Ik surf via NordVPN & Firefox naar het gros van het net (gezien het zinloos is om facebook en Twitter achter een VPN te bezoeken, doe ik dat via Chrome).
Dus: userbase.be behoort tot de vele websites die ik dus via VPN bezoek. Niet om te trollen, maar omdat ik vind dat mijn ISP geen zaken heeft met mijn surfgedrag.
Via Android lukt dat aardig, maar sinds kort stel ik vast dat, als ik surf op mijn Windows PC, ik telkens opnieuw moet inloggen als ik de browser (Firefox) opnieuw heb opgestart. Inclusief het ingeven van mijn 2FA code.
Hinderlijk.
What gives?
Sinds kort moet ik telkens weer inloggen als ik surf via VPN
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 93 keer
Dat potentieel inzicht verschuif je dan enkel maar, naar je VPN provider.Mortov Molotov schreef: 1 maand geleden ... omdat ik vind dat mijn ISP geen zaken heeft met mijn surfgedrag...
Is die VPN gratis => slechter dan geen VPN.
Is die VPN betalend => check welke beloftes ze maken ivm opslaan gegevens, eigen DNS servers,...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 31 keer
NordVPN maakt correcte beloftes hierin en is bovendien al (tweemaal?) doorgelicht door Deloitte dacht ik.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 795 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Check dan zeker dat al je DNS requests ook niet naar je provider gaan, want anders "zien" ze het evenzeer nog steeds.
Los van dit feit: wij doen geen validatie van ip adres tov de actieve user sessie, dus ik zie niet direct wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Als je eens een moment kan geven dat dit effectief gebeurd (datum/tijd) wil ik wel even gaan snuisteren in de logs.
Los van dit feit: wij doen geen validatie van ip adres tov de actieve user sessie, dus ik zie niet direct wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Als je eens een moment kan geven dat dit effectief gebeurd (datum/tijd) wil ik wel even gaan snuisteren in de logs.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 490 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het telkens weer moeten inloggen is iets dat komt en gaat voor sommigen, is hier al enkele keren gerapporteerd geweest. Zelf heb ik dat ook al voorgehad, dacht dat het lag aan veranderende IP adressen maar uiteindelijk toch niet. Is vanzelf weer weggegaan. Geen tijd om verder in te kijken wat het was.
Het is OP om zelf te beslissen of hij in de marketing van VPN providers gelooft. Het gros van het verkeer loopt al volledig versleuteld, DNS kan je ook versleutelen, dus als OP geld wil geven om die laatste percentages HTTP (in de praktijk vooral grote binaries die gedownload worden) aan NordVPN te laten zien ipv provider is dat zijn keuze.
Het is OP om zelf te beslissen of hij in de marketing van VPN providers gelooft. Het gros van het verkeer loopt al volledig versleuteld, DNS kan je ook versleutelen, dus als OP geld wil geven om die laatste percentages HTTP (in de praktijk vooral grote binaries die gedownload worden) aan NordVPN te laten zien ipv provider is dat zijn keuze.
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Misschien een kleine aanvulling: als mijn browser (ingelogd) blijft openstaan van tijdens een treinrit en ik thuis terug UB wil bezoeken, dan moet ik ook terug inloggen. De cookies zijn in dat geval niet gewist (want de browser stond nog open).
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 31 keer
Jezus Christus, het lag gewoon aan mijn Cookie Autodelete extension. Om één of andere reden wiste hij die cookies alsnog telkens weer, terwijl ik userbase.be jaren geleden op de whitelist had gezet. Begrijpe wie begrijpen kan.
Topic mag gesloten worden, excuses voor de verspilde tijd
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend