Pc samenstellen en bouwen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik weet dat het geen Rocket Science is maar ik zit toch 5u aan een build voor mezelf en kabelmanagement is niet top.

Ik vroeg me dus af aangezien dat ook een hoop stress bezorgt of je mensen kan inhuren om die pc te monteren/?

Componenten zijn al aanwezig bij die persoon alleen is het voor mij echt kapot ver(Sittard net over de grens met Limburg)

Kent iemand een oplossing?
Ik kan het zelf doen dus dat is mijn noodoplossing maar ik zoek eigenlijk een andere manier gewoon omdat ik het niet zie zitten om zoveel van mijn tijd op te geven.

Ik ging initieel deze pc gemonteerd kopen maar de behuizing die persoon wou was totaal niet voorradig.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
Bedankt: 524 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Bericht

Waarom koop je je materiaal niet gewoon bij een PC-boer, die doet niets anders dat die dingen monteren en is dus ervaren. Ze weten ook welke onderdelen goed bij elkaar passen/werken en kunnen adviseren. Montage zit vaak al in de prijs of tegen kleine meerprijs. Als er iets niet meer werkt kan je ook bij hen terecht.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Het was oorspronkelijk het idee om de montage door azerty te doen maar aangezien een behuizing op onleverbaar stond en die persoon. Perse die ene behuizing wou was er geen andere optie.

Onderdelen zijn op komst naar daar

Dus ik zoek een beetje een noodoplossing.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

OK, maar kan je dan niet beter een deal maken met Azerty dat zij de samenstelling doen met de door jou geleverde behuizing? Ze zullen waarschijnlijk een kleine meerprijs vragen maar dat lijkt me onderhandelbaar. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dan moet ik alles terugsturen. Dat is wel vervelend.

Dat is nu morgen al geleverd bij die persoon.

Dus dat is helemaal niet makkelijk om naar azerty terug te sturen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 691 keer
Bedankt: 221 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

De scouts zouden daar een service moeten voor opzetten, voor zulke kleine klusjes (onder toezicht).

Ah, 't is al geleverd -- anders had ik voorgesteld om het te laten installeren in de goedkoopste leverbare kast om dan later eens om te bouwen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ja zou leuk zijn als iemand me uit de nood kan helpen.

Weet gewoon niet waar te zoeken in feite.

Ben gerust bereid om te vergoeden wat nodig is. Want voor mij is het veel kostbare tijd.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 28 keer

Bericht

Het zou ook handig zijn, als je vermeld waar het ergens te doen is.
Wie weet zijn er wel leden in de buurt, die dit willen doen.

Mvg
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

(Sittard net over de grens met Limburg) niet ver van maasmechelen

Toegevoegd na 9 uren 43 minuten 19 seconden:
Ik ben er zelf ook nog nooit geweest is iemand van 19 jaar. Ken haar al eventjes. Maar voor mij zou het een combinatie met hotel haast moeten zijn om er deftig te geraken. Het is iets dat ik wil doen maar niet om een pc te bouwen want dat is voor mij pure stress.

Mocht iemand bereid te zijn om dit te doen is het best op een weekenddag. Normaal zijn alle componenten geleverd. De cpu montage is al gebeurd door Azerty dat wel. Aangezien Regio leuven ongeveer 100 km hervan ligt dacht ik van daar een kilometervergoeding van 50 cent te geven. Dus zou in totaal 200 euro aan kilometers wqillen vergoeden. En dan misschien 50 euro voor de montage zelf.

Wat er moet gebeuren is de motnage van componenten en de installatie van windows 11 zonder licentie. Die licentie zal ik met haarzelf regelen. Dus er moet wel rekening gehouden worden dat er geen wifi drivers zijn en mogelijks geen bekabeld internet maar dat weet ik niet zeker. Dat kan je met Rufus omzeilen en een laptop.

voel me echt stom dat ik zomaar toegezegd heb.

ohh en ze kan het niet last minute weten dus moet eventjes voordien geweten zijn. Ik kan gerust meekomen als het echt nodig zou zijn maar dan zou ik er maar beperkt aanwezig zijn. Want heb een drukke planning laatste tijd en het is echt meer dan 4u reizen enkele rit.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 209 keer

Bericht

Breng uw onderdelen naar hier, het zal veel minder dan 250 euro kosten.

https://www.computercentergeleen.nl/ond ... -reparatie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Heb zelf geen auto dus dat is niet zo simpele oplossing.

Groeten
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 209 keer

Bericht

Ik geef het op…

Deelauto, bus, fiets, te voet, vragen aan computerwinkel om ter plaatse te komen, …

Hopelijk vind je iemand die de pc wil ineen vijzen op al je gestelde voorwaarden.
Voor mij is het te ver.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik ben aan het rondvragen of die pc winkel ter plaatse kan komen. Maar desnoods bel ik vrijdag nog eens.
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Die pc boer doet dat binnen de 45 minuten. Aleeja, die heeft natuurlijk nog ander werk ook, het kan 2-3 weken duren wel maar voor een zacht prijske steken ze die pc in elkaar.
Ik ben bij codima in Gent geweest, wel 2645 euro koste de mijne maar wel een hele goede pc, werkt als een trein.
Of ze ne pc samenstellen die onderdelen niet bij hun gekocht is weetk niet of ze dat zouden doen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Ben ook klant bij Codima, een zeer goede winkel en bereidwillig personeel die meedenken. Je kan het altijd vragen.
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Bericht

Hang een advertentie op in de plaatselijke AH of Jumbo, er zullen genoeg lieden het willen doen voor je.
Of ga naar een PC-boer al zal die niet graag werken met spullen die NIET bij hem gekocht zijn.

Vind het niet echt een slimme actie, was dan naar een PC-boer gegaan en had daar besteld wat je wilde, gewoonlijk kopen die bij dezelfde groothandels en kunnen exact krijgen wat je wenste.

Winkels ter plaatse vragen, ja die is leuk, ben je zo maar even 400 euro kwijt....die werken gewoonlijk aan 100 euro per uur, tellen verplaatsing en moeten ook het apparaat testen.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb ondertussen gehoord da teen vriend van die persoon dat wil doen ;)
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik ben van Maaseik afkomstig (niet ver van Sittard) en regelmatig aan die kanten.