Huawei b525s-23a - opeens slechtere snelheid

Algemene discussies over telecommunicatie
Runne_Pil
Starter
Starter

Bericht

Beste forumleden

In ons tweede verblijf hebben we een Huawei b525s-23a (rebranded van Orange) staan. We zijn er heel content mee, en buiten dat die geen VoLTE ondersteunt (simkaart van PX) lukt het wel. Alleen, ik heb een vermoeden dat hij het 4G-signaal niet zo goed kan opvangen. Volgens de kaart van het BIPT staat de zendmast van PX een 7 appartementsblokken verder. Op onze gsm's is de snelheid veel hoger (zo'n +- 100mbps) maar op de Flybox is dit maar een magere 40 als we geluk hebben. Enig idee waarom dit is? Ik weet dat het een CAT6 model betreft, maar vroeger konden we gemakkelijk aan een 70 a 80mbps komen. Hij staat vlak aan het raam en hebben vol signaal. 's Nachts maakt het ook geen verschil uit, dus het is niet dat de antennes overbelast zijn. Kan er mij iemand uitleggen wat ik nog kan proberen. Ik dacht dat de geïntegreerde antennes waren die het probleem waren, maar zelfs met onze gsm's op dezelfde plaats halen we veel meer. En ik weet dat het kon. Met een centimeter verplaatsen is het nog erger.

Iemand raad?

Bedankt!
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Runne_Pil schreef: 3 maanden geleden centimeter verplaatsen
Maar je hebt volle ontvangst zeg je, dan zou dit toch niets mogen uitmaken?
Wat is bv. de "SINR" waarde op de "System -> Device Information" webpagina van de flybox?

Heb je de flybox al eens uitgetrokken van de stroom en na paar seconden terug ingestoken?
Runne_Pil
Starter
Starter

Bericht

Dag@splinterbyte

Ik ben nu niet in ons tweede verblijf, dus kan dit jammer genoeg niet checken. Ja, ik herinner me wel vroeger dat ik e Flybox meerdere malen herstart had. Zowel de zend- als de ontvangstsnelheid op de GUI waren vrij 'Oké', maar toch. Op het indicatielampje van het signaal had ik alle streepjes (max 5 dacht ik).

Geen idee hoe ik het moet verbeteren. Vroeger haalde ik op die locatie max +- 70mbps, maar de laatste kerenveel minder +- 35mbps ofzo, niet meer hoor.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

ik had dat ook eens met de binnen gsm internet ontvangst ineens van 30+ naar 5 mbit
provider gebeld om te melden
kort nadien was dat (gelukkig) weer in orde