Sony tv verbindt niet meer met het wifi netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

Heb de sony tv ( KE-48A9) al geruime tijd en het wifinetwerk is steeds onveranderd gebleven maar sinds een tijdje wanneer ik de tv aanzet komt het af en toe voor dat er staat wifi niet verbonden. Dit kon dan opgelost worden door de tv eens te herstarten (google android versie 10) en daarna was er terug connectie met de wifi. Maar vanavond heb ik de tv 3x moeten herstarten vooraleer de wifiverbinding terug werkte Ik herinner me dat er niet zo lang geleden eens een zeldzame firmware update voor de sony was. Iemand een idee welke oorzaken er kunnen zijn? Een hardwareprobleem in de sony tv?
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Kijk eens naar de instellingen als de tv niet wil verbinden.
Misschien zie ja daar al waar het misloopt.

Heeft hij een vast IP adres?

Mvg
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

1. Als je dit probleem alleen ondervindt met de TV - en dat vermoed ik - zou ik in eerste instantie eens proberen met de modem of het AP opnieuw op te starten ... Daar heb je toch niets mee te verliezen.

2. Verder: de 2.4 of 5 Ghz- frekwentie te bekijken.
Zend je wifi-netwerk een 2.4 én 5 Ghz signaal uit? Bij vrienden ooit een gelijkaardig fenomeen gehad met een Sony-TV van een ander type en het als volgt opgelost:
1. via het instellingen menu naar de wifi-sectie en gekozen voor 'netwerk vergeten' om alle netwerkinstellingen te resetten
2. TV opnieuw aan gezet
3. verbinding gemaakt met de 2.4 Ghz frekwentie
en sedertdien geen problemen meer ...

3. WPS als mogelijkheid om een verbinding te maken, kan m.i. ook helpen als je TV over dergelijke functie beschikt, iets wat normaliter zo zou moeten zijn.

4. Indien dat niet werkt, zou ik mijn tv eens volledig resetten naar fabrieksinstellingen.

5. Verder: maakt je TV rechtstreeks wifi-verbinding met de modem van je provider of connecteert hij met een AP? Ook hier kunnen conflicten de oorzaak zijn van het feit dat je TV uit het netwerk 'gewipt' wordt.

6. Hier vind je ook nog enige info: https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00184183

Veel geluk en geef gerust een sein indien je niet verder raakt.
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 295 keer
Bedankt: 17 keer

Misschien is het nuttig om te vermelden welke router je gebruikt?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

En eventueel ook access points.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Router is een orbi rbr750 met 2 orbi satellieten waarvan 1 satelliet in dezelfde kamer staat als de sony
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

En heeft herstarten van router en ap's geholpen ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Na de sony 2x herstart te hebben werkte de connectie met de wifi terug. Maar waarom de tv soms geen verbinding wil maken met de wifi terwijl dat vroeger nooit een probleem gaf blijft voor mij een raadsel. Er staat dan wifi niet verbonden ik ga dan naar wifi en zie mijn wifi ssd in de lijst staan tussen de andere wifi van de buren maar wanneer ik dan mijn wifi kies blijft dat draaien tot hij opgeeft
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 145 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Netwerk vergeten en opnieuw toevoegen al geprobeerd?

Ikzelf heb de A8 van 2020, via LAN en bij het opstarten moet ik hem toch +-10sec tijd geven om op te starten alvorens ik een app opstart.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”