Betaalnummers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Een groot oudtante (90+) ontvangt een Proximus factuur van om en beide 250 euro voor november/begin december (normaal is de factuur voor TV en telefonie maandelijks 59 euro incl optie unlimited calls). Op de januari afrekening zie ik al meer dan 80 euro staan aan oproepen.

Kijkend naar de oproep lijst van de factuur staan er een heleboel 0904 en 0907 oproepen op. Volgens mijn groot oudtante werd die gebeld en was het voor haar pensioen. Er werd haar gevraagd om heel geduldig te wachten en dat er zaken mbt haar pensioen moest uitgeklaard worden.

Ben ik juist dat ze gebeld werd en dan zelf terugbelde? Of kunnen die ook factureren door gewoon opgebeld te worden?

Het is ongelofelijk hoe iemand geld wil slaan uit een hoogbejaard persoon. Ze heeft het al niet breed en zit op sociaal tarief.

Dossier opgestart bij Proximus voor eventuele kwijtschelding.
We zullen haar ook asap op de « bel me niet lijst » zetten en we zullen zien of we betaalnummers niet kunnen blokkeren. Ik veronderstel dat dit kan door te bellen naar 1987 met haar toestel?

Bel me niet: https://www.dncm.be/nl/nummer_blokkeren
Jammer genoeg moet ze zelf bellen en kan ik het niet van op afstand doen.

Ik begin te beseffen dat sommige mensen geen enkele scrupules hebben. Zie mijn topic card stop van vorige week. Mijn geloof in de goedheid van de mensen begint echt te verdwijnen…
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

bvhalst schreef: 1 maand geleden Ben ik juist dat ze gebeld werd en dan zelf terugbelde? Of kunnen die ook factureren door gewoon opgebeld te worden?
Ze heeft absoluut zeker zelf de oproepen geinitieerd. Dus het is niet dat ze alleen opgebeld werd en zo de rekening begon aan te tikken.

Nu, via welke methode of via welke vorm van misleiding ze die oproepen geinitieerd heeft, dat weet ik niet. Er zijn wel meerdere opties.
bvhalst schreef: 1 maand geledenHet is ongelofelijk hoe iemand geld wil slaan uit een hoogbejaard persoon. Ze heeft het al niet breed en zit op sociaal tarief.
Ja, daar liggen ze niet wakker van denk ik.
bvhalst schreef: 1 maand geledenWe zullen haar ook asap op de « bel me niet lijst » zetten en we zullen zien of we betaalnummers niet kunnen blokkeren. Ik veronderstel dat dit kan door te bellen naar 1987 met haar toestel?
Let op met "Bel me niet lijst". Dat is een beetje zoals wapens verbieden. Alleen criminelen (zij die van een verbod niets aantrekken) hebben dan nog wapens. Met de Bel me niet lijst is dat niet anders. Oplichters trekken zich daar niets van aan.

09xx blokkeren is idd wel een goede zet, kan je ook via MyProximus gewoon doen.
bvhalst schreef: 1 maand geledenMijn geloof in de goedheid van de mensen begint echt te verdwijnen…
Eindelijk.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 511 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

CCatalyst schreef: 1 maand geleden Let op met "Bel me niet lijst". Dat is een beetje zoals wapens verbieden. Alleen criminelen (zij die van een verbod niets aantrekken) hebben dan nog wapens. Met de Bel me niet lijst is dat niet anders. Oplichters trekken zich daar niets van aan.
Je weet dan perfect dat het onbetrouwbaar is als ze je toch bellen. Mission accomplished. :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com