Proximus decoder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ik heb nog een v5 proximus decoder maar de afstandsbediening begint het op te geven.
Je ziet soms op 2de hands een v7 decoder te koop staan, heeft dat zin om die te kopen of gaat die niet werken omdat die alleen nog kan gehuurd worden..
Momenteel krijg ik nog 5e per maand korting op mijn flex abbonement doordat ik die gekochte decoder heb...
Mss wel.meegeven dat normaal volgend jaar hier fiber komt (ze zijn de straat volledig aan het heraanleggen en die werken dienen klaar te zijn tegen mei 2025)..

Tom
Kun
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

Je kan dat gratis laten omruilen voor de v6 of de Android (wifi) tv box. Als dat kapot is dan kan je dat sowieso gratis een nieuwe krijgen. Waarom zou je eentje kopen.

Natuurlijk eerst hun klantenservice contacteren.

Dat is juist het voordeel van huren, als het kapot is dan krijg je automatisch een nieuwe.
ISP+TV: TN
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer

Bericht

Kun schreef: 2 maanden geleden Waarom zou je eentje kopen. Dat is juist het voordeel van huren, als het kapot is dan krijg je automatisch een nieuwe.
Dat is even kort door de bocht als zeggen dat een huis huren beter is dan kopen omdat als er iets stuk gaat je niet voor de reparatie moet betalen en dat dus kopen voor zotten is.
Kun
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Bericht

Avenger 2.0 schreef: 2 maanden geleden
Kun schreef: 2 maanden geleden Waarom zou je eentje kopen. Dat is juist het voordeel van huren, als het kapot is dan krijg je automatisch een nieuwe.
Dat is even kort door de bocht als zeggen dat een huis huren beter is dan kopen omdat als er iets stuk gaat je niet voor de reparatie moet betalen en dat dus kopen voor zotten is.
Je blijft de oude box huren ook al koop je een 2dehands box. Lijkt me niet logisch om een nieuwe huis te kopen als je de oude blijft huren.

Ik denk dat er zelfs al een tv box v7 is.

Ik denk ook dat er geen 2dehands recente tv boxen zijn, die dingen moet je normaal teruggeven.
ISP+TV: TN
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer

Bericht

Zijn oude box is een aangekochte box die stuk begint te gaan en hij wil een tweedehands kopen om zo geen huurgeld maandelijks te moeten betalen.
Nu zoals je zegt, het is mogelijk dat deze box een huur box is die nooit is teruggestuurd. Normaal wordt deze dan aangerekend bij opzeggen abonnement.
De vraag is inderdaad of proximus zo een niet teruggebrachte huur box wel wil activeren of dat deze geblokkeerd worden.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 99 keer
Provider

Bericht

Op zoek gaan naar andere afstandsbediening? Zou dat geen easy oplossing zijn?
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q: OPNsense 25.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
tom35
Premium Member
Premium Member

Bericht

Wat dat huren betreft, de v5 box die ik nu heb is zeker al een jaar of 5 oud en heeft iets van 50e gekost.
Ik bel alle jaren naar proximus om korting te vragen op mijn abbo en krijg dan 5e korting per maand maw heeft me al 300e opgebracht.
Ik vraag me af of een nieuwe box moet geconfigureerd worden door proximus of het plug en play is omdat ik er al.klant ben...

Tom
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 276 keer

Bericht

Als je een tweedehands tv box aangekocht hebt en deze tv box de tweede is (of derde of vierde bij Fiber) die je aansluit, zal die wel werken maar het systeem zal detecteren dat je een bijkomende TV box aangesloten hebt en zal er huur aangerekend worden. (Huur eerste TV box zit al in je flex pack inbegrepen).
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Te Koop forum

Bericht

jackho schreef: 2 maanden geleden Als je een tweedehands tv box aangekocht hebt en deze tv box de tweede is (of derde of vierde bij Fiber) die je aansluit, zal die wel werken maar het systeem zal detecteren dat je een bijkomende TV box aangesloten hebt en zal er huur aangerekend worden. (Huur eerste TV box zit al in je flex pack inbegrepen).
Ik doe dit al jaren, heb 1 gehuurde box( inbegrepen bij het abonnement)en sluit een bijkomende gerecupereerde box aan als tweede, daarboven nog 2 x Apple tv(geregistreerd dus) en heb nog nooit meer betaald dan die ene. Heb zelfs een zekere tijd 3 boxen aangesloten gehad en nooit meer betaald. Ik weet dus niet waar je met die info vandaan komt maar klopt niet! Die 3 boxen was wel nog op een vdsl lijn, ondertussen al een tijdje op fiber.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dan heb ik toch minder geluk, bij Proximus hadden ze op mijn VDSL lijn vastgesteld dat ik een bijkomende decoder aangesloten had en op op aanrekening stond ineens € 11 bij aangerekend maar dan werd toch € 3 korting toegekend.
Toen heb ik ook eens op hun forum wat gezocht en er waren er nog die dit voorgehad hadden.
Op hun site lees ik het volgende:
Een extra TV nodig bij je thuis?
Een 2de TV Box huur je voor € 8/maand.
Vanaf een 3de TV Box krijg je 2€ korting.
deman3417
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
Ze doen inderdaad een controle op het aantal verbonden boxen per abbo.
VDSL of Fiber maakt niet uit. Je geeft uw "lijnnummer" in bij de installatie van de box.
Discussie met Proximus gehad, waar ze vertelde dat een box aankopen onmogelijk was.
Link naar 2dehands doorgestuurd waar de boxen te koop staan.
Werd vrolijk genegeerd.
Dan maar contact opgenomen met de ombudsdienst telecom en het probleem was binnen de week opgelost.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Bericht

Kunnen jullie vermelden over welke type decoder het gaat die jullie aangekocht hebben en aangesloten hebben?
Misschien zit er in die check/controle van Proximus een verschil tussen v7 en v5c decoders.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1470 keer
Bedankt: 1289 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb al jaren 2 v5c aangekochte decoders waar ik uiteraard geen huur voor betaal.
deman3417
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Mijn discussie begon inderdaad vanaf het moment ik een V7 had in combinatie met een V5.

Toeval? Ik weet het niet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat zal volgens mij niet de reden geweest zijn, want ik ken iemand die nog een V5c bij Proximus heeft gekocht voor € 50 en dus al vele jaren geen huur voor deze decoder heeft betaald. Echter, in maart dit jaar kreeg hij een mail van Proximus dat ze een decoder hadden gedetecteerd waarvoor hij al jaren geen huurgeld had betaald en dat er vanaf volgende maand, april, huurgeld zou worden aangerekend maar er voor de voorbije jaren niets zou worden verrekend.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 57 keer

Bericht

Is me niet helemaal duidelijk, maar wil je hem verkopen ?

Zo ja, is het een decoder zonder HDD ?
Ik krijg morgen een nieuwe android tv box, en moet de oude decoder (die nog goed werkt) terug opsturen. Die zou ik wel willen behouden en dan bv die van jouw terugsturen, dan kan ik mijn oude decoder (misschien) naar de speelkamer verhuizen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 57 keer

Bericht

Mijn oude v5 decoder (met HDD) werkt niet meer sinds de v5c is toegevoegd. Krijg nu de melding dat het toestel niet meer ondersteund wordt. Tot gisteren werkte het gewoon, maar na een actie van de klantendienst (kreeg de melding dat ik teveel decoders had), weigert het toestel dienst. Ik vind het werkelijk te schandalig voor woorden
tom35
Premium Member
Premium Member

Bericht

Die decoders zijn jackpot voor zowel telenet als proximus...ze kunnen 5e of 8e per maand aanrekenen terwijl die dingen voor velen jaren meegaan...
Zodra de fiber hier ligt (straat ligt helemaal.open vanwege totale heraanleg) heb ik sowieso een issue met mijn alarmsysteem en de telefonie dat ik ga overschakelen naar de goedkoopste aanbieder... nu blijf ik nog bij proximus vanwege de vaste lijn...
Zal dat aankopen van die decoder dan maar zo laten als ik zie hoe leuk proximus daarmee om gaat..
Bedankt allemaal voor jullie reacties..

Tom
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Te Koop forum

Bericht

tom35 schreef: 1 maand geleden Zodra de fiber hier ligt (straat ligt helemaal.open vanwege totale heraanleg) heb ik sowieso een issue met mijn alarmsysteem en de telefonie
Tom gewoon ter info het alarmsysteem dat ik heb werkt perfect met de proximus telefoonlijn(fiberklaar/proximus 2,5G) via fiber....had ook die vrees bij de overgang maar bij mij werkt het alvast ok! Deze info kan ook anderen interesseren dus bij deze een publieke melding.