esim prepaid of goedkoop abonnement (niet Proximus)

Algemene discussies over telecommunicatie
MattiasVd
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

Als ik met de trein onderweg ben, ga ik met mijn laptop online via de hotspot van de telefoon. Daarvoor heb ik een abonnement bij Proximus. Dat loopt meestal vlot. Op sommige plekken is het bereik echter heel zwak of vrijwel onbestaande.
Zijn er operatoren die een esim aanbieden met prepaid internet? Of een heel goedkoop abonnement? Ik schat dat ik met 3 GB per maand ruim toekom (in totaal verbruik ik meer per maand, maar het meeste gaat dus via het Proximus-abonnement). Dan kan ik die esim op mijn telefoon activeren en gebruiken op plekken waar het via Proximus niet goed loopt.
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Een andere provider gaat jouw probleem niet kunnen oplossen..
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 34 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb 2 simkaarten in mijn toestel (Proximus en orange), maar geen van beiden geven een continue verbinding. Blijkbaar is er het probleem dat alle toestellen van alle reizigers bijna tegelijkertijd een handover willen doen aan de volgende mast, dus zullen alle operatoren hier last van hebben.
MattiasVd
Starter
Starter

Bericht

Ik denk dat het bij mij wel met de dekking te maken heeft. Het is steeds op hetzelfde stuk (tussen Haren en Meiser) dat de verbinding helemaal en voor een langere tijd wegvalt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
Bedankt: 516 keer
Te Koop forum

Bericht

Ook op de lijn Brussel-Gent is er stuk waar de verbinding zo goed als altijd hapert, het is net voor je de windmolens van Merelbeke ziet, de trein zit dan ook in een talud wat ook niet bevorderlijk is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MattiasVd
Starter
Starter

Bericht

Maar is er iemand die weet of ik ergens een esim met prepaid of (heel) goedkoop abonnement kan krijgen?
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

https://my.bnesim.com/pricing_ext.php

Ik gebruik dit samen met een jim prepaid van 5eur/jaar. Je kan kiezen mobile data via abo, of je koopt een blokt die niet vervalt (data vervalt wel bij andere toestel, kunt esim moeilijk overzetten naar ander toestel zonder kosten/helpdesk interventie)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

MattiasVd schreef: 4 maanden geleden Maar is er iemand die weet of ik ergens een esim met prepaid of (heel) goedkoop abonnement kan krijgen?
Voor zover ik weet is Mobile Vikings de enigste (virtuele) Provider die bij Prepaid eSims aanbiedt, maar die gebruiken ook het Proximus netwerk.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 110 keer

Bericht

MattiasVd schreef: 4 maanden geleden Ik denk dat het bij mij wel met de dekking te maken heeft. Het is steeds op hetzelfde stuk (tussen Haren en Meiser) dat de verbinding helemaal en voor een langere tijd wegvalt.
Daar ligt het spoor natuurlijk in een soms diepe sleuf of zelfs tunnel. Dus alle providers zullen daar bereikproblemen hebben.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 93 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Base prepaids kunnen blijkbaar met esim werken. Je kan het dan eens gewoon al testen of Base netwerk beter is voor dit stuk.
Orange gebruikt tegenwoordig vaak dezelfde masten als Proximus, kan dus ook zijn dat deze daar even zwak zijn.

https://www.prd.base.be/nl/diensten/esim
achaos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht