Knipsel uit artikel:
Klanten kunnen vanaf vandaag maandag intekenen op het nieuwe aanbod voor 49 euro per maand. Het satellietinternet kan downloadsnelheden tot 200 Mbps en uploadsnelheden tot 10 Mbps bereiken, met onbeperkt dataverbruik.
De satellietkit, bestaande uit een paraboolantenne, mast, kabels, satellietmodem en een NordnetBox met Wi-Fi 6, is verkrijgbaar voor 399 euro.
Artikel:
https://www.hln.be/mijn-gids/orange-lan ... ~a91798b0/
Meer info en bestellen:
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... -satellite
Orange België lanceert internet via satelliet
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 859 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Nieuwsgierig naar de latency. Zou dit ook zoals Starlink regionale beperkingen kennen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 505 keer
- Recent bedankt: 1 keer
dacht dat orange geleerd had van hun vorige poging om iets met satellieten te doen (destijds hun tvv reselling aanbod om tv te kunnen aanbieden),
maar blijkbaar willen ze dus nog eens proberen of orange klanten satellieten willen
het is misschien eerder een poging van orange om te zorgen dat ze sowieso in orde zijn met hun statistiekjes om "landelijk een volwaardig breedbandinternet aan te bieden", lijkt me ?
en redelijk vergelijkbaar met de pricing van starlink?
maar blijkbaar willen ze dus nog eens proberen of orange klanten satellieten willen

het is misschien eerder een poging van orange om te zorgen dat ze sowieso in orde zijn met hun statistiekjes om "landelijk een volwaardig breedbandinternet aan te bieden", lijkt me ?
en redelijk vergelijkbaar met de pricing van starlink?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 5 keer
devilkin schreef: 5 maanden geleden Nieuwsgierig naar de latency. Zou dit ook zoals Starlink regionale beperkingen kennen?
Starlink’s satellites are in low orbit, between 550 and 1,200 km away, compared to Eutelsat’s satellites, which are in ‘geostationary orbit’, around 35,000 km from Earth.
This means that Starlink offers a shorter latency time (the time it takes for data to travel).
The latency times are small but significant, said Mr Lebourgeois. Geostationary satellites have a delay of 700 milliseconds, he said, “whereas Musk promises a latency of between 50 and 100 milliseconds, the equivalent of a terrestrial connection”.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 19 keer
Is echter niet zoals starlink. Hier gaat het om een geostationaire satelliet.
Je kan met latency rekenen > 0.5s, wat heel veel is.
Vraag me af of er in Belgie veel plaatsen zijn waar de zelfs geen VDSL beschikbaar is.
Kan me niet voorstellen dat er hier veel klanten op af komen in Belgie.
Je kan met latency rekenen > 0.5s, wat heel veel is.
Vraag me af of er in Belgie veel plaatsen zijn waar de zelfs geen VDSL beschikbaar is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Bron: https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-prod ... aanbiedingIs online gamen toegelaten?
De satelliettechnologie is niet helemaal incompatibel met online gamen - wat niet betekent dat we het ook aanraden. Het is namelijk zo dat het internetsignaal het hele traject moet afleggen van je schotelantenne tot aan de satelliet en terug, om informatie tot bij jou te brengen. Dat is twee keer 36.000 kilometer, in de snelst mogelijke tijd van 600 tot 700 milliseconden! De tijd waarbinnen deze volledige afstand wordt afgelegd – de responstijd van de technologie – wordt latentie genoemd (of ping). De minste latentie – onder 1 seconde – kan je ervaring al negatief beïnvloeden als je games speelt waarbij een snel reactievermogen van groot belang is, zoals first-person shooters. Anders is het met kaartspelen en platformgames, of meer algemeen alle spelletjes waarbij beurtelings wordt gespeeld. Die zullen geen hinder ondervinden.
Verder betreft "onbeperkt":
Ik kan niet meteen de "vastgelegde limiet" of de "verminderde snelheid" vinden dus het is nogal vaag...Is deze verbinding echt onbeperkt?
De internetdiensten zijn uitsluitend bedoeld voor een rechtmatig privégebruik in familiekring, of voor een professioneel gebruik. Bij intensief gebruik tijdens de piekuren (tussen 17 en 23.59 uur) behoudt Nordnet zich het recht voor om op elk moment de gebruikte volumes te controleren en alle nodige maatregelen te treffen om de integriteit en prestaties van het netwerk te waarborgen, met name door opschorting of tijdelijke beperking van de geleverde diensten. Indien je de vastgelegde limiet overschrijdt, blijf je tot aan het einde van de cyclus surfen aan verminderde snelheid (bandbreedtebeperking of throttling).
Voor de rest eigenlijk geen echte concurrerentie van Starlink want die laatste is €50.00 per maand en €349 hardware.
Ah ja en Starlink is steeds opzegbaar maar Orange Satellietaanbieding:
Als je voor het einde van de 12 maanden je contract opzegt, worden je opzegkosten aangerekend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 93 keer
Veel afgelegen plekken in Wallonië waar geen Voo coax loopt en Orange dus niet aanwezig is. Deze kunnen nu allemaal gedekt worden via deze manier.
Slimme zet van Orange.
Opzegkosten bij vroegere opzeg dan 12 maanden is trouwens niet wettelijk, enkel voor de eerste 6 maanden. Benieuwd hoe ze het willen hard maken.
Slimme zet van Orange.
Opzegkosten bij vroegere opzeg dan 12 maanden is trouwens niet wettelijk, enkel voor de eerste 6 maanden. Benieuwd hoe ze het willen hard maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 505 keer
- Recent bedankt: 1 keer
vermoedelijk zullen ze dan zoiets zeggen als "ontvangen kortingen op de kosten van het materiaal die dienen terugbetaald te worden" ofzoFallschirmjaeger schreef: 5 maanden geleden Opzegkosten bij vroegere opzeg dan 12 maanden is trouwens niet wettelijk, enkel voor de eerste 6 maanden. Benieuwd hoe ze het willen hard maken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 19 keer
Maar wie heeft interesse in dit?Fallschirmjaeger schreef: 5 maanden geleden Veel afgelegen plekken in Wallonië waar geen Voo coax loopt en Orange dus niet aanwezig is. Deze kunnen nu allemaal gedekt worden via deze manier.
Slimme zet van Orange.
Want zelfs zonder Coax zijn Fiber, VDSL en 4g betere opties en meestal zelfde prijs of goedkoper (zeker als je de 400 euro upfront kost meerekent). En indien die niet voorhanden zijn (wat niet op veel plaatsen zal voorvallen in Belgie) is Starlink altijd de veel betere optie (en kosten zijn gelijkaardig). 200mbps klingt mooi, maar >0.5s latency is alles behalve interessant.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 48 keer
Er zijn zelfs in vlaanderen vlak naast steden mensen die nergens terecht kunnenClemens2 schreef: 5 maanden geleden