1. Ik ben van plan om een CAT7 Ugreen Nylon kabel heel dichtbij een radiator buis te plaatsen. Is dat oké? Nylon kan veel beter tegen de hitte dan normale pvc.
(Deze kabel was begin dit jaar goedkoper dan CAT6, don't judge me https://www.amazon.com.be/dp/B086DQN98N ... title&th=1)
2. De fiber ONT van bijvoorbeeld fiberklaar heeft een ethernet poort waarmee je een modem van Proximus kan verbinden, kan je dat niet gewoon rechtstreeks met bijvoorbeeld een TP-Link Deco XE75 pro verbinden?
Kan ik een ethernet kabel naast een warme buis plaatsen en kan je een router verbinden met fiber ONT?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 157 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als je je handen kunt verbranden aan de radiatorbuis zou ik het niet doen.Kun schreef: 3 maanden geleden Ik ben van plan om een CAT7 Ugreen Nylon kabel heel dichtbij een radiator buis te plaatsen. Is dat oké? Nylon kan veel beter tegen de hitte dan normale pvc.
Er zit toch een kleine afstand tussen en niet ertegen gebonden ?
Die kabel zou zeker tegen 60° moeten kunnen, misschien zelfs tot 80°C.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3497 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De fiber ONT is een modem, daar kan je geen modem mee verbindenKun schreef: 3 maanden geleden 2. De fiber ONT van bijvoorbeeld fiberklaar heeft een ethernet poort waarmee je een modem van Proximus kan verbinden, kan je dat niet gewoon rechtstreeks met bijvoorbeeld een TP-Link Deco XE75 pro verbinden?

Je kan daar alleen een router mee verbinden

- ofwel de Proximus Internet Box (die via WAN verbonden wordt, dus als router wordt gebruikt).
- ofwel je eigen router (op voorwaarde dat je een VLAN-id kan meegeven op de WAN poort).
Of de TP-Link Deco XE75 pro VLAN ondersteunt zal je moeten opzoeken in de specificaties.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up
).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up

Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 91 keer
Let wel op: deze kabel verkopen ze als cat 7 kabel maar kan eigenlijk maximum cat6A zijn. Dit is gewoon een verkoop truk om mensen te laten denken dat ze een beter kabel kopen dan cat6A.
-
- Pro Member
- Bedankt: 14 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik weet dat er CAT7 bestaan die geen RJ45 gebruiken, maar deze gebruikt zeker RJ45. Ik heb dat al een jaar en het werkt zoals het hoort.
En het was toevallig goedkoper dan CAT6A. Ik vraag me wel af of 600 MHz nuttiger is dan 500 MHz.
UGREEN is een betrouwbare merk.
En het was toevallig goedkoper dan CAT6A. Ik vraag me wel af of 600 MHz nuttiger is dan 500 MHz.
UGREEN is een betrouwbare merk.
ISP+TV: TN