Hi
Ik denk et overna om een nieuwe auto aan te kopen. Maar zit nu als verzekering bij argenta en die loopt voor mijn huidige wagen tot 13 juni 2025.
En zie dat ik voor mijn nieuwe auto volledige omnium +- 1250 € en bvb bij ethias al onder de 1000 € kom en bij yuzzu onder de 900 euro.
Kan ik voor de nieuwe auto zonder problemen elder een verzekering afsluiten daar mijn huidige nog loopt tot 13 juni
veranderen van auto verzekering
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heb dat destijds ook zo gedaan. Full omnium is bij Ethias goedkoper (en voordeliger) dan bij Argenta. Voor klein of geen omnium dan terug naar Argenta omdat ze goedkoper zijn daarin. Ik heb destijds de nummerplaat opgezegd en nieuwe aangevraagd waardoor dit automatisch ging. Maar best even bellen met Argenta, moet mogelijk zijn denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 3 keer
is het een bijkomende wagen of een vervanging ?
In het laatste geval gewoon laten weten aan argenta dat hij weg is en je krijgt normaalgezien het saldo terugbetaald.
En verzekering zijn toch vrij ? je verzekert wat je wil bij wie je wil.
J.
In het laatste geval gewoon laten weten aan argenta dat hij weg is en je krijgt normaalgezien het saldo terugbetaald.
En verzekering zijn toch vrij ? je verzekert wat je wil bij wie je wil.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 209 keer
De mogelijkheden zijnglda19 schreef: 5 maanden geleden En wat met het aantal km dat je aangeeft bv ik rij minder dan 1000km en je rijdt bv een jaar plots meer dan 10 000 km wat dan met je verzekering?
1. Je krijgt nog een extra korting bovenop
2. Er gebeurt niets
3. Je moet meer betalen
Wat denk je nu zelf

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 508 keer
het enige wat ik kan zeggen is dat ik absoluut niemand ethias zou aanraden, ze zijn erg efficient in het onder uitbetalen uit te komen.glda19 schreef: 5 maanden geleden En zie dat ik voor mijn nieuwe auto volledige omnium +- 1250 € en bvb bij ethias al onder de 1000 € kom en bij yuzzu onder de 900 euro.
niet 100% te bewijzen (zonder voor hun moeite te doen) dat je niet in fout bent? "sorry, we betalen niet uit" en einde verhaal.
is het natuurlijk 100% onbetwistbaar duidelijk (bv omdat de politie ter plaatse is geweest en het heeft vastgelegd) kunnen ze dat natuurlijk niet,
maar dan zou je voor elk ongeval waarbij je niet in fout bent maar er twijfel zou kunnen optreden, de politie telkens moeten laten komen.
(en dan moet je nog weten dat er twijfel zou kunnen optreden, waar je ook niet altijd bij stilstaat als het eigenlijk duidelijk lijkt te zijn)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
- Bedankt: 91 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik heb net een omnium genomen bij KBC en het laagste blok is daar 7500km/jaar.glda19 schreef: 5 maanden geleden En wat met het aantal km dat je aangeeft bv ik rij minder dan 1000km en je rijdt bv een jaar plots meer dan 10 000 km wat dan met je verzekering?
Bij een schadegeval en meer afgelegde kilometers dan in het contract vermeld zou dat problemen kunnen geven.
Ethias zoals eerder vermeld zou ik weg blijven, die zijn inderdaad kampioen in het niet betalen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
Hangt ook af van u bonus malus die je hebt. Als je veranderd van verzekering start je ook in een terug hogere schaal meestal.
Zit nu bij fortis (ag insurance) en daar heb je ook nog een extra pack wat je kunt nemen en dit heet pack omnium+36 waardoor de waarde van u wagen tot 36 maanden behouden blijf.
Na 1,5 maand heb ik ze al moeten aanspreken voor mijn voorruit waar een steen was op gekomen en die gebarsten was dus volledige ruit moeten vervangen en verzekering heeft mooi de factuur van 1300 betaald.
Zit nu bij fortis (ag insurance) en daar heb je ook nog een extra pack wat je kunt nemen en dit heet pack omnium+36 waardoor de waarde van u wagen tot 36 maanden behouden blijf.
Na 1,5 maand heb ik ze al moeten aanspreken voor mijn voorruit waar een steen was op gekomen en die gebarsten was dus volledige ruit moeten vervangen en verzekering heeft mooi de factuur van 1300 betaald.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 145 keer
- Bedankt: 51 keer
Je huidige polis kan je gewoon stopzetten wegens "verdwijning risico" (lees: de auto is niet meer in je bezit). En dan start je een polis op waar je dat het beste lijkt. Zo simpel is dat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 15 keer
maar heb deze morgen van kbc live een telefoon gekregen.
Wat jutuiz zegt klopt en dan elders een nieuwe vragen. Maar wat je ook kunt doen is de ba laten staat tot einde contract van 13/6 en bij een andere de omnium verzekering al nemen.
Toegevoegd na 2 minuten 28 seconden:
wie kent er een goed site om te vergelijken
Wat jutuiz zegt klopt en dan elders een nieuwe vragen. Maar wat je ook kunt doen is de ba laten staat tot einde contract van 13/6 en bij een andere de omnium verzekering al nemen.
Toegevoegd na 2 minuten 28 seconden:
wie kent er een goed site om te vergelijken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
- Bedankt: 81 keer
Je moet zelf vergelijken.
Ik ken weinig vergelijkingssites die objectief zijn, de verzekeraars die het meeste commissie geven worden er het meest aangeprezen.
Bovendien variëren de voorwaarden tussen de verschillende verzekeringen en die worden niet altijd gecommuniceerd op dergelijke sites waar het alleen om de prijs draait.
Ik ken weinig vergelijkingssites die objectief zijn, de verzekeraars die het meeste commissie geven worden er het meest aangeprezen.
Bovendien variëren de voorwaarden tussen de verschillende verzekeringen en die worden niet altijd gecommuniceerd op dergelijke sites waar het alleen om de prijs draait.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Op welk vlak dan? Bij de meeste ongevallen is toch duidelijk wie in fout is of wie niet?Petrikske schreef: 5 maanden geleden Ethias zoals eerder vermeld zou ik weg blijven, die zijn inderdaad kampioen in het niet betalen.
Gezien ze ook gewoon bij de tegenpartij de kosten verhalen, waarom zouden ze je dan niet uitbetalen?
Ik heb persoonlijk 1 maal iemand gehad die in mijn bumper heeft gereden en 2 maal nieuwe voorruit door steeninslag.
In alle gevallen hebben ze correct zelf geregeld met de garage en zelf niets moeten voorschieten.
Bij voorruit ook blij dat ik een originele heb kunnen laten plaatsen (wat stuk duurder is) en niet zo een namaak/aftermarket van carglass (wat bij sommige verzekeringen wel moet).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 15 keer
mijn ouders zijn al vele jaren klant bij Ethias en toen ik nog in het lager onderwijs zat hebben we in de kerst vakantie een auto ongeluk gehad. En zijn perfect vergoed. En mijn eerste auto eind de jaren 90 was ook verzekerd bij ethias na 10 maanden en een zwaar ongeluk gehad waar ik in fout was en mijn auto was totaal verloren had een omnium en werd perfect vergoed.
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 206 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als je verzekeringen wil vergelijken: pols eens bij Immotheker-Finotheker. Zij doen ook (toch zeker die van Torhout/Brugge) ook autoverzekeringen.
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 49 keer
Heel wat jaren geleden ook gedaan, de toen jonge 2de hands had ik bij KBC (omnium) gezet en de oude wagen was tot zijn verkoop enkele maanden erna (BA) bij argenta.
Toen ik daarna bij argenta ging opzeggen waren ze daar niet zo tevreden mee. Volgens hun is was de aankoop van een nieuwe wagen een 'verandering van risico' en moesten zij een voorstel doen en het is dat voorstel dat je kan weigeren , bijv door tariefverhoging. Nuja uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer denk ik dan, alleen dat die van argenta mij dit wel wou duidelijk maken blijkbaar.
Ben na enkele jaren omnium terug gegaan naar BA bij argenta en zit nu al wat jaren bij Ethias wegens kleine korting van werkgever.
Sinds oktober 2024 kan je dankzij een nieuwe wet vanaf het 2de verzekeringsjaar altijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
Voor lopende verzekeringen is dat vanaf de eerstvolgende vervaldag.
Toen ik daarna bij argenta ging opzeggen waren ze daar niet zo tevreden mee. Volgens hun is was de aankoop van een nieuwe wagen een 'verandering van risico' en moesten zij een voorstel doen en het is dat voorstel dat je kan weigeren , bijv door tariefverhoging. Nuja uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer denk ik dan, alleen dat die van argenta mij dit wel wou duidelijk maken blijkbaar.
Ben na enkele jaren omnium terug gegaan naar BA bij argenta en zit nu al wat jaren bij Ethias wegens kleine korting van werkgever.
Sinds oktober 2024 kan je dankzij een nieuwe wet vanaf het 2de verzekeringsjaar altijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
Voor lopende verzekeringen is dat vanaf de eerstvolgende vervaldag.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 83 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vroeger een gans tegen mijn motorkap gehad met een auto die een 3-tal maanden was, naar Ethias gegaan en laten naar kijken door een "expert". Mocht naar een erkende garage gaan om de deuk er te laten uithalen en terug laten spuiten. Alles is vergoed geweest en ineens stond er ook nog iets meer dan €400 op m'n rekening gestort door Ethias. Als het goed is mag het ook gezegd worden en tot nu toe nog geen klachten van gehad.Petrikske schreef: 5 maanden geleden
Ethias zoals eerder vermeld zou ik weg blijven, die zijn inderdaad kampioen in het niet betalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
- Bedankt: 91 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Aangezien ik regelmatig gequote word bij deze 'mijn' persoonlijke ervaring met Ethias ten tijde van gebeuren in 2003.
Ik krijg een ongeval op het werk waarbij m'n rug geraakt werd met 2 operaties tot gevolg, mijn werkgever (de Lijn) had toen Omob als verzekeraar.
Na een termijn van langdurige afwezigheid door die lage rugoperaties diende ik me aan te bieden bij Omob en werd ik onder druk gezet om toch te proberen het werk te hervatten.
Ik heb dat dus gedaan maar ik krepeerde zodanig van de rugpijn dat ik moest stoppen want het ging echt niet.
Hierop werd mijn 'arbeidsongeval' door Omob gestopt omdat ik het werk had hervat moest ik nu maar naar de mutualiteit gaan voor een ziekte uitkering.
Niets om gelukkig van te worden natuurlijk.
Destijds waren er massaal veel klachten over Omob omdat ze steeds opnieuw poogden om onder hun verplichtingen onderuit te komen.
Het werd zo erg dat mensen een vieze smaak in de mond kregen bij de uitspraak 'omob'.
De grote oplossing was toen een naamsverandering van Omob naar Ethias.
Als ik de score op Trustpilot zie lijkt me toch dat het er niet zoveel beter op geworden is sinds de naamsverandering.
Ben blij voor de mensen met al hun positieve ervaringen met Ethias, maar voor mij never nooit meer..
Meer dan 20 jaar later heb ik nog steeds rugpijn, Ethias kan dus weldegelijk m'n rug op.
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.ethias.be
Deze namiddag ga ik m'n eerste EV ophalen, KBC is m'n (nieuwe) verzekeraar en m'n agent zit op de hoek van de straat, afspraak is niet nodig dus ik mag altijd binnen springen als er iets is.
En dat wil ik van mijn verzekeraar en daarvoor ben ik bereid een prijs te betalen, in momenten van miserie immers niets zo erg als hulp die niet bereikbaar is.
PS: Reviews van KBC Bank & Verzekering zijn ook niet bepaald schitterend, afwachten wat de toekomst zal brengen.
Ik krijg een ongeval op het werk waarbij m'n rug geraakt werd met 2 operaties tot gevolg, mijn werkgever (de Lijn) had toen Omob als verzekeraar.
Na een termijn van langdurige afwezigheid door die lage rugoperaties diende ik me aan te bieden bij Omob en werd ik onder druk gezet om toch te proberen het werk te hervatten.
Ik heb dat dus gedaan maar ik krepeerde zodanig van de rugpijn dat ik moest stoppen want het ging echt niet.
Hierop werd mijn 'arbeidsongeval' door Omob gestopt omdat ik het werk had hervat moest ik nu maar naar de mutualiteit gaan voor een ziekte uitkering.
Niets om gelukkig van te worden natuurlijk.
Destijds waren er massaal veel klachten over Omob omdat ze steeds opnieuw poogden om onder hun verplichtingen onderuit te komen.
Het werd zo erg dat mensen een vieze smaak in de mond kregen bij de uitspraak 'omob'.
De grote oplossing was toen een naamsverandering van Omob naar Ethias.
Als ik de score op Trustpilot zie lijkt me toch dat het er niet zoveel beter op geworden is sinds de naamsverandering.
Ben blij voor de mensen met al hun positieve ervaringen met Ethias, maar voor mij never nooit meer..
Meer dan 20 jaar later heb ik nog steeds rugpijn, Ethias kan dus weldegelijk m'n rug op.
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.ethias.be
Deze namiddag ga ik m'n eerste EV ophalen, KBC is m'n (nieuwe) verzekeraar en m'n agent zit op de hoek van de straat, afspraak is niet nodig dus ik mag altijd binnen springen als er iets is.
En dat wil ik van mijn verzekeraar en daarvoor ben ik bereid een prijs te betalen, in momenten van miserie immers niets zo erg als hulp die niet bereikbaar is.
PS: Reviews van KBC Bank & Verzekering zijn ook niet bepaald schitterend, afwachten wat de toekomst zal brengen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,