Hey (callcentrum?) belt ex-klanten op die naar DIGI zijn overgeschakeld

Discuteer hier mee over Digi Belgium
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 178 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Ik werd daarstraks opgebeld door een nummer uit Genk.
Het bleek van Hey te zijn, ze willen weten wat de beweegredenen waren om over te schakelen naar DIGI , en hoe het nu zit met de tevredenheid.
Ze proberen natuurlijk te overtuigen om terug te keren naar Hey.
Ik heb gezegd dat ik toch DIGI een kans ga geven.

DIGI heeft toch wel iets teweeg gebracht, dat providers gericht ex-klanten opbellen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Mike...
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Bericht

Dit is geen nieuwe praktijk. Gebeurt al jaren bij verschillende telecom operatoren. Winback.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 178 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Is toch al een tijdje geleden dat ik het nog eens tegenkwam.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Idem hier, knowing dat ik 2 jaar bij Hey zat voor mobiel abbo
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
pjnzo
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Beste forumleden,

Ik werd opgebeld door Hey telecom na overstap van Orange prepaid naar Digi. Hun strategie lijkt te zijn om DIGI zwart te maken en klanten af te snoepen.

Mijn vraag is: hoe komt men aan mijn data om dit te doen? Wat zijn de meningen over dit soort praktijken?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 851 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Je was klant bij Orange. Dus al je gegevens hebben ze, inclusief waar je naartoe bent gegaan.

De kans is reëel dat je weg bent gegaan Ivm de kost.

Hey telecom is de low budget poot van Orange, dus die gaan je pogen terug te halen.

Ik ga niet gaan uitpluizen hoe hun legale constructies ineen zitten, maa de ik ga er wel van uit dat er een legale manier is dat Orange en Hey informatie delen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
KKS
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

pjnzo schreef: 3 maanden geleden Beste forumleden,

Ik werd opgebeld door Hey telecom na overstap van Orange prepaid naar Digi. Hun strategie lijkt te zijn om DIGI zwart te maken en klanten af te snoepen.

Mijn vraag is: hoe komt men aan mijn data om dit te doen? Wat zijn de meningen over dit soort praktijken?
Dat ze de voordelen van zichzelf in de verf zetten, dat lijkt me vrij logisch.
Maar ik ben wel benieuwd op welke manier ze Digi zwart maken (of op z'n minst proberen).
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Bericht

Toen ik van Orange naar een andere provider overstapte hing Orange ook snel aan de lijn... Als je alles laat afhandelen door je nieuwe provider weten ze sowieso dat je overstapt (en niet bv. je nummer gewoon opzegt).
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
pjnzo
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

KKS schreef: 3 maanden geleden Dat ze de voordelen van zichzelf in de verf zetten, dat lijkt me vrij logisch.
Maar ik ben wel benieuwd op welke manier ze Digi zwart maken (of op z'n minst proberen).
Men verwijst naar het gebrek aan voicemail bij DIGI en hun gebrek aan 5G. Ook de opstartproblemen worden vermeld. Wanneer ik zei dat ik achter het doel van DIGI sta, inclusief fibernetwerk werd me gesteld dat dit netwerk minstens 7 jaar zal duren eer volledig uitgerold. Er werd me gevraagd waarom ik er nu al in zou stappen.

Dat de roamingtarieven bij Hey dag en nacht verschil zijn met Digi vermelden ze er natuurlijk niet bij.
Laatst gewijzigd door pjnzo 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
KKS
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

Hey doet trouwens uitschijnen dat ze eenzelfde aanbod hebben van 5€ voor 15GB ivm Digi.
En de nieuwsartikels volgen daarin.

En dat zit me trouwens het meest dwars. De grote catch is dat je 10€/GB als je buiten de bundel gaat, bij Hey (en andere spelers) moet je dus zeker ruim genoeg gaan, en zeker een limiet instellen. (bij yoin moet je zelfs bijbetalen om een limiet in te stellen om je tegen jezelf te beschermen, bij hen is het zelfs 50€/GB)

Ik heb nogal een variërend gebruik,
fictief voorbeeld in GB voor 14 maanden:
5 16 8 3 12 7 19 22 5 6 8 8 17 6

Digi (0.6€/GB buiten bundel):
14 maanden * vast abonnement + 14GB buiten bundel = 78.4€ (5.6€/maand)

Hey (abo 5€/15GB):
14 maanden * vast abonnement + 14GB buiten bundel = 210€ (15€/maand)

Hey (abo 9€/25GB):
14 maanden * vast abonnement = 126€ (9€/maand)

En dan heb ik nog geen enkel telefoontje naar bvb Nederland geteld.

Leg me dan maar eens uit welk abonnement je dan moet nemen bij spelers zoals Hey.
En liefst zonder mij te moeten bezig houden met limieten, of bundels bijkopen.
Ik wil zorgeloos kunnen data verbruiken wanneer ik het nodig heb, met mijn soort verbruiksprofiel of een keer naar het buitenland bellen. En dit zonder verrassingen op de factuur.

Toegevoegd na 5 minuten 44 seconden:
pjnzo schreef: 3 maanden geleden Men verwijst naar het gebrek aan voicemail bij DIGI en hun gebrek aan 5G. Ook de opstartproblemen worden vermeld. Wanneer ik zei dat ik achter het doel van DIGI sta, inclusief fibernetwerk werd me gesteld dat dit netwerk minstens 7 jaar zal duren eer volledig uitgerold. Er werd me gevraagd waarom ik er nu al in zou stappen.

Dat de roamingtarieven bij Hey dag en nacht verschil zijn met Digi vermelden ze er natuurlijk niet bij.
Dat is het dus, ze doen nu een tegenvoorstel omdat het moet, maar ergens met tegenzin.
Het zal 7 jaar duren voor fiber, dus ik lees: 7 jaar lang gaan de prijzen voor vast internet hoog blijven.
Als ze uiteindelijk niet anders kunnen, dan zullen ze ook wel zakken. Tja, in dat geval gun ik het ze gewoonweg niet en ben ik weg zodra ik kan.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

pjnzo schreef: 3 maanden geleden

jammer dat je hun hierover niet aangesproken hebt. Misschien kon je een deal maken :) Persoonlijk zit ik bij Hey en de bereikbaarheid heeft een sprong vooruit gemaakt sinds ik 5G heb. Niet te onderschatten