@SKYNET/PROXIMUS in myscarlet. Ik verondestel dat ik dan gewoon kan kiezen tussen 1 van de 2, @skynet of @proxmus ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18337
Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
Bedankt: 3523 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Bericht

edwin.d schreef: 3 maanden geleden Blijkbaar hebben ze mijn paswoord ook veranderd.
Het moet nu exact 8 karacters hebben.
Dat kon je wel vermoeden, als ze jouw "username" veranderd hebben, dat je dan ook een nieuwe paswoord hebt :wink:
De PPPoE paswoord regels (exact 8 characters waarvan ten minste één cijfer) stammen nog van de ADSL tijd, en zijn in 20 jaar nog niet veranderd :-)
ben144 schreef: 3 maanden geleden Voor login naam staat er
xxxxxxx@SKYNET/PROXIMUS in myscarlet. Ik verondestel dat ik dan gewoon kan kiezen tussen 1 van de 2, @skynet of @proxmus ?
Inderdaad. Best dus xxxxxxx@PROXIMUS gebruiken ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 sep 2012, 21:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

ben144 schreef: 3 maanden geleden
Voor login naam staat er
xxxxxxx@SKYNET/PROXIMUS in myscarlet. Ik verondestel dat ik dan gewoon kan kiezen tussen 1 van de 2, @skynet of @proxmus ?
Ik kan nog steeds met @ SCARLET verbinding maken?
Maar de leas time is nu 1 uur.
Eens proberen met @PROXIMUS