hey! —> “Converteer naar e-sim” optie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Technix
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Bericht

Misschien handig voor de geïnteresseerden:

Deze optie is er recent bijgekomen in iOS, zoals al eerder gemeld door personen in een gesloten thread, maar de optie werkte niet.

Vandaag nog eens geprobeerd en deze keer ging het wel, ik heb er dus een e-sim van kunnen maken.

Oproepen, inkomend en uitgaand, werken probleemloos maar mobiele data werkt absoluut niet.
Ik krijg wel 4-5G in de statusbalk, maar niets wilt laden, is toch al een 8-tal uur geleden sinds conversie…vrees dat ik de klantendienst zal mogen contacteren. :-)

Misschien dat er zijn waar het wel feilloos gelukt is?
En anders zou ik het voorlopig nog afraden om het te proberen. :P

Edit: Een goede 12uur later lijkt alles te werken. Lijkt erop dat ge gewoon wat geduld moet hebben. :wink:
Laatst gewijzigd door Technix 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Bericht

In de Hey app op IOS of waar staat deze optie?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

Technix schreef: 3 maanden geleden Ik krijg wel 4-5G in de statusbalk, maar niets wilt laden, is toch al een 8-tal uur geleden sinds conversie…vrees dat ik de klantendienst zal mogen contacteren. :-)
Heb je de APN al eens aangepast? Mogelijks helpt dit?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Technix
Starter
Starter

Bericht

Avenger 2.0 schreef: 3 maanden geleden In de Hey app op IOS of waar staat deze optie?
Instellingen van iOS zelf, dus:

Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Converteer naar e-sim.

De hey! app werkt bij mij eigenlijk praktisch nooit.
datakiller schreef: 3 maanden geleden
Technix schreef: 3 maanden geleden Ik krijg wel 4-5G in de statusbalk, maar niets wilt laden, is toch al een 8-tal uur geleden sinds conversie…vrees dat ik de klantendienst zal mogen contacteren. :-)
Heb je de APN al eens aangepast? Mogelijks helpt dit?
Heb dat vergeleken met iemand die al een e-sim had vanaf het begin en we hadden dezelfde APN instellingen.

Maar, het toeval wil dat mijn 5G nu wel werkt, denk dat het gewoon een kwestie van genoeg geduld hebben was. :-D
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

En wat dan met je fysieke siimkaart? Mag je doe dan verwijderen en welk voordeel heeft dit?Heb ook Hey en een iphone 15 pro max
Technix
Starter
Starter

Bericht

bartman schreef: 3 maanden geleden En wat dan met je fysieke siimkaart? Mag je doe dan verwijderen en welk voordeel heeft dit?Heb ook Hey en een iphone 15 pro max
Zelfde iPhone hier.

Ja die mag je er dan uithalen, je krijgt eerst een email met een bevestiging dat het uitgevoerd is.

Qua voordelen nu niets wereldschokkends.
Veiliger dan een gewone sim & indien ge in het buitenland toevallig eens een goedkope fysieke sim wilt kopen moet ge niet sukkelen door eerst uw eigen kaartje eruit te halen.

Of indien ge ook een nummer van het werk hebt kunt ge beiden actief hebben op uw smartphone.

Dat zal het zowat zijn denk ik?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Bericht

Kan je die e-sim dan nadien ook aan een ander toestel (bv android) koppelen of hangt deze echt vast aan IOS?
Technix
Starter
Starter

Bericht

Avenger 2.0 schreef: 3 maanden geleden Kan je die e-sim dan nadien ook aan een ander toestel (bv android) koppelen of hangt deze echt vast aan IOS?
Denkt dat die voorlopig vasthangt, systeem staat nog niet op punt.
akke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Zojuist klant geworden bij Hey! maar ik zie de optie "converteer naar esim" niet staan onder instellinge>mobiel netwerk ?

Toegevoegd na 10 minuten 7 seconden:
Na een herstart is de optie erbij gekomen maar ik krijg de melding "Je telefoonnummer kon niet worden overgezet naar deze iPhone. Je kunt het opnieuw proberen of voor hulp contact opnemen met Orange B."