Als ik met de trein onderweg ben, ga ik met mijn laptop online via de hotspot van de telefoon. Daarvoor heb ik een abonnement bij Proximus. Dat loopt meestal vlot. Op sommige plekken is het bereik echter heel zwak of vrijwel onbestaande.
Zijn er operatoren die een esim aanbieden met prepaid internet? Of een heel goedkoop abonnement? Ik schat dat ik met 3 GB per maand ruim toekom (in totaal verbruik ik meer per maand, maar het meeste gaat dus via het Proximus-abonnement). Dan kan ik die esim op mijn telefoon activeren en gebruiken op plekken waar het via Proximus niet goed loopt.
esim prepaid of goedkoop abonnement (niet Proximus)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb 2 simkaarten in mijn toestel (Proximus en orange), maar geen van beiden geven een continue verbinding. Blijkbaar is er het probleem dat alle toestellen van alle reizigers bijna tegelijkertijd een handover willen doen aan de volgende mast, dus zullen alle operatoren hier last van hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
- Bedankt: 516 keer
Ook op de lijn Brussel-Gent is er stuk waar de verbinding zo goed als altijd hapert, het is net voor je de windmolens van Merelbeke ziet, de trein zit dan ook in een talud wat ook niet bevorderlijk is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 1 keer
https://my.bnesim.com/pricing_ext.php
Ik gebruik dit samen met een jim prepaid van 5eur/jaar. Je kan kiezen mobile data via abo, of je koopt een blokt die niet vervalt (data vervalt wel bij andere toestel, kunt esim moeilijk overzetten naar ander toestel zonder kosten/helpdesk interventie)
Ik gebruik dit samen met een jim prepaid van 5eur/jaar. Je kan kiezen mobile data via abo, of je koopt een blokt die niet vervalt (data vervalt wel bij andere toestel, kunt esim moeilijk overzetten naar ander toestel zonder kosten/helpdesk interventie)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 112 keer
Voor zover ik weet is Mobile Vikings de enigste (virtuele) Provider die bij Prepaid eSims aanbiedt, maar die gebruiken ook het Proximus netwerk.MattiasVd schreef: 4 maanden geleden Maar is er iemand die weet of ik ergens een esim met prepaid of (heel) goedkoop abonnement kan krijgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 110 keer
Daar ligt het spoor natuurlijk in een soms diepe sleuf of zelfs tunnel. Dus alle providers zullen daar bereikproblemen hebben.MattiasVd schreef: 4 maanden geleden Ik denk dat het bij mij wel met de dekking te maken heeft. Het is steeds op hetzelfde stuk (tussen Haren en Meiser) dat de verbinding helemaal en voor een langere tijd wegvalt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 93 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Base prepaids kunnen blijkbaar met esim werken. Je kan het dan eens gewoon al testen of Base netwerk beter is voor dit stuk.
Orange gebruikt tegenwoordig vaak dezelfde masten als Proximus, kan dus ook zijn dat deze daar even zwak zijn.
https://www.prd.base.be/nl/diensten/esim
Orange gebruikt tegenwoordig vaak dezelfde masten als Proximus, kan dus ook zijn dat deze daar even zwak zijn.
https://www.prd.base.be/nl/diensten/esim