Nieuw appartement / verbruik

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
jvd1971
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Heb onlangs een nieuwbouw appartement gekocht. Deze woning is energiezuinig E-PEIL >20, geothermie en warmtepomp. Ongeveer 170-180 m2 groot vloer oppervlakte.

Wordt rond maart 2025 opgeleverd. Ben alleen nog aan het zoeken voor een energieleverancier. Dynamisch of variabel contract. We zijn met 3 personen....ben al benieuwd welk verbruik ik moet hanteren op jaar basis ? 4000 kWh. Ik ga er voor de zekerheid ook nog 3 airco van 3.5 kWh in plaatsen.

Iemand ideeën of tips
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarom zou je een airco plaatsen als je al een warmtepomp hebt? Die kan ook gewoon koelen.

Ik zou eens naar ecopower kijken, als je e peil zo laag is zullen er ook wel zonnepanelen en een batterij aanwezig zijn. 4000kw/u is realistisch als je geen electrische of plug in hybride wagen hebt. Mocht het achteraf minder zijn kan het alleen maar meevallen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Idd, hopelijk geothermiewarmtepomp die kan koelen (passief) en dan je vloer op 18 graden in de zomer. Of kouder indien je thermische sensoren en luchtvochtigheid actuuel kan meten om aan te sturen tot juist boven de condensatietemperatuur
jvd1971
Member
Member
Bedankt: 1 keer

ja inderdaad passief. Kon die 3 airco's zeer voordelig aankomen. Voor de zekerheid hang ik er 3 op. Zijn zonnepanelen en een gemeenschappelijke warmtepomp. Alles wordt door WOARM (voorheen JVD warmtetechniek) aangelegd.
danchrista
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 3 keer

Opgelet, in een appartement is het niet altijd toegestaan om airco's te installeren. Best eerst eens informeren bij de syndicus.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”