Wat is eigenlijk het plan van alle MVNO's?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Kun
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Volgens mijn glazenbol gaat dit gebeuren:

EDPNet is van City Mesh dus DIGI Belgium gaat EDPNet waarschijnlijk tegen 2030 "opeten". Orange heeft VOO en Zuny "opgegeten" , Zuny was een dochteronderneming van VOO en was voor een reden duurder dan VOO zelf dus... dit is geen gekke idee.

SCARLET gaat gewoon verdwijnen, hun mobiele abonnementen zijn belachelijk en hun internet abonnement vergeleken met DIGI zijn nog belachelijker. Tenzij al hun prijzen 10x dalen.

Yoin gaat ook verdwijnen wanneer DIGI nieuwe mobiele abonnementen uitbrengt met meer data. DIGI gebruikt ook het proximus netwerk en is goedkoper dus dat lijkt me het meest logische scenario. Eigenlijk is Yoin nog altijd niet interessant als je dat vergelijkt met Hey!

Lyca blijft interessant €15 voor 70GB, €20 voor 300GB, €30 voor 500GB.

Hey! Telecom, MV en BASE internet abonnementen zullen in de toekomst waarschijnlijk verdwijnen. DIGI is gewoon te goedkoop. Voor mobiel zullen ze waarschijnlijk interessant blijven.

UNDO gaat misschien tegen 2030 het netwerk van DIGI Belgium gebruiken, ik neem aan dat ze goedkoper zijn en even duurzaam zijn als die van Orange. Waardoor ze meer data kunnen aanbieden. Misschien gaat DIGI UNDO zelfs kopen omdat ze van "duurzaamheid" houden.

Jim mobile zal de beste herlaadkaarten blijven aanbieden, geen idee waarom carrefour mobile en Ello mobile (€39 voor 5GB :bang: ) nog bestaan.
ISP+TV: TN
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Je gaat hier nogal snel door de bocht, aangezien Digi nog bijna nergens fiber heeft liggen, op mijn aders is het bv. niet mogelijk, terwijl MV het wel aanbiedt.
Dat is als een winkel die eieren verkoopt aan ¢ 1 /stuk, terwijl ze allemaal uitverkocht zijn, terwijl de winkel er tegenover wel voorraad heeft aan ¢ 10/stuk.

Ik geloof wel dat we termijn gaan evolueren naar 1 premiummerk+1 budgetmerk per provider.
Proximus met én Mobile Vikings én Scarlet is er inderdaad 1 teveel, ik zie eerder Scarlet verdwijnen.
MVNO's die niet afhangen van een echte provider zullen grotendeels verdwijnen zoals we dat in het verleden ook gezien hebben(Colruyt, Aldi, Anderlecht, RedBull, Bpost,...), alleen als je je echt op specifieke niche richt(zoals LycaMobile deed) heb je misschien nog overlevingskans als zelfstandige MVNO.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Kun schreef: 4 maanden geleden Hey! Telecom, MV en BASE internet abonnementen zullen in de toekomst waarschijnlijk verdwijnen. DIGI is gewoon te goedkoop. Voor mobiel zullen ze waarschijnlijk interessant blijven.
Zolang er geen Digi fiber is buiten wat steden zal dat niet gebeuren denk ik...
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 17 keer

Bericht

Ik zie een mogelijke toekomst waarin Scarlet en Mobile Vikings naast elkaar bestaan. Scarlet zie ik eerder als een no frills product gezinsproduct. Waar Mobile Vikings zich eerder richt tot prijs bewuste power users en jongeren.

EDPNet zie ik verder integreren in Citymesh en/of Digi voor bepaalde diensten. EDPnet zie ik in de markt blijven in regio's waar Digi geen rechtstreekse fiber kan aanbieden en ze werken via Fiberklaar of Wyre. Dat DIGI de hele markt van vast internet opeet geloof ik niet. Het plan van DIGI lijkt momenteel te zijn om fiber aan te leggen waar het goedkoop kan (i.e. het tegen de muur leggen). Ik geloof niet dat DIGI een product gaat aanbieden dat forms onder de groothandels prijs gaat.

Yoin is een moeilijke. Maar de argumentatie dat Yoin zal verdwijnen omdat DIGI gewoonweg Proximus zit er voor mij wat naast. De roaming overeenkomst met Proximus loopt over 5 jaar af. Of deze verlengt zal worden zal nog moeten worden bekeken. Op plaatsen waar DIGI niet heeft geïnvesteerd heeft in een eigen netwerk zullen DIGI klanten terug overschakelen op een andere provider. Zeker op landelijke gebieden acht ik deze kans bestaande.
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Citymesh zal wrs de zakelijke producten van Edpnet op zich nemen en onder het merk Edpnet de producten voor consumenten blijven aanbieden.

Ik stuurde een maand terug een vraag over een zakelijk product van Edpnet en kreeg antwoord van iemand bij Citymesh.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

bralm schreef: 3 maanden geleden Ik zie een mogelijke toekomst waarin Scarlet en Mobile Vikings naast elkaar bestaan. Scarlet zie ik eerder als een no frills product gezinsproduct. Waar Mobile Vikings zich eerder richt tot prijs bewuste power users en jongeren.
Goh, dat betwijfel ik toch. Het voornaamste voordeel van Scarlet is dat zij ook een "klassiek" tv-abonnement aanbieden.
En ook jongere/nieuwere gezinnen zijn nu ook op de cordcutting-trein gesprongen. Dus in die zin verdwijnt het voordeel van Scarlet ten opzichte van Mobile Vikings meer en meer.
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 17 keer

Bericht

Ikzelf ben ook een cord cutter. Maar er zijn ook velen die wel nog resoluut voor TV abonnementen gaan, vaak met extra overpriced sport pakketten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 253 keer
Bedankt: 206 keer

Bericht

Onbegrijpelijk inderdaad. Sinds sept. 2014 stream ik alles vanuit mijn bbox naar mijn smart TV, en bespaar aldus flink wat geld. Niettemin ben ik in eigen familie- en vriendenkring nog altijd een uitzondering...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA