Mobiele hotspot / router gezocht op 12V autoaansluiting

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Ik zoek iets als de Orange Airbox Auto, bestaan daar alternatieven voor?
Ik wil een WiFi hotspot kunnen opzetten via de 12V van de auto, voor als ik bij klanten moet installaties doen. Nu gebruik ik een gewone Flybox, maar je moet dan nog altijd een stopcontact zoeken.
Ik heb ontdekt dat dit een Huawei e8377 is.

De Flybox werkt op 12V, dus een geschikte kabel om die aan te sluiten op de auto zou ook goed zijn. Een 12V->220V stekker, om dan terug naar 12V te gaan is wat teveel gedoe.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 505 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Een eenvoudige mifi kan via usb gevoed worden.
De meeste voertuigen hebben dat en anders koop je een adapter voor de sigaretten aansteker voor een paar €.
FredericV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb een tp link archer mr200, die heb ik al eens uren gevoed met een 12V 17AH batterij.

Momenteel hangt deze permanent aan de 12V uitgang van een Ecoflow battery pack.

Maar zoals cadsite aangeeft, er zijn ook mifi routers en die werken bijna altijd op 5V dus kan je eender welke auto lader of USB batterij gebruiken.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

zo eentje of dergelijk tussensteken als je zeker wil zijn dat de uitgangsspanning van de wagen niet te hoog gaat

https ://www.amazon.de/Portable-Generators-Motor ... B09X9THQK2
dat verdraagt input tot boven de 20 volt, en output is stabiel 12

hoewel een 12v 4g modem hier wel tegen zal kunnen, is het aan u om het risico te nemen of niet
zo eentje is wel weer niet helemaal nodig als u het 12 volt 4gmodem hem enkel zonder draaiende motor aansluit,
dit omdat de alternator dan niet in stroom voorzien, maar enkel de accu
ook al is die spanning wat boven de 12 volt , ze is zo variabel niet
hangt er wat vanaf hoe dierbaar uw 12v modem is voor u
FredericV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

thomasdb schreef: 5 maanden geleden zo eentje of dergelijk tussensteken als je zeker wil zijn dat de uitgangsspanning van de wagen niet te hoog gaat

https ://www.amazon.de/Portable-Generators-Motor ... B09X9THQK2
dat verdraagt input tot boven de 20 volt, en output is stabiel 12
Ik heb zoiets maar dan van ecoflow. Daar hangt een camera aan op 5V USB-A, en op de 12V uitgang hangt de TP Link.
thomasdb schreef: 5 maanden geleden hoewel een 12v 4g modem hier wel tegen zal kunnen, is het aan u om het risico te nemen of niet
zo eentje is wel weer niet helemaal nodig als u het 12 volt 4gmodem hem enkel zonder draaiende motor aansluit,
In mijn auto heb ik een cobb access port die zowel data kan monitoren, als de ecu uitlezen en live op gauges toont.

En die 12V wordt 15V net na starten, want dan doet hij een paar minuten moeite om de batterij sneller terug vol te krijgen, en je ziet nadien het voltage droppen.

Hangt er vanaf hoe je 12V device de omzetting doet naar de gebruikte interne componenten, als dat met switchmode DC-DC is, zal het er wellicht tegen kunnen, en dan heb je werking over enig bereik.

Maar met lineaire regulators, loop je wel risico dat die te heet lopen, en dat die dan shutdownen. Bvb als je 3 Volt moet droppen en je LDO doet op dat moment 500mA dan stook je 1.5 Watt voor niks op. Zit je tegen de limiet van een typische LDO (bvb 1 amp) dan stook je al 3 Watt op, dus moet je koeling daarop berekend zijn.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

15 volt, best mogelijk
verder,
ik zou het gewoon voeden van een 12/230 omvormer, maar een accupack heeft natuurlijk het voordeel van draagbaarheid erbij
in mijn geval in gedachten houdende dat er soms wel sine wave inverters te vinden zijn, goedkoper dan een accupack
rechtstreeks op de 12v poort van de wagen kan ook, zo een kabeltje is makkelijk te maken,
het pennetje is plus en de buitenkant min denk ik
waarschjijnlijk ook 't zelfde aan de kant van de modem, dit staat aangegeven op het huidige voedingsblokje
wel een zekeringetje van 3a ofzo tussensteken voor de veiligheid
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 505 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Allemaal zo complex...
Een beetje een deftige powerbank in combinatie met een eenvoudige Mifi en je bent vertrokken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 479 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

Teltonika heeft zo'n dingen. ook regelmatig op 2dehands te vinden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...