Ongelezen berichten filteren

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Mijn interesse op dit forum gaat enkel uit naar alles omtrent technologie. Ik merk dat er op de pagina "Ongelezen berichten" regelmatig andere zaken verschijnen oa politiek en dronkenschap uit bijvoorbeeld het subforum Ander nieuws waar ook wel technologisch gerichte topics staan.

Kan er iets van extra filtering in dit overzicht voorzien worden zoals er al met Maatschappelijke uitdagingen wordt gedaan? Indien mogelijk iets dat we persoonlijk kunnen instellen want andere mensen zullen deze wel willen zien?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1464 keer
Bedankt: 1269 keer
Recent bedankt: 25 keer

Bericht

Technisch kan dit. Het lijkt me echter niet zo eenvoudig om te beslissen welke fora al dan niet geïncludeerd worden.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb hetzelfde..

Voor elk nieuws item wordt er een topic aangemaakt om daar waar over te zeveren..

Soms zie ik technische topics pas later als ik even niet op UB kom en dat vind ik jammer.

Ik wil gerust de topics die ik niet wil zien (liefst in het recente topics overzicht) manueel eruit kegelen.
Dat zou mijn UB ervaring veel beter maken.

Soms kan ik het niet laten om de veel reageerders/nieuws item topic starters eens te poken maar die geven dan een thumbs ip of reageren dat je gelijk hebt :D
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Het aanmaken van nieuwe topics wordt gestimuleerd door het sluiten van globalere topics, ik betreur dat maar het is een keuze.

Interesse is persoonlijk dus er kan even goed "gezeverd" worden in technische topics. Is het niet mogelijk om je te abonneren op topics? Een andere oplossing is dat men zich net kan desabonneren op bepaalde topics of rubrieken.

Anderzijds stel ik vast dat sommige topics net zeer actief/populair zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik wil mij daar graag ook van afmelden. 'T zou al iets van verbetering geven, nu nog een manier om het off topic gaan te filteren...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 511 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Het aanmaken van nieuwe topics wordt gestimuleerd door het sluiten van globalere topics,
Ik hoop dat je beseft waarom topics gesloten worden? Hint: Welles-nietes, zwaar off-topic en/of persoonlijke aanvallen.

Als ik mij niet vergis kunnen maatschappelijke discussies wel weggefilterd worden, dat is tevens de reden dat de nieuwe "oorlogstopics" verplaatst zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Momenteel bestaan er geen extensions voor phpbb om individueel topics weg te filteren uit de zoekfuncties. Het kan wel per forum vandaar mijn bovenstaande vraag welke fora de mensen die enkel technische Topics wille' volgen dan zouden willen zien. Voor maatschappelijke discussies bestaat die groep al.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Het 'ander nieuws' forum zou daar ook bij mogen (ik had de maatschappelijke exclude nog niet aanstaan blijkbaar, thx!)
Hoewel dat dat 'nieuws' misschien eerder thuishoort bij de maatschappelijke discussies (?)
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Het begint (terecht) als ander nieuws en wordt binnen de kortste keren een maatschappelijke discussie...
Bye, Maurice
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 652 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

"Ander nieuws" zou eventueel filterwaardig kunnen zijn.
We kunnen dat denk ik wel ns bekijken/evalueren.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Ondertussen Waes verplaatst... het is toch een maatschappelijke discussie geworden.
Alle beetjes helpen.
Bye, Maurice
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 82 keer

Bericht

De definitie van "Ander nieuws" moet misschien wat beter gedefinieerd worden. Er staat ook veel interessant "tech related" nieuws tussen, die wel interessant om volgen is. Het zijn de niet-tech zaken die voor mij eerder in het "Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)" thuishoren. De huidige definitie van " Ander nieuws" is "Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden", en op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat daar ook niet-tech topics in gepost kunnen worden. Dus misschien de definitie en/of naam van sub-forum aanpassen?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 795 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bericht

Geen slecht idee. Ander technisch nieuws? ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

bollewolle schreef: 1 maand geleden De definitie van "Ander nieuws" moet misschien wat beter gedefinieerd worden. Er staat ook veel interessant "tech related" nieuws tussen, die wel interessant om volgen is. Het zijn de niet-tech zaken die voor mij eerder in het "Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)" thuishoren. De huidige definitie van " Ander nieuws" is "Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden", en op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat daar ook niet-tech topics in gepost kunnen worden. Dus misschien de definitie en/of naam van sub-forum aanpassen?
Is aangepast. Goede suggestie