Orange uitschakeling 3G , jullie ervaringen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Blijkbaar heeft Orange in mijn streek de 3G al uitgeschakeld.
Ik merkte het op doordat ik 4G+ op mijn gsm toestel zag , betere speedtest resultaten had EN tijdens het netwerk zoeken er geen Orange 3G optie aanwezig was , wel Orange 2G en 4G als netwerk keuzes .

Mijn ervaring is dat zelfs tijdens drukke tijdstippen ik eindelijk vlot Surf op mobiel :banana: en de speedtest snelheden pakken beter zijn geworden.

Hoe ervaren jullie het? Hoor graag jullie bevindingen :angel:
Kun
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer
Provider

Bericht

Geweldig ervoor, geweldig erna. Misschien een beetje minder latentie.
ISP+TV: TN
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Bericht

Gent, omgeving Sint-Pietersstation ook al uitgeschakeld.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 345 keer
Provider

Bericht

Proximus had ook al een SMS gestuurd dat 31/12 3G uitgeschakeld wordt.
Ze zullen al wat testen doen zeker in een aantal regio's om eens te kijken welke klachten / problemen zich voordoen zeker?

Kan me wel voorstellen dat er bepaalde infrastructuur 3G gebruikt en te traag is om verder te werken vie EDGE?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

honda4life schreef: 4 maanden geleden Proximus had ook al een SMS gestuurd dat 31/12 3G uitgeschakeld wordt.
Ze zullen al wat testen doen zeker in een aantal regio's om eens te kijken welke klachten / problemen zich voordoen zeker?

Kan me wel voorstellen dat er bepaalde infrastructuur 3G gebruikt en te traag is om verder te werken vie EDGE?
Dat proximus bepaalde dingen ervoor test is normaal , ze zijn ook deels van de staat :cop: dus ....

Ik dacht eerst eerlijk gezegt de 3G uitschakelen niet zo'n impact ging hebben op capaciteit en snelheid maar nu dit te ervaren ben versteld !
Ik had altijd gedacht dat voor meer capaciteit en snelheid te creeeren meer masten de enige oplossing was maar blijkbaar niet :oops:
Ben benieuwd als 5G ook in mijn streek komt wat voor effect het gaat geven voor zowel 4 als 5G :???:
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 345 keer
Provider

Bericht

Uiteraard is het doel de bandbreedte te gebruiken voor 5G, hedendaags is dit nog maar 5G light en belange nog niet optimaal benut.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 671 keer
Recent bedankt: 14 keer

Bericht

Wreed ambetant, want mijn gsm schakelt zijn data nog terug naar 3G tijdens het bellen; dat betekent dat ik niks meer kan opzoeken terwijl ik aan de telefoon hang.
En uiteraard ook spijtig van al die legacy hotspots en andere devices die geen 4G aankunnen.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 842 keer
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

VoLTE helpt, maar je toestel moet wel ondersteund zijn jammergenoeg.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 17 keer

Bericht

Als ik het mapje van Orange bekijk staat Gent gepland om uitgefaseerd te worden in 2024. Vermoedelijk hebben ze dit de afgelopen weken gedaan. Maar het kaartje lijkt mij niet echt actueel te worden gehouden. Iemand die weet wanneer Orange de volgende regio's heeft ingepland?
https://business.orange.be/nl/support/t ... voor-4g-5g

Edit:
Er is een tweede pagina van Orange met meer data: https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... r-4g-en-5g
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

Hoewel de kuststreek erop stond om afgeschakeld te worden in 2024 is er hier in Oostende nog steeds 3G via Orange. Ik post dit bericht er zelfs mee.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Als het nu niet is zal het later wel zijn hoor!
Bij mij hier in Genk / Limburg hebben ze mijn wijk van 3G uitgeschakeld.
Dus heb hier nu enkel 4G en 2G.
Moet wel zeggen dat ik eindelijk mooie snelheden haal met 4G en eindelijk 4K video's op YouTube vlot kan streamen ! Gewoon zalig !
Hoop wel dat ze snel met de 5G komen , ik heb gemerkt dat boeren streken voorrang krijgen dan een stad en snap hun strategie hierin niet. Wellen in Limburg heeft vrij recent 5G en Borgloon in Limburg ook! In Genk waar ik woon enkel Termien ....
Dan stel ik me de vraag waarom kan na Hasselt heel Diepenbeek 5G krijgen en Genk weer niet ....
Maar dat is weer een heel ander discussie....
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Bericht

Gaan de vrijgekomen 3G banden altijd naar 4G of 5G eigenlijk? Of hangt dat van de locatie af en of er noodzaak is?
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

@Avenger 2.0 In mijn weten als 3G uitgeschakeld is word het wat ,verspreid voor 4G en 5G maar hoeveel capaciteit en hoe die verdeling gebeurd geen idee :?